Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 27 april 2010 20:23

Det har varit tyst ett tag här på bloggen då dagarna har varit full smockade av aktiviteter och jag känner att jag faaan, faaan inte är riktigt hundra alltså. ENERGI hallå, hallå vart är du. Hela gräsmattan är framtinad efter vinterdvalan men jag har inte tagit ett enda krattag ännu....och i helgen ska det bli regn?


Liten uppdatering:

Fredag: STÄDADE och sedan kom syster yster med småälsklingarna. Vi fikade mellis, lekte ute och sedan åt vi tacos till middag. Gustav var på kalas på kvällen och Per hjälpte mamma att flytta till tvåan, mina föräldrar är nu särbos!


Lördag: Pers äldsta bror Yngve med fru Anette och deras yngste son Fredrik kom och hjälpte oss med byte av köksfönster och sedan gjorde de nästan klart hela innertaket på andra kökssidan. Kanske måste knäppa lite bilder, ligger efter med det. Vi grillade till middag och åt prinssesstårta till efterrätt för att fira våran 10 åriga bröllopsdag lite i efterskott, vi hade bjudit ner farmor och Uno också.


Söndag: Per fortsatte att snickra på köket och jag åkte in till mamma en sväng och hälsade på i lägenheten med grabbarna eftersom Axel hade lite svårt att förstå det hela att mormor nu bor i lägenhet. Fram emot em åkte vi in till min bror i stan för att ta en titt på lilla undret Wilhelm. Så vacker så, men jag törsa inte hålla eftersom jag kände mig så snorig. Han fick kläder en grå/vit randig body med mjuka plyschbyxor till och en liten leksak n nyckelpiga på studssträng från oss. Sedan ut mot byggmax Per behövde mer reglar.


Måndag: JOBBADE....wehoo...det var ett tag sedan och det var så roligt och mysigt man saknar de små liven. Jag öppnade och därför slutade jag tidigt, drog in mot stan för att hämta ut mitt pass. Sedan ut till Bommen och köpte springskor till Axel och en ny cykelhjälm till Gustav då hans gamla gått sönder. Middag potatismos och fransk fiskgratäng. Per och Axel åkte på tippen med lite byggskräp och sedan gick hela familjen på en kvällspromenad så att Axel fick åka springcykel. Jättebra balans har han, jag tror på det där att slippa stödhjul på cykel om man tränar på en tvåhjuling utan trampor först!


Och idag: Jobbat. Lagat middag - tunn pannkakor beställda av Gustav, han åt sex stycken! Diskat, sovit på soffan, tvättar och ska nu vika tvätt. Per? ja, vad gör Per? Ja, just det snickrar i köket. Han har satt röd plåt utvändigt på nya fönstret i köket och nu håller han på med sista väggen, den runt vedspisen. På sin lunchrast idag har han handlat spånskivor som han ska fräsa ner golvvärmen i, masonitskivor(?) som vi ska ha under köksbordet och stolar eftersom vi måste flytta över till den andra delen av köket nu. Min arbetsmyra, jag älskar honom    


Idag har jag och mina arbetskamrater betalt våran resa till Tallin, ooooo vad det ska bli roligt...längtar!

Av Maria - 22 april 2010 20:11

Idag har jag gjort pass på polisstationen och gjort ärenden på stan, jag har ju blivit faster idag =). Mikael och Jeanette har fått en fantastiskt fin liten pojke, som jag längtar efter att träffa.


Sedan hade jag och min man lunchdejt för vi firar 10 årig bröllopsdag idag. Otriligt vad tiden går fort när man har roligt.


På stan idag handlade jag lite nya grejer till köket, kaffemuggar, dricksglas och några burkar. Roligt roligt!


Efter dejten for jag hem och vilade Försökte plugga lite men datorn var inte inne på samma linje, suck!


Hämtade grabbarna och for ut till Ikea, handlade inredning till några kökslådor och till sopskåpet. Lämnade grabbarna till Per på jobbet och mötte upp mina kollegor i Ikeaentren, tur att jag fick vila lite i sofforna där. Vi handlade lite snabbt till jobbet vårat nya lekkök har kommit idag =)


Hem till Kvissle och beställde sallad och pizzarulle, iväg till gröna skylten för det är lotteri på jobbet imorgon. Snabbt upp till jobbet kokade kaffe och te och slängde i oss maten. Och sen började föräldrarna rulla in för föräldramöte, ett väldigt trevligt föräldramöte måste jag säga. Vi har så mysiga familjer, alla vill varandra väl!


Men nu är jag helt totalt kaputt slut!

Av Maria - 21 april 2010 20:29

Har tråkigt nu om dagarna, så idag hämtade jag Axel lite tidigare och åkte in till stan och hälsade på svärmor, vi fikade och surrade lite. Vi åkte ner på stan Axel och jag och klippte håret, han var gräsligt långhårig. Jätteduktig var han på att sitta still. Jag gjorde middag, diskade och satt vid datorn en stund. Gustav och Per åkte på tippen med massa skräp, och nu har Per börjat med andra sidans innertak i köket. Jag hör att han kapar reglar nu! Arbetsnarkoman....=)


Tänkte gå ner och kolla om jag sett avsnittet med Lynley. Det går dåligt med pluggandet för mig, ingen motivation.....


Till hösten ska jag inte läsa någon kurs, bara jobba heltid!

Av Maria - 19 april 2010 19:26

Försöker kurera min envisa förkylning och röra på mig då och då. Har börjat med bihålenässprayen igen då jag kände åter igen såna anlag, vad är detta för envis sjuka. Idag har jag kört bil det gick så där.....sakta fick jag köra...


Gasolhällen sålde vi idag, så nu har vi bara ugnen och diskmaskinen kvar på blocket.


Snart har jag läst ut en stor tjock bok det är väl det jag gör mest nu, läser! Ödets vägar av Judith Lennox läser jag nu, den är väl sådär. Lättläst.


Hade tänkt att jag skulle bli klar med en inlämningsuppgift till äventyrspedagogiken under veckan, en verksamhetsplan, men idag blev det inget med den. Kanske imorgon?? 

Av Maria - 17 april 2010 20:28

Fast jag kom faktiskt hem igår. Jag opererades vid 12 och kördes upp på vårdhotellet vid 17 tiden och for hem 19.00 Först tänkte jag inte åka hem för jag mådde så illa efter narkosen men sen tänkte jag att fm och morgonen blir så lång innan jag kommer hem. Så jag var in på toan och hävde ur mig två gånger och sedan for vi, jag sov mest hela bilresan.


Jag var pigg nästan på en gång när jag vaknade ur narkosen, men sen när jag satte mig upp för att fika lite så började jag må väldigt illa och var yr.


Men jag har sovit väldigt bra inatt och är bara lite öm i magen, värst är det nog med höger axel den har jag riktigt ont i och det är ju också min onda axel annars också. Men det stod i pappren från sjukhuset att man kunde få ont i höger axel och skuldra. Jag har vilat ganska mycket idag med men också varit uppe och gått det känns väldigt bra, jag är så glad att äntligen denna operation blivit av. Ett problem mindre med magen iaf. Och förkylningen är verkligen mycket bättre, narkosläkaren var upp och pratade med mig om min förkylning och jag fick lite näsdroppar innan operationen. Så det kändes bra! Medans jag väntade på operation så började jag läsa på en ny bok och däremellan jobbade jag klart på min äventyrssaga, så den är klar nu. Nu ska jag färdigställa äventyret i skogen och sen så är det bara att köra igång med äventyrspedagogik för hela slanten  .


Per snickrar, tar hand om barnen och hushållet nu och jag ligger mest på divanen känns det som. Han har monterat spisen och ugnen idag samt rivit bort det sista på mellanväggen. Men nu är det dags att lägga kull sig igen.....

Av Maria - 15 april 2010 20:32

Har faktiskt städat mellan varven och sen när Per kom hem fick han städa klart, så nu är det fint ett litet litet tag igen då. Och idag har jag lagat middag för första gången den här veckan, skinksås och pasta lagom enkelt.


Tidigare i veckan har det ätits matlådor ur frysen vilket var bra på sitt sätt det också. Det märks att båda pojkarna har varit rejält förkylda också, för de är bra trötta när de kommer hem. De är ganska lugna och stillsamma och drar sig undan för att vara för sig själva. Men Axel har fortfarande ingen aptit!


Jag har packat inför morgondagen och farmor har anlänt * tur att vi har männsikor som ställer upp på oss i vått och torrt*. Så Axel är ledig imorgon med farmor och Gustav åker skolbuss, så ingen av grabbarna behöver ha någon lång dag på förskola eller fritids. Och Per kan komma till mig på sjukuset efter att han jobbat klart.......de får iiiiinte skicka hem mig imorgon för att de tycker att jag är för förkyld....då kommer jag att bli så besviken!

Av Maria - 14 april 2010 20:19

Vart tog den vägen, bacillerna tog visst med sig den. Nä, men hyffsat pigg idag. Har iaf kunnat tvätta och diska, resten av hemmet vill jag inte tala om. Vi bor i en svinstia, först var barnen sjuka och sen vi vuxna så det var ett tag sedan + att vi renoverar så det är ju skitigt bara på grund av det.


Mamma bjöd på middag idag alltid gott med mat borta, Axel vart helt slut när vi kom hem. Så han fick jag ge lite kvällsfika och lägga i sin säng. Bort bra men hemma bäst sa jag till honom för han såg ut som så. Ja, borta bra men hemma bäst sa han på en gång *sötunge*.


Per är nog hemma snart också och då är hela familjen samlad igen då, skönt!


Och jag känner mig redo för sängen igen! Imorgon måste jag på apoteket en sväng, jag ska ha någonslags antibakterieduschtvål tills på fredag.

Av Maria - 13 april 2010 21:44

Vi har måst tagit bort katten Festis idag, han har visst haft närkontakt med en bil. Gustav tog det hårt, stackarn och jag förstår honom för det var hans katt. Festis gick uteslutande till honom, hoppade upp i hans famn när han ville gosa och pratade alltid med Gustav.


Förkylningen är bättre ingen feber idag, bihålorna känns gräsliga och likaså huvudet. Jag har sovit en stor del av den ljusa dagen idag men är lika trött och redo för sängen nu som vanligt. Så imorgon borde jag vara fit for fight eller hur? Och dessutom börjar få tillbaks matlust så innan sängdags lite kvällsfika i det mörka köket eller jag kanske ska prova Pers leksak........


Längtar efter min Axel ska hämta honom imorgon. Ja, okey då jag längtar efter min Per också....  

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards