Alla inlägg under december 2007

Av Maria - 31 december 2007 16:34

Gott nytt år till alla jag känner och inte känner :)

Av Maria - 31 december 2007 10:59

Så klart eftersom det var Pers tur att kliva upp och att han räknade med en tidig morgon så att han kunde plocka ihop jaktgrejerna. Så bråttom fick de imorse när de klev upp 8,30 och skulle träffas i skogen kl. 9,00. Gustav skulle med fast det var -3. Han kom hem efter en och en halv timme och sa att han höll ju på att frysa ihjäl och att han var hungrig. Åt frukost och ville sedan gå till grannpojkarna. Axel och jag har strukit skjortor och byxor, Axel hjälpte till genom att dra ur strykjärnskontakten hela tiden :(. Tror att det är sista dagen de får jaga rådjur idag? Ska nu göra iordning smörgåstårte botten till imorgon då jag fyller år :)


Vi firar nyår hos vänner, vi är bjudna på middag och allt. Snacka om tur! Vi kommer att vara fyra barnfamiljer 8 vuxna och7 barn. Så det blir ett lugnt firande och vi har gångavstånd hem, det tycker jag är skönt!

Av Maria - 30 december 2007 13:02

Eller vad det nu var Axel vaknade före 6 och hade svårt att somna om. och det var Pers sovmorgon så det var bara att pallra sig upp.......af till lekmadrassen :)


Glashalt ute idag när jag skulle ge mig ut på långpromenad, så det blev ingen lång promenad. Runt sjön och det tar ca. 35-40 min. Fyllde på hö hos kaninen och flyttade på utegranen som blåst omkull, jag ger upp den nu!


Idag har vi sån tur att vi är bjuden på middag hos svärmor och Uno, det är lyx att få gå bort och äta tycker jag!


nä, ska plugga lite innan vi ska iväg. Det är iaf vad min man tror att jag gör just nu hi, hi

Av Maria - 29 december 2007 16:14

Jorå vi kan shoppa ibland vi också, Idag var vi nog på birsta till strax före elva och det var nästan ekoeffekt där? Så det gick smidigt värre att handla.


Jag köpte jobbarskor.....buhä......på rea :) det gillar jag rea. Fina och sköna, hittade de på life. Blev även en ny flaska aloe vera juice, och till alla ni med magproblem pröva den! Jag mår så så så så mycket bättre när jag dricker den, det var en kompis till mig som tipsade om det. Aloe vera är ett mirakel medel tycker jag både för huden och magen. Den har iaf en effekt på tarmarna så att det bildas en skyddande hinna, bra för mig som har lite luddig(pga laktosintolerans) och en ständigt infekterad tarm. Jag har mindre ont och är mindre gasig, helt suveränt alltså.


ja, shopping var det. Vidare till dressman Per köpte skjorta till nyårsfirandet och en tröja på rea, vidare din sko och foppa tofflor till Axel storlek 24 (söta!). Film till Gustav, cars!


Sen storhandling på ica maxi, veckohandling och till smörgåstårta. Och vi prövade självscanning, det var väl bra men tar tid för oss som är ovan.


Axel somnade i bilen som vi trodde, så vi åt en korv på ica.


Packade upp varor, drack kaffe med Per och sedan gick jag en 45 min. promis halt, halt, halt. Ikväll är det kommisarie Lynley som gäller, han är väl snygg! 

Av Maria - 28 december 2007 10:58

Och snart helg igen och till veckan är Per ledig. Längtar så det är inte ofta som man är hemma hela familjen en längre sammanhängande tid, speciellt när man har småbarn då prioriterar man att barnen ska få vara hemma så länge som möjligt.


Vi har latat oss på morgonen tror inte att det händer så mycket idag. Ska klä på oss och gå ut på gården tror jag för all is är nästan borta.


Det blev ingen film igår Per ångrade sig så jag såg ett avsnitt av mcleods istället.


Axel är lite rosslig idag så han får nog sova inne idag med. Imorgon ska vi handla på ica maxi inför smörgåstårtabak :)

Av Maria - 27 december 2007 20:34

Granen blåste omkull igen.....en glad överraskning idag en traktor kom och sandade hos oss...stackars den som skulle ha sanden egentligen. Fö r här hos oss heter sandbilen Maria.


Det blev en prommis till biblioteket, lånade lite nytt och jagade Axel runt runt. Han har inte riktigt förstått vad man gör på biblo :)


Axel hade tur idag för faster Ulrika var och köpte en overall till honom idag, en lika som Victor. Och den passade alldeles utmärkt! Tack snälla söta Ullis för att du tänkte på oss :)


Har pluggat en hel del idag och Gustav har lekt med grannpojkarna nästan hela dagen. En riktig innedag idag med blås väder och isiga gårdar, tråkigt väder för jullovs lediga barn!


Nä ,ska ner och se en film nu. Fick en reklamgrej med posten om att det var mellandagsrea på film genom telia. Så vi tänkte se "se upp för dårarna" tror jag den hette.

Av Maria - 26 december 2007 21:42

Men datorn trilskades så det blev inte så mycket som jag tänkte mig, ledsnade och tittade på ett avsnitt av mcleods istället medans Axel sov ute på altanen. Per och GUstav var på bandy selånger - ljusdal, och de åkte på så mycket spö. Ljusdal alltså heja selånger :)


Har promenixat en timme idag.


Vi var på middag hos mamma och pappa vi åt lutfisk och ris a´la malta till efterrätt.


Imorgon jobbar Per och vi har tänkt oss en promenad ner till byn och låna nya böcker på biblo och posta Gustavs fritids ansökan :(

Av Maria - 26 december 2007 21:38

han är för härlig nu. Han har börjat klä på sig diverse saker. Bland annat har han fått en jeansjacka av farmor som han ska ha på sig inne lite nu och då och till den keps då. Skor prövar han allas men väljer helst Pers ;) Och nu är det mössor i alla dess former och de får han på sig själv, här en mössa som är Gustavs som han fått av Pers morbror Calle när han jobbade på polarbröd. Och så städatterialjerna då, de fick Axel av farmor i julklapp. Det var minimopp, sop och skyffel och en hink som är så liten och söt så. Så nu kommer jag att få ännu mer hjälp med städningen.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards