Alla inlägg under augusti 2007

Av Maria - 31 augusti 2007 20:55

Näsan rinner och halsen kliar, men jag är nöjd så länge jag inte blir som Per. Han är iaf feberfri och matlusten har återvänt, men ack så klen.....på sina ben:)


Iaf har jag haft städdag dammsugit och torkat golv nere och uppe, med andra ord fuskstädat he, he det är jag bra på!!


Gustav åkte buss hem idag också, en förvånad mamma stod kvar när bussen körde förbi. Jag gick över på andra sidan och vips så kom bussen igen, chauffören ville att barnen skulle kliva av på den sidan. Så klart! smart av han-korttänkt av mig! Då slipper vi korsa en större väg... 


Vi for hela familjen ut till det nya ica maxi - stort var det! Men för långt för oss att åka för att veckohandla, det blir det vanliga ica på hemmaplan. Vi titade in på team sportia och köpte skor till Gustav som han ska ha på innegympan och innebandyn som börjar om två veckor, Gustav ville köpa klubba. Men vi sa  att det tar vi lite närmre och vi köper den från en sporthandlare på orten. Sen drog vi vidare till avis och hämtade hyrbilen som Per behöver till på måndag då han åker på datakurs i fyra dagar till Eskilstuna, en sportig saab var det. Hem - strök Gustavs kalas skjorta och Pers skjorta han ska ha imorgon på bröllopet. Alla utom Gustav åt middag, de skulle ju grilla på kalaset. Per skjutsade Gustav på 6 års kalas och jag fixade med finkläder till imorgon och övrig packning, bäddade sängen till farmor och diskade. La en mätt och nöjd 11,5 månaders bebis som till sin mammas förvåning somnade på ca 10 min. En nöjd och glad 6 åring kom hem från kalas, han hade ätit både en korv med bröd och hamburgare och glass. Och hoppat på studsmatta, så när han åt en kopp fil i soffan sa han att han hade lite ont i magen :) Fullt eller?


Nu ska jag stryka en skjorta till brorsan, checka packningen och lata mig lite i soffan. Fast jag är ganska trött nu, har jag tur får JAG sovmorgon imorgon!

Av Maria - 30 augusti 2007 20:57

Jag vaknade med ont i halsen och senare på dagen ont i huvudet och nu snorig näsa. Näh, jag har ju nyss varit sjuk. Per är inge bättre heller tycker jag, han har nu tappat fem kilo. Någon fördel med sjukdom iaf.


Har storhandlat idag och varit en snabb sväng på stan (jag hade tur och träffade mamma på ica, och hon kunde vara med Axel så att Per fick vila. Tack mamse gosen).


Tidig middag idag eftersom Gustav var på simskola mellan 17-17,45, den gick sådär! Han är ju lite speciell min son, vill se och iaktta innan han deltar. Ja, ja lära sig simma ska han därmed basta!! Bastade gjorde han så klart länge efteråt, jag fick ropa ut honom.


Nä, bäst jag slutar har tänkt gå och lägga mig tidigt idag eftersom jag känner mig så hängig * fnys, stön, pust, ffasen för baciller*. Ska kanske roa mig med att titta in på kossan.se

Av Maria - 29 augusti 2007 19:26

Idag har det inte hänt någonting här hemma, vi går hela familjen och väntar på att Per ska bli frisk. Allt går i stiltje liksom. Gustav har varit på förskoleklassen, sur och vrång hela dagen. OBSTINAT till tusen, så han fick gå till sängs tidigt idag. Axel har sovit i 40 min på hela dagen så han blev det också en tidig kväll för.


Men jag tror att Per är lite piggare iaf.


Hasse har hälsat på en sväng och min mamma, hon lånade sjalar till på lördag. Jag plockade hennes ögonbryn och hon hade med en kavaj till mig som jag tänkte ha på lördag, imorgon behöver nog Pers kostym vädras och vi ska kolla över kläder för olika väder så att säga. Det ska även handlas inför helgen, de måste ju ha mat farmor och pojkarna! Ska återgå till den planeringen nu....

Av Maria - 28 augusti 2007 20:15

Idag har vi haft tider att passa, Per ringde doktorn på morgonen och fick tid samma dag (10,15) jag skulle på bvc med Axel 11,00 och sen passa Gustavs tider. Det känns omvant, det har vi vant oss av med nu under sommaren. Eftersom vi skulle ha bilen nästan samtidigt, tog Axel och jag en promenad med barnvagnen istället. På med regnkläderna, men faktiskt klarade vi oss åt bägge hållen.


Per fick penicillin(eller hur det stavas), men han känner sig inte bättre ännu(tog tempen nyss 40,2 usch). Det skulle kännas bättre inom två dagar, annars måste de byta.


Axel vägde 10865 och var 78,5 cm lång. Han är lite hostig, han ska väl till och bli sjuk nu när vi ska på bröllop i helgen. Så att man ska vara orolig hur det går för farmor då, barn blir ju extra mammiga när de är sjuk. Och tänk då på min mamma pojk, som är mammig till tusen ändå. Jag fick världens gosigaste mysigaste kram nu innan han las ner i spjälsängen, han kramades och pillade mig i håret bak i nacken. Gospropp.


Gustav hade en bra dag på förskoleklassen, de hade gympa inne och han fick sitt busskort idag. Han är jättesugen på att prova åka skolbussen, men jag vill vänta några dar. På torsdag börjar hans simskola, och vi har även fått mejl om att det fanns plats i innebandy gruppen. Den börjar senare i sep, mycket nytt och spännande för gustav nu. Han längtar verkligen tills innebandyn startar.


Jag har världens träningsvärk efter bowlingen igår, stel som tusan i ena benet. Det där benet man har framåt som liksom stretchas ut, tummen är bra dock :)


 Katten festis har kissat i en blomkruka idag(lokande leccakulor där, det blir nog en kartongbit för he, he)  och stått en stund på bron och spejat efter oss när vi matade kaninen.


Nu ska jag ner och hälsa på hos torktumlarn´(inte ramla trappen nej, nej!) och sedan är det säsongens sista morden i midsomer som gäller.



Av Maria - 27 augusti 2007 20:33

Min barndomskompis Sara, jag har väntat hela sommaren på henne! Men hon har gått och blivit kär så då har hon inte tid för mig:(


Vi brukar åka ut och fiska hon och jag men det var inte väder för det idag, så vi togen promenad runt sjön med hennes underbara hund Gizmo och barnen mina. Efter middagen åkte Sara och jag in till stan och spelade lite bowling, vi hade himla roligt! Sara gjorde flera strikar, tappade klotet bakåt och ramlade nästan på banan. Så det var underhållande att titta på henne bara. Jag spelade desto sämre som vanligt, har nu ont i ena skinkan som jag sträckte och tummen som likson fastnade inne i klotet! *hi, hi* vi kan vara tokiga vi.


Gustav har haft sin första skoldag i förskoleklass, det gick så bra så. Han ville inte gå hem när jag hämtade honom.


Per är riktigt risig, nyss när han tempade sig hade han 39,8. hua, hua. Han har gjort det bra som var med pojkarna ikväll fast han var så risig, han ställer upp på mig min älskling * puss, puss*


60-årsfesten var lyckad, en ganska lekvänlig skara. Efter att ingegerd öppnat sina presenter, så lekte alla presentleken. Till kaffet så lekte vi den leken med skoskydden och lite senare en sorts teaterlek ( den höll Eivor i, den var kul!). God mat hade svärmor gjort, glatt sällskap var det också så klart. Jag tycker om att träffa våra släktingar, jag tycker det är viktigt med starka släktband! Det finns inget tråkigare än när man liksom inte känner sin släkt, man kan ju inte hålla ordning på alla. Men hjälps man åt så går det nog om man vill.......


Nu ska jag gå ner och packa i Gustavs extra kläder och skriva namn i de nya regnkläderna och efter det csi och sussa. Ja, just det kattlådorna! det är lite jobb med katt också, dock inte lika mycket som hund!

Av Maria - 25 augusti 2007 08:15

I mitt 33 1/2 åriga liv, frisörskan klippe mig i en lite busig halvlång frisyr inspirerad alla Gry Forsell och Victoria Beckham *ha, ha* ur att det finns kändisar man kan ha som förklaring hur man har tänkt sig. Hon la i lite färg och ljusa slingor på det, så nu är man snygg värre i skallen iaf. Gustav sa att jag var ful när jag kom hem men lite senare sa han - Mamma, du blev jätte fin i håret!


Idag ska vi på svärmors 60-årsfest, min syster ska vara barnvakt och min stackars bror ska hämta fram på nattkröken.


Så på fm idag har jag tänkt bädda lite sängar eftersom Pers bror med sambo och dotter kommer och sover över hos oss efter festen. Och förbereda lite mat - middag till ikväll så att syster bara behöver värma och lunch till imorgon (troligen är man lite seg då, så lika bra när man ändå är igång). Men frukost först....

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards