Alla inlägg under oktober 2007

Av Maria - 29 oktober 2007 20:33

Funderade ett tag på att baka bullar idag, men orken rann ur mig. Axel har inte riktigt förstått det där med vintertid så han vaknade klockan sex idag. Istället har vi ägnat dagen åt tvätthögen, den fick sig en ordentlig duvning så nu ligger det bara lite bottenskrap på botten. Annars tror jag att jag har drabbats av hösttrötthet, jag är jämt trött nu! Måste fortsätta med promenaderna, måste. Men det blev ingen idag för Gustav har lekt med grannpojkarna hela dagen och då menar jag hela dagen och Axel var naturligtvis trött efter middagen. Så vi frestar inte på ödet med att sätta honom i vagnen då inte! Och Per har köpt en älg idag, så han var och hämtade den och sen skickade jag han på affärn´och nu är jag för trött för att gå ut. Nu ska jag dricka kaffe med min man och sedan softa i soffan innan sängdax.

Av Maria - 27 oktober 2007 21:20

Ibland undrar jag om det är så smart att bo i den här staden, vi bor i en industristad. Vi far förbi flera fabriker på väg in mot stan, men sen vet jag inte om det miljöfarliga hamnar på oss i och för sig som bor relativt nära, Det kan kanske lika gärna blåsa förbi oss. Sen är det väl inte bättre att bo i en storstad heller med alla trafik och avgaser. Visst vore det härligt att flytta längre norrut, men då finns det väl inga jobb istället. Både jag och min man har serviceyrken, inga människor-inga jobb? Ja, hur ska man göra? jag tänker på mina barn, de ska ju också ha en bra uppväxtmiljö, närhet till aktiviteter och bra skolor. Jag antar att man får välja, men ibland känner jag att  ja, vi drar! Kom så drar vi norrut till fria vidder och ren luft. Om den nu är så ren.


Middagen idag var lugn och stillsam, god mat gott sällskap. Jag och svärmor delade på en flaska vin, sist jag drack alkohol var nog på hennes fest i aug fast jag kanske minns fel? Vi var till san idag och strosade på clas ohlson vi köpte utelampor, en ny konservöppnare (eftersom jag har lite svårt att kasta den vi haft tidigare i golvet varje gång jag ska använda den, vi var inte på samma våglängd så att säga)ett fotoalbum.


Jag har börjat fundera på julklappar till barnen, vi funderar om vi ska börja köpa några den här månaden. Jag är så glad för jag vet vad jag ska köpa till Per i julklapp, han kommer omöjligt att kunna gissa vad de ska bli och det ska bli så kul.


Imorgon åker vi och badar och sedan är vi bjuden på middag hem till mamma och pappa, mysdag med andra ord!

Av Maria - 26 oktober 2007 20:04

Har vi haft idag, Gustav och jag gjorde en pumpagubbe. Men tydligen är det nästa helg det är halloween eller jag vet inte?


Rolig post idag, Ett tjockt brev från en på tradera, en film (gratis från bravojuice) och Axels förskoleplacering. Inte där vi vill, men ändå skönt att veta att han har en plats. Hoppas att han får plats på den förskolan vi vill till innan hösten.


Axel och jag tog en promenad runt sjön när grabbarna var på innebandy, nu är jag sugen på något sött. Tror det blir glass sedan.....

Av Maria - 25 oktober 2007 14:34

nere vid älven, det var en mysig och finstämd stund. Först samlades vi vid biblioteket och gick fackeltåg tillsammans genom centrum och över älven. Så samlades vi vid ett bål vid älvkanten och sjöng "i natt jag drömde..." och efter det satte vi i barnens hemmagjordapapperslyktor. Så fint när de flöt iväg så sakteligt på älven ljungan. Fint tradition på FN-dagen tycker jag!


Igår snusade jag på lille Filip också. goplutt, han bajsade i mitt knä och mådde gott.


Axel har fortfarande ont i munnen, vill inte riktigt äta och sova!

Av Maria - 23 oktober 2007 08:50

Men nu på morgonen är han feberfri iaf. Igår läste jag ut bok nr 2 i delmoment två, så pluggandet rullar på.


En kompis ringde igår kväll och ville att jag skulle följa med på fotspa ikväll, men jag messade nu på morgonen att jag kommer att vara för trött ikväll, Det hade varit mysigt att gå , men Axel är ju så mammig när han är hängig också. Inte så roligt för Per då tror jag!


Igår ringde jag och efterlyste Gustavs skolfoton, de hade inte fått hem någon lapp för påseende sa de. Hmmm, den lämnade ju jag in på föräldramötet. Ja, ja de skulle skicka fotona!


Nu ska Axel och jag lägga oss för en fmlur eller morgonlur kanske?

Av Maria - 22 oktober 2007 12:50

lilla kropp. Igår kväll när han skulle gå och lägga sig hade han 39,6. Han är inte pigg. Och inte riktigt som andra barn när han är sjuk, Axel sover extremt lite då. Så två vakennätter på rad nu och man börjar känna sig sliten, men vi sov båda två på fm idag 1,5 timme. Så får se till att komma isäng ikväll lika som igår. Idag är det tre månader tills jag ska börja jobba igen och mina känslor är blandade, det ska bli både roligt och tråkigt. Tråkigt för att jag aldrig mer kommer att vara hemma på det här viset förrän jag är pensionär. Men roligt att få träffa andra människor och göra det som man är bra på, jag är ingen bra hemmafru! Jag tycker faktiskt att jag är en bättre mamma också när jag jobbar, för att jag trivs bättre med mig själv då!

Av Maria - 20 oktober 2007 20:22

Det är på teven på lördagar. Igår också för den delen, Vi hyrde en film och myste efter att barnen somnat.


Igår spenderade jag hela barnbidraget, köpte kouma stövlar till båda barnen och en extra overall till Gustav. Han är ju 6 år, så då behövs det nog en hel del.


Idag har jag promenerat en hel timme med stavar. Och igår när Per och Gustav var på innebandyn, tog Axel och jag en promenad runt sjön. I två hela veckor har det blivit en promenad varje dag, det är duktigt det!


Vi har besök, Pers brorsa och hans yngsta kom för typ en halv timme sedan, det tycker vi är roligt. Det är inte så ofta vi ses, de bor i Hälsingland. Jag sitter vid datorn en stund medans Gustav kommer till ro, Axel har feber. Kanske en tand på gång?

Av Maria - 15 oktober 2007 09:30

Per flög imorse ner till arlanda och sedan vidare till Göteborg för hans andra kurs i arbetsledarutbildningen. Han blir borta hela veckan!


Gööra härligt väder idag så Axel och jag tog en 45 minuters promenad efter att vi skjutsat Gustav till skolan idag, vi missade bussen imorse. Han hade uflykt och skulle ha med sig fika och jag vet inte allt vi höll på med klockan gick fort iaf.


Lite lugnare tempo på delmoment 2 i läs och skriv kursen, har kommit halvvägs i en bok och det känns ganska lugnt. Vart tvungen att köpa en bok i H-sand i onsdags, den kostade trehundra kronor *suck*.


En rolig sak är att Pers jobb har bjudit sina ansällda med respektive på julgalan, så den ska vi få gå på. Det ska bli kul, det är inte så ofta man kommer ut. Det blir i slutet på november, måste kolla upp vilka artister som ska vara med i år?

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards