Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 24 mars 2010 21:35

Veckan går i motionens tecken för nu jävlar ska jag i sommar form och jag känner mig hyffsat pigg Lena och jag förlängde söndagsrundan med juni runt och den har vi gått idag med. I måndags yogade jag så nu känner man av sina obefintliga magmuskler, lite stolt är jag för jag klarade trädet nu sist * klappa på axeln*.


Axel fick feber i lördagskväll men inga andra symptom, söndagen skjutsade vi ut honom som planerat till min mamma och pappa och vi andra tre drog till slalombacken för vårt sista arbetspass i cafeét. Där träffade vi många kända ansikten =). Vi fick middag hos mamma och pappa och sen lämnade vi barnen och for hem. Gustav hade studiedag, eller jag menar Gustavs lärare så han var ledig i måndags.


Snälla Roger målare kom till oss på måndagen och målade färdigt vårt köktak och kom med lite tips och ideér. Alltid lika värdefullt med dessa tips från en fackman. Nu har Per kaklat klart och grundmålat väggarna i köksdelen. Dags att knäppa lite kort igen =)


Jag har beställt nya gardiner till vardagsrummet och till Gustavs rum från jotex nu ikväll, jag fick en 100 kronor rabatt sedel med posten idag och då slog jag till. Det blir jeans tema i vardagsrummet nu i vår! Jag ÄLSKAR jeans.....


Nu hänga tvätt, duscha och marsch i säng!

Av Maria - 19 mars 2010 23:01

Lite golvfräsning, lite kakling också lillsnickrarna då. Båda två är väldigt intresserad och deltar mer än gärna. Och Per har varit väldigt tålmodig och låtit dem vara med och fippla. Gustav har byggt hantlar av spillbitar och han planerar för fullt inför sommarens kojbygge och även en lådbil   


        

Av Maria - 17 mars 2010 22:27

Igår var jag på en väldigt bra föreläsning med Kay Pollak, så enkelt egentligen. Det är bara att välja: vill jag vara lycklig eller vill jag välja den andra sidan, den olyckliga. Det är väl precis som det ska vara, men jag märkte en sak som jag själv behöver jobba med och det är att jag begränsar mig från att vara lycklig och det är den känslan att man inte "får" vara för lycklig. För då kanske det händer något hemskt eller man är egoistisk för det finns så många andra människor som har det mycket arbetsamt här i världen. Då har jag valt offerrollen och undervärderar mig själv, och jag vill att mina barn ska känna och växa upp med en lycklig mamma. För det tror jag påverkar dem i deras uppväxt och kanske till och med deras självförtroende?


Nä, nu är det nattsvammel på hög nivå. Dags att krypa till kojs....


Per har kaklat i köket idag och fräst klart golvet. Nu är det nära till moment rivning av gamlaköket helt!

Av Maria - 17 mars 2010 22:25

Vi hade det så härligt, ett riktigt sportlov med skidåkning och varm choklad.....


      

Av Maria - 11 mars 2010 16:57

Vi anlände vid lunchtid, packade upp oss och åt lunch. Benen orkade med 2 timmars åkning, Axel var inte riktigt fokuserad på åkningen idag. Mycket störtlopp om han fått bestämma och mycket tittande på allt annat. Solen tittade farm idag och det är 6 grader varmt ute.


Per lagar middag och grabbarna tittar på madagaskar 2. Det går inte att åka spark här heller längre, synd =) 

Av Maria - 5 mars 2010 20:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 3 mars 2010 20:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards