Alla inlägg den 12 april 2007

Av Maria - 12 april 2007 21:06

Inte diskmedlet, utan jag glädjedansar jag fick ut den. Kan nu stolt meddela att man för tillfället ligger överst på highscore listan :)))). Jag snackar taipei så klart.

Av Maria - 12 april 2007 20:32

Sorterade och la allt på plats i den nya garderoben, jag börjar se ett slut nu på garderobs städningen och jag förstår att du som läser min blogg är less på att läsa om allt mitt stök. Men faktiskt så har jag leksaksgarderoben och linnegareroben kvar, ha!Imorgon ska vi flytta sängen till vårt nya sovrum.Det var fm det, efter lunch åkte vi upp på mitt jobb och hämtade mulledockan jag fått lov att låna. glömde syrrans skiva, det var väl ingen som trodde att jag skulle komma ihåg den. Kanske när jag lämnar tillbaks dockan då. Jag lovade ungarna på jobbet glass nästa gång jag ska komma och hälsa på:)Nästa stopp ica, nästan slut på blöjor hemma passade på att handla lite go´fika till mulle på lördag.Axel somnade i bilen på väg hem som vanligt, lyfte över honom till vagnen och så satte stora projektet "byta bilbarnstol" igång! Det gick hyfsat bra!Gustav lekte i sandlådan och lekstugan under tiden, han tog och lyfte ut alla möbler som vanligt för han skulle minsann storstäda:)När Axel vaknat var det dax att gå in och steka pannkakor och värma en burk soppa = dagens middag.Efter middagen for Gustav och jag till ica igen för att hämta ut ett paket (det var datakrångel tidigare på dagen) och sen for vi till skogen för att övningsgå till vårt mulleställe, vi hade hunden med så klart!Nu ska jag taipeia för första gången idag, igår fick jag inte ut den skam den som ger sig!!!

Av Maria - 12 april 2007 20:27

Tänk om tvättmaskinen inte fanns, fy vilket helve....det skulle vara. Det är ju trots allt "vanligast" att det är den femina varianten i amiljen som sköter tvätten. Tänk vilket arbete kvinnor gjorde förr innan tvättmaskinen fanns.Jag brukar tacka den övre makten ibland att jag lever här och nu. Så tänkte jag också när Gustav skulle födas, det var ju en ganska besvärlig förlossning. Och hade det varit för hundra år sedan då hade både jag och Gustav dött under den förlosningen. Och så tvättmaskinen då, tack tack du som uppfann tvättmaskinen.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards