Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 29 november 2009 20:02

Idag har det varit ingen rast och ingen ro! Vi har bakat pepparkakor, adventsdonat med gardiner, fönsterputs och ljusstakar och stjärnor..jag är helt slut nu! Per och Axel fixade med ljusslingor ute, men vi har bocken kvar (måste åka ut till momma och moffa och hämta granris). Som tur var fick vi middag hos farmor och Uno idag, supergod gryta med ris. Och kladdkaka till efterrätt mums!


Gustav har tandvärk så vi måste ringa till tandläkaren imorgon, hooppas att han får en tid snabbt för det är inte skönt.


Nu ska jag slöa lite i soffan för plugga orkar jag inte idag heller.


Inte ens vattengympan blev det jag är hostig och idag har jag ont i halsen och Lena var hängig så då vart det ett snabbt beslut om att inte motionera sig!

Av Maria - 28 november 2009 15:55

Det var år och dar sedan, men det blir ikväll för Per , Gustav och Janne har åkt på hockey. Tidigare idag hade vi spenderbyxorna på för vi köpte kouma skor till Gustav samt ryggskydd och slalompjäxor på Lindbloms. Nu ska jag bädda klart gästsängarna till Janne och Amanda och sedan börja med middagen.


Gustav hade jättekul på klassfesten igår men se var han vaken inatt med tandvärk så han sov till 9,45 i morse, typ som mig. Vi snabbstädade igår och sedan blev det inget mer för mig satt i soffan och hade frossarhelg både chips, godis och dricka

Av Maria - 26 november 2009 22:28

Det blev hårklipp men snälla goaste farmor ringde och bjöd oss på fika först och tyckte att Axel kunde stanna hos henne under klipperiet.


Axel var lite sur över att han inte fick följa med så då säger bästaste Uno, ja men jag är sugen på rökt korv ska du följa med mig på ica och handla då Axel! Och det gick lille man med på. Ja, så nu är Gustav snygg i håret inför klassfesten!


Pojkarna har orkat med dagen bra, Gustav var till och med så pigg att han bestämde sig för att åka på träningen.


Idag har jag vilat från både köksplanering och pluggning *ha, ha, ha*, visst går det bra för mig.


Imorgon börjar jag lite tidigare för jag ska ha ett till utvecklingssamtal, sen tror jag minsann att det ska fredagsstädas efter middagen!!!


Axel sa en rolig sak i lördags efter att han kräkts vid middagsbordet, med stora runda ögon säger han - Vad gjorde jag mamma? - Åh, du kräktes lilla gubben säger jag. - Jaha sa han då och smakade liksom i munnen. Sen var det inget mer med det. Men man drar ju lite på smilgroparna!

Av Maria - 25 november 2009 21:25

Här inte. Har varit ut och hämtat hem mina barn, skönt att ha dem hemma igen. Tack min älskade mamma för hjälpen med barnen *löve you, löve you*. Barnen verkade pigga, så imorgon blir det nya försök med förskola och skola.


Tänker på min bror ikväll som har fått åka in med Freja till sjukan, hon fick feberkramper i bilen på väg hem från förskolan. Usch, usch...hoppas lilla gumman kryar på sig snabbt!


Vi har ritat om lite på köket för vi kom på att man måste faktiskt inte ställa köksbordet där det alltid har stått, snacka om låst i gamla vanor. Roger min svägerskas brorsa har varit här och tyckt lite han också, det är alltid intressant med nya tankar och infallsvinklar. Roger har hjälpt oss mycket med huset han är målare och får ju så klart se mycket hus och lägenheter, han har varit till stor hjälp för oss när vi har färgsatt och planerat runt i huset.


Gustav har klassfest på fredag undrar om han kommer att orka med den, ska försöka bege oss in till stan och klippa håret på honom imorgon iaf.

Av Maria - 25 november 2009 08:20

Igår var det nämligen så, vaknade av Pers klockradio som han glömt att stänga av. SNÄLLT Skrikandes snack om att jag blev arg. Slår av den och sen går det bara typ fem minuter så ropar Gustav på mig, då har han ont i nacken. Då fick jag mig ett rejält uppvaknande, tur att det var mörkt annars har han nog sett vad rädd jag blev. Många tankar hinner rusa runt i hjärnan, men han beskrev att han hade legat konstigt och att det hade knakat till i nacken och sen blev det jätte ont. Hade han under lite observation, men insåg att det skulle inte gå att skjutsa honom till skolan. Ringde på jobbet och meddelade att jag blev sen och sen fick mormor ta över mina sjuklingar.


Arbetsdagen flöt på riktigt bra men mot slutet av dagen var jag helt slut, ingen energi över. Men Per han har massor av energi, han ville på XL bygg för där kunde jag få se med egna ögon hur det skulle bli med spisen i hörnet, jaha vi måste väl passa på kände jag när barnen inte var hemma men egentligen hade jag inte energi till det. Men det gick ganska fort och vi fick en presentcheck på hundra kronor för att köksutställningen inte var komplett Glad. Vi ska lämna in en ritning dit också bestämde vi. Så nu har vi en på Kvik och en på XL bygg där de har myresjökök.


Väl hemma drack vi kaffe och jag var SÅÅÅÅÅ duktig för jag slog in alla paket till barnens adventskalender, Gustavs blev klar med Axel behöver några småpaket till.


Nu ska jag åka och jobba, idag har jag terminens första utvecklingssamtal!

Av Maria - 23 november 2009 20:59

Idag var vi på IKEA och kollade runt, fick lite inspiration och ritade lite på våran köksplan. Per har även varit på Kvik och konsulterat dem, vi tänkte jämföra lite priser och funktioner. Iaf har jag vunnit om hällen i köksön, spisen verkar bli i hörnet av rummet, vilket jag inte är riktigt nöjd med heller. Men ska fundera vidare på det. Per är fortfarande tveksam till porslinsho men fortsätter att tjura på om ett till fönster i nya kökdelen, förhandlingarna pågår. Jag är intehelt främmande för ett till fönster men det beror på helhetsintrycket och där har vi lite att jobba på.


Det gick bra för mig att jobba idag trots att Axel vaknade 4,20 av hostan och nästäppa, han ville inte somna om och halv 6 klev jag upp. Då kom mamma också som åkte med pappa. Men Axel sov efter lunch idag, han har inte haft någon matlust så mamma och jag bestämde att han skulle få en till vilodag, men A. ville sova hos mormor och morfar. Så in på apoteket en sväng för lite bisolvon till lilleman och sen skjutsade jag alla ut till momme. Gustav och jag veckohandlade på vägen hem, och sen fixade vi en snabb middag bestående av tunnbrödsrulle. Gustav tycker nog att det är härligt att få rå om sin mamma och pappa ensam ibland, vi hade jättemysigt ute på ikea.



Av Maria - 22 november 2009 21:09

I feberns dimmor fick grabbarna B igår kväll, men sen tror jag att vi skrämde bort febern, för idag har det varit bättre. Men de blir hemma imorgon som en extra dag tillsammans med mormor, jag jobbar ju kortdag. Jag har sovit bort halva dagen och pluggat bort den andra känns det som. Och sen när jag skulle spara mitt arbete blev det run time error, då då då då ........stängde jag av. Alltså ingen vidare bra dag, så nu ska jag ner och tröstäta after eight som blev kvar sen igår. Köksplanerna går vidare och Per har meddelat att om jag ska ha en porslinsho ska han ha en megastor häll på köksön, vilket jag inte vill för jag vill inte ha en ful köksfläkt mitt i rummet. Grrrr...tänk om han kunde begripa om bara jag fick bestämma allt skulle det bli skit fint Tyst!

Av Maria - 21 november 2009 14:19

Vi åkte ju till Leksand sommarland och tomteland, och de här bilderna knäppte vi på tomteland. Det riktigt syns vilken lite busunge axel har blivit eller hur!         

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards