Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 26 mars 2008 21:18

Har jobbat läääänge idag, som en heltid. Det var ovant eftersom det var ett tag sedan jag var på jobbet, jobbade ju ingenting i förra veckan när pojkarna var sjuka!


Det var lugnt på jobbet iaf, vi hade planering på fm och strukturerade upp den kommande förändringen. På måndag flyttar femåringarna ner på skolan och vi överinskolar fem yngre barn från kotten och skolar in två barn från en annan förskola till veckan, samt att vi mister våran plusjobbare som följer med i flytten och då blir det så klart lite organisationsförändringar. En förskollärare följer också med så på måndag börjar en tjej som vi haft som timvikarie på månadsvik hos oss, så hon är välkänd för både barn och föräldrar. Det är väldigt bra!


Efter stängningen idag drog jag in på stan köpte hårfärg och ett par byxor på hm, provade kläder igår till festen på lördag och kände att jag hade olika alternativ upptill men att jag inte var nöjd med nederdelarna. Jag köpte ett par grå byxor i lite tajt modell i glansigt material, funkar nog till det mesta. Per var spydig när jag kom hem -äh, du kommer inte att ha dem på lördag ändå ska vi slå vad sa han!*morr* sa jag.

Av Maria - 25 mars 2008 20:21

Idag har dagen gått så fort så det är inte klokt Madicken!


Det blir en dag i punktform:

  • 6,00 Axel vaknar
  • 6,30 Gustav vaknar
  • 7,30 nere och gör frukost
  • diskar, bäddar och plockar lite
  • Axel görs i ordning och sedan jag! Gustav fixade sig själv!
  • promenad ner till bvc för hälsokontroll och vaccination av Axel
  • veckohandlar på ica
  • väl hemma lunch och Axel sova på altanen
  • Gustav och jag spelar spel och fixar med tvätten
  • Kristina och Filip kommer på besök
  • en kompis till Gustav ringer och vill komma och leka
  • jag gör middag och kompisen kommer
  • busar med Axel, tittar lite på teve och sedan på datorn
  • Hasse kommer på besök, vi fikar alla 6. Per och Hasse åker och fixar med älgdragaren. Kompisen åker hem
  • kvällar på barnen.

ja det är inte klokt Madicken! imorgon är det onsdag.....


och jag är full i vätska igen, funderar om jag ska börja dricka grönt te? Det ska vara drivande och hälsofrämjande i övrigt, har inte haft mina ringar sedan före påsk....suck!

Av Maria - 24 mars 2008 16:28

gjort i påsk så hänvisar jag till systers blogg, jag orkar inte skriva och hon har skrivit så bra vi är ju med där på ett hörn hela tiden :)


Tack farbror Yngve och Anette med barnen för påskpresenterna till barnen och för att ni kom och hälsade på skulle bli ganska långsamma dagar utan besök tror jag. Kusin Anna med familj kom också, jättekul :)


På fredag kom farfar och Vivianne vi fikade och barnen fick påskgodis, tack!


Idag har vi gjort något duktigt städat källaren och eldat uppe i skogskanten gammalt virke och kartonger. Gustav har lekt en hel del med grannpojkarna! Axel sov i tre timmar ute på altanen, trött efter helgens bravader?


Imorrn´ska Per jobba men jag och pojkarna är lediga. Axel har tid på bvc imorrn´.

Av Maria - 21 mars 2008 09:47

Nu är det det sista, vi väntar på diskmaskinen.


Jag fick mitt påskägg av Per igår för det fick inte plats i påskägget, jag fick en softshell jacka med en viss företagsloga på. Men jag blev jätteglad för den var fin och passade perfekt.


Det var roligt att åka buss igår och farmor hade gjort en god fiskgratäng, tusen tack fammen!


Ät nu massor av godis för det tänkerjag göra (jag tar ut min frossarhelg en helg i förväg!passar ju bra så)


Planerna idag är att Gustav och jag ska pröva på slalom, det blir första gången för Gustav! 

Av Maria - 20 mars 2008 11:25

till blåkulla jag och alla andra häxor.....hi,hi,hi


Vi har städat nedervåningen jag och pojkarna nu på morgonen, vi köpte en ny mopp igår och då fick man med en riktig mini så Axel har skurat idag. Jag har börjat packa inför påskresan och nu ska jag kolla busstiderna för efter Axels sovning ska vi ta bussen in till farmor....


GLAD PÅSK!

Av Maria - 19 mars 2008 20:23

Morgonpiggt imorse igen och feber fritt tack och lov! Pojkarna alerta redan klockan 6, Gustav åt frukost halv sju så klockan åtta gick han ut för att leka i nysnön. HAn har varit ute mycket idag. Axel är fortfarande väldigt snorig och har hostat upp en hel del slem idag.


När Axel sov bakade Gustav och jag pizza som vi ska ha som lunchmat en dag när vi åker bort, sedan har vi tvättat, hängt och stoppat undan mer tvätt. Och GUstav dammsög över våningen!


När Axel sovit gick vi ut i solskenet vi tog fram skidor och stolar och en påse med ved. Imorgon ska det städas och packas som tur är vi bjudna på middag hemma hos farmor och Uno imorgon!


Efter fiskmiddagen åkte hela familjen på affärn´och påskhandlade lite goti gott måste man ha med. Påskgodis så klart och must, lite kex och ost också.

Av Maria - 18 mars 2008 12:33

Feber också och huvudvärk säger han, ja det är väl tur ändå att han får det nu och inte till påskhelgen. Förhoppningsvis är han piggare till helgen, Axel är nu sitt gamla vanliga riv, rota och klätterpojk dock med snorig näsa och hostig. Så det blir inge´jobb för mig den här veckan eftersom jag är kompledig på torsdag.


Kristina och Filip tittade in till oss på en fika eftersom de varit på yoga alldeles i närheten, han är så go flinar och skrattar! Vi gjorde bom, bom, bom låter stora trumman på köksbordet det tyckte Filip var roligt.


Nu sover Axel på altanen, jag ska bädda sängarna och köra igång en maskin tvätt sedan ska jag och Gustav göra halsband med hans nya pärlor.


Ev ska jag simma ikväll har inte bestämt mig ännu??????

Av Maria - 17 mars 2008 20:30

har jag varit idag, vi skickade Gustav med bussen och hämtade honom med bilen. Febern har släppt på Axel men han är verkligen genomförkyld inte pigg ännu! Men han sov hela natten utan att vakna något och det är ju ett jätte framsteg, för oss iaf.


Bakade bullar när han sov och sedan skulle jag värma bara soppa till middag men Gustav beställde pannkakor till soppan, så det känns som jag mest har stått vid spisen idag.


Kvällsmötet avlöpte bra, många ämnen avhandlades och några beslut togs!


Per ser på hockey så jag ska lägga mig och läsa tror jag!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards