Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 29 februari 2008 15:57

Japp , dax för frossarhelg. Och jag som hade gått ner så bra, ett kilo sen jag vägde mig sist iaf har jag vägrat väga mig när jag kännt att jag har vätska i kroppen. Man blir ju bara ledsen då!


Men ikväll ska det frossas chips, dipp och coca-cola..........sedan ont i magen. What the heck.....lite får man tåla.


Gustav har inte haft en alltför bra vecka på fritids han har varit ovänner med två pojkar och det har varit ful i mun mot varandra. Vi märker det hemma också, han är lätt(ironi) obalanserad.


Nu ska vi byta bajsblöja och sedan blir det att laga till spagetti och köttfärssås.

Av Maria - 28 februari 2008 19:57

Inga tulpaner inte ens ett grattis och sen har han mage att bli sur när jag ber honom åka och handla......-Vad då ska jag åka, säger han!


Ahhhh, jag blir galen är det jag som ska göra allt, ja men just ja han har ju lite ont i halsen (ironi!).....


Fnys!

Av Maria - 28 februari 2008 13:43

Hemmet och följde med min syster och handlade bilbarnstol till Filip. Var trött när jag kom hem så orkade bara titta på Grey´s och sen sova.


Imorse vaknade Axel 5.30 suck! Och min förkylning är inte bättre så kände mig rätt sliten på morgonen. Men vi pallrade oss iväg.


Eftersom jag flydde hemmet igår kväll så var det bara att ta tag i sysslorna på morgonen så jag plockade ur diskmaskinen och plockade i nytt. Sorterade tvätt och dammsög. Jag börjar ju inte jobba förrän 11 på torsdagar.


Idag är det Maria dagen undrar om jag får tulpaner :)

Av Maria - 27 februari 2008 15:55

Hoppas att den motsvarar våra förväntningar och att det inte är en tegelsten som har skickats med bussgods, men vi har ju köpt den från ett företag. Det är den sand färgade vi har köpt...spännande

Av Maria - 26 februari 2008 21:08

Jag har blivit förkyld.....kände att det var svårt att ta i hårt på vattengympan i söndags och på natten slog det till. Axel hade en orolig natt vette fåglan´ vad det var.


På måndagen var jag till tandläkaren, jippi, jippi inga hål! Och på kvällen skjutsade vi ut pojkarna till mamma och pappa. Gustavs fröknar hade studiedag idag och Axel blev bonusledig.


Idag har Per bokat stuga i Kajevall till påskhelgen, längtar redan! Mysigt med miljöbyte......


Vi funderar på att köpa en annan barnvagn till Axel vi vill ha en vagn som inte är lika tung som vår brio kombivagn med lufthjul. Men vi vill att det ska vara fullt liggläge, igår la vi bud på en crescent logic jogger modell på tradera men det blev inget. Idag har vi mejlat ett företag nere i Eslöv som hade utförsäljning får se om det blir något svar. Vi räknar med att klara oss med den vagnen och sälja de två vi har nu!


Annars idag mötte vi upp mormor och barnen våra på innebandy träningen Gustavs, innan det hade Per och jag dejt på birsta city en kinarestaurang där. Det var så konstigt man fick inga grönsaker alls till maten, konstigt och färgfattigt om du förstår vad jag menar.


Jag har bestämt mig för att inte plugga till hösten, jag tror det blir lite för mycket.


Nu har jag börjat släppa vattnet för ett kilo var borta mellan sön till mån.


Nu ska jag duscha och sova......*gäsp*

Av Maria - 24 februari 2008 15:27

Det är härligt varmt på söndagar eftersom det är babysim den dagen, Axel var först lite skeptisk och sen blev han mer vild än tam. Han älskar ju att åka rutschkana och det har han verkligen gjort idag :) Konstigt att barn kan vara så olika, Gustav är ju mer av den försiktiga typen han. Iaf badade vi länge och sedan blev det korv och glas ute i kafeterian. Och som av en händelse hade Pysen (en barnklädesaffär med fina men dyra kläder) öppet, dit slank jag in med förevändningen att Axel behövde en ny vårmössa. Det blev vantar, espirittröja%(59 kr), jacka till Gustav som man kan göra väst av(hon prutade 200 kr på stående fot, hade kostat 999 prissänkt till 500 och sedan 200 ner till på det) och så en vårmössa(reima,75 kr) till Axel då! Hela kalaset gick på 520 kronor så då kanske du förstår att det var utförsäljning!


Handlade på ica lite mjölk och så.


Pers dagens duktiga:dammsugit kaminen

Maria -ll-                   :satt upp ny saltsten till kaninen samt burit undan skidor och sparkar.


Vi har ingen snö kvar på gården nu :(

Av Maria - 23 februari 2008 17:51

Barnkalas och lekparksbesök kan man väl förkorta det hela.


Gustav var bjuden på barnkalas så då ska det duschas, strykas kläder och slås in paket och skjutsas också.


Under tiden Gustav var på det så gick resten av familjen en promenad och gungade i en lekpark.


Annars har vi tvättat och tittat över månadens räkningar som ska betalas, imorgon tänkte vi åka och bada :)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards