Alla inlägg under november 2007

Av Maria - 30 november 2007 10:07

Men då blev det lite sovmorgon också. Axel sov till sju och Gustav till halv åtta. Jag är nu klar för att åka och jag har klarat av listan. Ska mata kaninen innan jag far så klarar han sig till söndag. Så Stockholm here I come.....


Ska passa på att så här i förhand tacka våra familjer för att ni underbara ställer upp och hjälper oss. Det känns som världens lyx, åka iväg på tu man hand och veta att pojkarna har det bra de också. Tack, tack och tack......


Axel kan göra släng pussar med fingret nu :)


Ska gå ner och knäppa kort på G:s paketkalender nu.....

Av Maria - 29 november 2007 10:36

De vaknade båda två redan klockan sex, och jag var hur trött som helst. Har sovit dåligt legat och hostat och snörvlat :(


Gustav ska åka och bada idag med mormor och kusin Victor. Jag ska städa och packa idag....nä bäst jag sätter igång är ingen vidare fart på mig idag...seg, seg, seg som kola.

Av Maria - 28 november 2007 20:15

Stkh-weekend.


Idag har jag snott en gran, en ful och halvdöd en´. Det är ju bara en utegran! Jag hade Axel i bärstolen och minisågen i näven, katten följde oss hela vägen och hittade hem igen *bra gjort*. Fick fast granen och på med belysningen men se efter det fick Axel nog, så jag fick inte tända den och se om den fungerade!


Väl inne igen bytte vi bajsblöja (troligen därför han ledsnat va?) och myste tillsammans i storsängen. Mormor ryckte tillbaka oss till verkligheten och vi vek in tvätt och strök skjortor till Per som åkte på konferens idag. Per kom hem när Axel somnat lunch, vi åt lunch tillsammans och han gick och duschade. Jag hängde tvätt och hämtade adventslådan på vinden, efter att Per åkt gjorde jag mig i ordning. Axel vaknade och vi gick till skolbussen, sedan satte vi oss i bilen och for iväg till stan. Hämtade brillorna hos optikern och sedan vidare mot ica maxi, pojkarna fick korv till mellis och sedan gick vi in och fyllde kundvagnen till brädden. Sex fulla kassar, med nästan inget onödigt(badskum räknas inte och inte heller lyxig bodylotion). Ingen läsk, inget godis eller chips heller för den delen. Dock en förpackning kakor, har en känsla av att jag blir strypt av en viss farmor om det inte skulle finnas kakor i det här hushållet till helgen då hon är barnvakt :).


Hem packade upp varor, lagade middag ungefär samtidigt. Axel signalerar trötthet så vi går upp och fyller badbaljan och vi leker en stund alla tre, välling kvällsfika bom i säng. Fy fabian vad en dag kan gå fort och trött är jag också.   

Av Maria - 27 november 2007 22:05

Igår pluggade jag och Axel var ute hos mormor och morfar, när jag hämtade honom kändes han varm. Tempade han när jag kom hem och han hade feber och var allmänt hängig. Gustavs fröken pratade jag med flera gånger under fm eftersom han ramlat under en utflykt och absolut ville hem till mamma. Han var inte allvarligt skadad så hårda mamman bestämde att han fick så lov att vara kvar.


Axel sov oroligt fram till tolv sedan sov han som en klubbad säl. Stackars mormor fick åka med morfar imorse för att inte feberaxel skulle behöva åka kall bil, eftersom jag skulle till doktorn idag. Då visar det sig att feberaxel är feberfri. Syrran och Filip kom till oss runt lunch och vi mötte upp Gustav vid bussen för en promenad ner till byn. Och jag har varit barnvakt till mitt syskonbarn för första gången, för Kristina gick upp på banken och då fick vi ta hand om Filip under tiden. Vi gick in på ica och handlade gobröd och pålägg eftersom det var soppdag idag, Gustav fick skjuta Axel i hans vagn och jag hade Filip i hans vagn. Han är så duktig min storpojk, så hjälpsam med sin mamma. Och han har dragit ut sin andra lösa tand idag alldeles själv!


Efter middagen for Kristina, filip och jag in på stan. Vi skulle till optikern och hämta ut mina glasögon och besöka krabat. Optikern hann vi inte med eftersom vi blev lite sen. På krabat fick syrran beslutsångest och köpte ingenting, jag köpte en julklapp till Axel en sån där gåpinne med en rolig grej som snurrar. Jag köpte även en sak till mamma som tack för all hjälp jag fått den senaste tiden, den blir hon nog glad för :)


IMorgon far Per till Eskilstuna på konferens och blir borta till fredag, och på fredag ska jag på date med honom i Stockholm :).


Så onsdag och torsdag ska jag:

  • Storhandla
  • sätta upp julgardiner
  • hämta adventslådan på vinden
  • sno en gran
  • första adventspynta
  • Packa till Stkh weekend
  • hämta ut glasögon

Så nu ska jag gå och sova så att jag orkar fixa någonting på listan imorgon iaf.

Av Maria - 25 november 2007 20:35

Det började så bra, insläppet flöt på. Vi glöggminglade och hittade vårt bord, maten var god och sällskapet trevligt. Sedan började underhållningen, det var jättebra kul att få höra artister live och se dem. Allra bäst var Jerry Williams, vilken gubbe. Han rockade loss totalt och fick stående ovationer.


Ja, sedan dansade vi lite och minglade lite. Träffade släktingar och kompisar men sen började vi bli trött och ville åka hem, ja då fick vi stå i kö i en timme för att överhuvudtaget komma fram till garderoben och sedan mera tid ca. 20 min. för att få ut våra jackor. Det var helt sanslöst, polisen fick komma och hjälpa till och det var först när de kom som hela kön började rulla på. Vakterna hade samma system som när vi skulle komma in, släppte ut så där 100 pers åt gången. Vilket skapade en oerhörd frustation i kön, men när polisen kom så släpptes folk på i en jämn ström. Ja, aldrig mer julgalan det var oerhört oproffsigt skött.


Lång sovmorgon imorse eller snarare mitt på dan, i var väl hemma vid 2,30. Sedan handlade Per och jag innan vi for och hämtade barnen som hade skött sig väl både på dopkalas och hos mormor och morfar. Men idag är i lite trötter och pluggandet går inge´vidare. Jag tror att jag gett upp för dagen, teve here I come....... 

Av Maria - 24 november 2007 17:16

Dopet var så fint, lillpyret sov hela tiden.


Nu drar vi in mot stan för att gå på julgalan

Av Maria - 23 november 2007 20:54

Tills imorgon, har plockat ögonbryn och lackat ena handens naglar,den andra snart då!


KLäderna är strukna tills imorgon och det blev lite fuskstädning efter middagen fick mycket hjälp av Axel... hrmf...Per och Gustav åkte på innebandy.


Nu ska jag lacka den andra handens....

Av Maria - 23 november 2007 14:16

Så vi åkte ut till mamma istället käkade lunch och syster och Petter kom med soavarannannattbebben, han sov så klart. Axel rev och donade i mormors kök. Gustav var ute en del och lekte han är ute nu också och Axel sover på altanen. Jag ska fixa kläderna till imorgon!


Iaf sov pojkarna till 7,30 imorse (jippi!) och Axel var vaken en gång inatt och Per lyckades få honom att somna om (jippi!)


Minispat var trevligt, jag orkade bara ta hand om mina fötter. Många ämnen avhandlades som halt väglag, allmän behåring på oönskade ställen, dåliga äkta män och deras vanor (ovanor?), små barn och stora barn, mammarollen m.m m.m


Sexiga män pratade vi om dvs. försökte bräcka varandra i när de är som mest osexiga. DVS. antisnarkskenor, hörlörar med musik, håriga tår.....


Nä, nu ska jag sluta och göra någe´nytta. Ha det gott igelkott!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards