Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 29 juni 2009 20:12

men var tvungen att kliva upp, jag öppnar ju på måndagar. Mitt livs värsta gallstens anfall hittills härjade för fullt i min mage.Så fort nästa personal kom åkte jag hem till soffan och där har jag legat hela dagen, inte förrän vid tre började det släppa det onda. Nu känns det bättre men magen är öm och jag är trött och matt.


I helgen har vi:

  • Badat flera gånger på dyket
  • klippt alla gräsmattor
  • bastat och badat vid bryggan
  • lyssnat på Östen med resten i Galtsröm

 Tack farmor och Uno för barnvakten och skjutsen!


Idag kom den ny beläggning till våran djävulsbacke, men chauffören kom inte upp så det måste komma hit en traktor och köra upp det, suck!


Per är nere och lagar husvagnen och jag ska väl lägga mig i soffa en stund innan sovdax.

Av Maria - 24 juni 2009 20:39

Och det blir tyngre och tyngre att åka på jobbet, de andra i familjen är ju lediga.


I måndags var syrran och jag in på pirum & parum och reafyndade, det är alltid guld värt med lite egen tid. Per och Hasse bytte fönster i vardagsrummet och det blev gööööra bra. Lena och jag promenarade runt sjön på kvällningen


I tisdags besiktade Per husvagnen och det visade sig att vi inte hade några bromsar =(. Grabbarna var in på stan och besökte norra berget och hämtade sand till sandlådan. Jag jobbade stängning. Jag såg på morden i midsomer igår =)


Idag kommer det en traktor och gräver lite här på gården, vi har en stor sten i backen upp till huset som vi tänkte kolla om vi måste spränga bort eller om det går att gräva bort den. En halv rabatt försvinner också, en stenig jobbig en som det inte går att få ordning på! Mycket sten i backen här, men så är det när man bor på ett berg!


Imorgon ska vi åka på stan och kolla in lite tapeter till vardagsrummet har vi tänkt och köpa fjällpanel så att vi kan göra iordning balkongen, det behövs nytt undergolv där och ett stuprör oclkså. Sen tänkte vi göra balkonräcket enhetligt med altanräcket, snyggt sörö!


Annars då, jo Axel är snorig. Min mage är kass, men min energi är tillbaka! Veckans uppgift för mig är att städa övervåningen ordentligt med fönsterputs och gardinbyten. Har kommit så långt att dammning, dammsugning och grundlig avtorkning är genomförda.



Av Maria - 21 juni 2009 21:00

I skälsjön och mysigt har vi haft tillsammans med mormor och morfar. Jag fick en bauta stor abborre igår och mamma blev så till sig att hon fiskade i regnet hon med och till slut så vadade hon i foppatofflor och byxor till ett flytdy - för hon skulle minsann ha den sörsta fisken! Men ha, hon fick bara en mört. Många skratt blev det, och det var varmt regn och varmt i vattnet då! Men tänk man blir blöt som en katt iaf.


Pojkarna har badat, Gustav har cyklat och hittat kompisar att leka med, vi har spelat badminton och fiskat. Ätit gott och eldat massor! Tvättmaskinen har gått varm här idag. Vi kom hem vid ett snåret idag för vi åkte redan i torsdags så vi kände oss rätt skitiga och ville hem.


Per håller på och förbereder för fönsterbyte nere i vardagsrummet. Bilen våran har gått sönder, någonting med oljesslangen och läckage av olja. Per ska laga det imorgon på sin första semesterdag. Idag har vi börjat prata om semestern med barnen och Axel sa att han ville hälsa på hos tomten och det var ju väldigt passande eftersom vi funderar på leksand sommarland, men jag jobbar i två hela veckor till =(

Av Maria - 16 juni 2009 22:47

Jag pratade om det igår med mamma i telefon men just idag hade vi glömt bort det, så vilken tur att farmor ringde och påminde oss =)


Han blev nöjd över presenten iaf, vi köpte ett enklare fiskespö till han på barnens hus i fredags som han fick idag. Vi övade att kasta i köket =)


Sen fikade vi glass med mycket strössel och då sken han som en sol.

Av Maria - 16 juni 2009 20:16

Han var jätte fin, lättriden och gosig också. En härlig ridtur trots ihärdigt regnande med blåst, kände mig som en dränkt katt när vi kom tillbaka! Men var torr innanför regnkläderna så de höll måttet!

Av Maria - 16 juni 2009 20:02

helvetiskt dåligt humör, vet inte vad det är. Men igår när Axel och jag kom hem fikade vi mellis och sedan kraschade vi på soffan och Axel somnade, han sov alltså två gånger i går????


Stel efter ridningen är jag idag också och ungarna på jobbet driver mig till vansinne, de är väl gööör less de också. Jag vill ha semester NUUUUUU! Två stycken har klistrat på väggen, pärlor snyggt! Och ritat sig med tusch i ansiktet, tur att allt detta hann hända innan jag överhuvudtaget hade börjat min arbetsdag - men det var ju jag som fick ta det med föräldrarna =(


Imorse när jag satte mig på cykelsadeln höll jag på att börja grina, ja. Ja det är synd om mig fatta det!


Jag har dessutom major återfall i godisfrossa *grinar*, när vi har ätit GI inriktat har jag haft mindre sockersug, eftersom man inte heller ska äta socker. Men det verkar också som maten även ger ett mindre sug och nu när vi äter som vanligt igen har det brakat loss ordentligt, jag är så besviken på mig själv.


Tyvärr så kopplar jag trötthet, godis och det dåliga humöret ihop varandra och jag inser ju hur allt hänger ihop och fungerar....*suck*

Av Maria - 14 juni 2009 11:00

Jag klippte gräsmattorna igår för idag vräker regnet ner. Och idag ska jag rida nord svensk i regnet tydligen, typiskt typiskt!


Igår var det en ganska lugn dag hemma, det var mest trädgårdsarbete och sen grillade vi till middag.

Av Maria - 11 juni 2009 21:58

Idag gjorde han så att min dag kändes lättare. På väg till jobbet sitter han bak på cykeln i cykelsadeln och sjunger som han ofta gör, först de vanliga barnvisorna typ Bä, bä och ekorr´n. Men sen börjar han som en ramsa typ: Jag älskar farmor, jag älskar farmor. Jag älskar Uno, jag älskar Uno liiite.


Uno är ju farmors sambo och är ju Axels favorit, men ändå får han till det att han älskar honom lite. Ungefär som att han tror att farmor kanske blir ledsen om han tycker om Uno också, ungar är väl för gulliga.


Jag älskar mina ungar, de är det bästa som hänt mig. Vad vore livet utan de små???????????


Ikväll har vi trotsat tröttheten och varit och handlat, strykt kläder för morgondagen, duschat barn, förberett en smörgåstårta. Och Per han renoverar, kanske ska knäppa lite bilder?

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards