Alla inlägg under december 2006

Av Maria - 31 december 2006 23:31

Vi har haft en mysig middag, och pojkarna har haft ett mysigt bad i baljan. Axel åt potatis på fyramånaders dagen och det gick bra, spottade och fräste inte så mycket!GOTT NYTT ÅR!

Av Maria - 31 december 2006 23:15

Idag fick jag för mig att vi skulle åka och köpa skor till Gustav, eftersom hans kängor gått sönder. Det saknades tårtbotten till morgondagens tårta, så vi skulle ändå handla. Så vi åkte på coop, där det finns det mesta. Nå, det var jätteutplockat bland skorna. Hittade bara en någorlunda känga som kostade 149 kr och det var sedan halva priset på det, så 75 kronor. Okej då, spelar inte så stor roll om han kommer att använda dem eller inte. Så vi tog dom, Hittade också en tröja med 75 % rea. Och Per hittade en mjölkfri tårtbotten, sagt och gjort vi tog sikte på kassan. När det var vår tur hade jag naturligt tagit ett par skor utan prislapp, hon i kassan frågar vad de kostar. - 149 kr och sedan 50 % procent rea på det. Det tyckte hon tydligen var för billigt, för då måste det kollas. Jag betalade för de andra varorna så länge och en kille fick gå emellan med sina varor. En tant längre bak i kön började grumsa, och då skrek kassörskan till henne - Nu tar du och lugnar ner dig! Högt och ljudligt till henne. Vilket fick mej att vilja skjunka ner genom jorden....ja, så ringer telefonen. Jag hade rätt skorna kostade så, och så ska jag betala 75 kronor för de. Belopp medges ej på kortet, pinsamt! Per kan du betala, Belopp medges ej....för han också. Vad nu?? Som tur är så har han en hundring i plånboken visar det sig. När vi kommer hem kollar vi ..jo...vi har pengar på kontona. Så där har man stått och skämts alldeles i onödan, jävla bank!!

Av Maria - 30 december 2006 20:56

Så här ser det ut när det är vinter ifall det är någon som glömt, jag tror att jag har glömt iallfall. Skotta snö vad är det??

Av Maria - 30 december 2006 20:39

Idag fyller min vovve 9 år, tänk vad tiden går fort! Vi har alltså haft honom i nio år, om han vore människa skulle han vara 80 bast nu. Det är inte undra på att han är lite stel vissa dagar och har en ond höft som ömmar ibland. Han har fått en härlig promenad på förmiddagen och sedan fick han vara ute på gården lös i flera timmar, eftersom vi bestämde oss för att grilla korv ute till lunch (i spisen min morfar murat en gång i tiden). Det var Gustav och jag och axel i vagnen det, för Per var ute på harjakt ch han kom inte hem förrän vid halv tre.Då hunden Focus sprang bort, trots hundpejl. Ingen hare blev det, det gör inget det är så lite kött på de så! Men gärna ett rådjur för rådjurssadel det är alla tiders det! Per ringde hem och ville att jag skulle gå på butíken med lila påsar, men jag var lite okuperad med eldning och en lugnt sussande bebis i vagnen. Men av någon anledning så kände jag på mig att min mamma var i kokarna så jag ringde henne och vips, så hade även Per några öl till det väntade badet i vårt utomhusbad den vedeldade poolen. Den har min man byggt själv, kan knäppa kort på den imorgon så du får se den! Så imorgon ska vi städa nere i bastun och spola ur poolen inför badet på kvällen. vår nyårmeny blir: Förrätt advokado med skagenröra. Huvudrätt plankstek. Och efterrätt efter badet blir nog glass skulle jag tro, det brukar vara gott med något kallt då! Vi ska vara bara familjen, sen till badet kanske det dyker upp några till vi får väl se?

Av Maria - 29 december 2006 14:37

Har hittat en ny rolig sida, tjuvlyssna mer det är ju hur kul som helst.

Av Maria - 29 december 2006 14:26

Hi, hi jag har sett den här björnen förut men då på ett rullband. Nu är han ute på ett annat slags äventyr!

Av Maria - 29 december 2006 14:14

Jag vet att Petter läser min blogg regelbundet, men inte sin sambos och det är hon riktigt sur över. Det är Petter som har tomteluva och han har lurat min svägerska att asgarva och jag fångade det på bild, kul bild va?

Av Maria - 29 december 2006 13:59

Jag ska börja använda mig av äntligen fredag igen, det var en fd kollega på mitt jobb som införde det, äntligen fredag skrev hon i dagboken varje fredag. inte för att hon ogillade sitt jobb tror jag utan för att fredagar är ju ändå något speciellt, om man jobbar så är det en annan stämning tycker jag. Och om man är hemma, då ser man framemot att få lite mer vuxensällskap under helgen.det blev inte så mycket funderande om vad vi skulle göra idag min mamma ringde på kvällen igår och frågade om hon fick låna Gustav och åka och bada tillsammans med Moster Maggan och Moa. och det är ju självklart att det blev så, de har nyss åkt nu, så när lillen sover passade jag på att blogga lite och dricka dagens första kopp kaffe. Har varit väldigt duktig idag har fredags städat dammsugit och torkat golv nere, torrtorkat uppe med en sån där som suger åt sig damm. Tvättat en maskin som snart ska hängas, plockat in tvätt, kopierat två recept till min mamma. Skrivit handlarlista och tänkte snart gå ner till ica för dessa inköp, men vill att Axel ska vakna och äta först annars blir det väl skrik och skrän innan vi är hemma igen. Idag är det nästan kallt ute, så vi måste ta på oss ordentligt det blåser alltid snålblåst när man går över älven.Petter är rolig han, snart får han däng av mamma min! Han glömmer bort att knapplåsa telefonen och mamma står först på listan så han ringer upp henne ideligen speciellt nattetid, då hon vill sova! Hi, hi! Han kan vara riktigt rolig annars också, man blir alltid glad av att träffa Petter. Min Gustav dyrkar Petter de behöver bara se på varandra så garvar de...ingen annan förstår vad det är som är roligt, men tydligen de´. Petter det är alltså min lillasysters blivande man, han har friat och allt!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards