Alla inlägg under januari 2008

Av Maria - 31 januari 2008 21:54

Tog en bloggpaus, nu är det kört igen. Nu har GUstav kräksjuka och Axel diarre´. Så tvättmaskinen har gått varm här hemma. Jag har iaf jobbat två dagar den här veckan och Axel har varit så ledsen när jag har lämnat honom på förskolan, det skär i modersbröstet.


Hoppas på en god natts sömn så det är nog dags att gå och lägga sig nu, fy det är så tråkigt på teven nu på kvällarna. Så nu ikväll lyfte jag mig själv i nackhåren och gick på en promis, det var ju jätteskönt. Det började blåsa först när jag kom hem.


Per har veckohandlat, nu när veckan snart är slut men det är ju bra för ekonomin att äta ur frysen ibland.


Imorgon blir vi hemma, mina dagsuppgifter utöver det vanliga blir två telefonsamtal 1. ändra tandläkartid. 2. ringa till miun och be dem skicka hem tentan.


Hoppas på ett slutbetyg nu snart och sen ska jag fundera på om jag ska läsa till hösten eller inte? Ska sanningen fram så är jag lite sugen....vi får se..


natti, natti

Av Maria - 27 januari 2008 11:43

Över, men igår kväll runt nio precis när Per och jag skulle till att se film började Axel kräkas igen. Dock inte lika ihärdigt som natten innan, han kräktes två gånger och sedan sov han hela natten. Men nu blir jag hemma på måndag eftersom det inte gått 48 timmar på måndag morgon.


Per har åkt på jobbet och skruvar på bilen och ikväll är det vattengympa för mig. Så shoppingen blev inställd idag....som väntat. Tror jag ska åka in till stan på egen hand någon kväll i veckan......

Av Maria - 26 januari 2008 19:26

Skridskor på en utomhusrink i ett närbeläget bostadsområde, Axel mår bara bra och vi har varit till farmor och Uno och ätit en god middag med efterrätt. Imorgon ska Per laga bilen och jag funderar på att hänga med för vi behöver köpa nya fleecebyxor till Axel och nya täckbyxor till Gustav, mina pojkar växer så att det knakar. Sedan framåt kvällen är det vattengympa som gäller, den ser jag framemot....

Av Maria - 26 januari 2008 12:47

Inatt, stackars liten jag tror han kräktes sex gånger. Så vi har inte sovit så mycket inatt Per och jag, men jag hade ju sovmorgon så jag är relativt pigg. Per vill inte gå och lägga sig nu för då förstör han hela dan säger han! Iaf har Axel ätit frukost och fått behålla den så har vi tur är det över. Det är meningen att vi ska till farmor och Uno på middag idag, men vi får väl se om de vill ha dit oss :)


Annars tvättar jag idag, konstigt va!!

Av Maria - 23 januari 2008 20:31

Speciellt i huvudet...hrmf...förkylning på gång? Imorgon har vi sovmorgon (mohaha) tror du på det! Ja iaf slipper vi stressen på morgonen, Per åker på nått bjudkalas imorgon med jobbet: hockey och gratis sprit antar jag. Så mamma ska hjälpa mig med barnen, jag jobbar ju ganska sent! Per sover även över och kommer inte hem förrän på fredagen, bonusen med det är att barnen får sluta tidigt eftersom jag även jobbar sent på fredagen.


Axel hade varit ledsen idag av och till, men det var både ny vikarie och ännu ett nytt barn. Så då är det lite tufft att vara nyinskolad och varit hemma några dar också, men jag kände på mig det idag på jobbet för jag tänkte på honom en del.


Är det min frossarhelg till helgen, jag tror det? Ska fundera om jag ska ha det, chips vore gott men även smågodis. Har inte ätit smågodis på 2,5 vecka nu(stolt), så vore dumt att förstöra den duktigheten för sen vill jag väl ha mer nästa dag och dagen efter det och dagen efter det ch så är man igång igen.....ska spela lite atlantis nu och sedan se...ja, vad heter det....äsch på fyran kl.nio

Av Maria - 22 januari 2008 20:09

tentan, för jag har klarat tentan. Så jätte super skönt, kursen kan avslutas. Jippi. Fick dessutom ett B :). 8,5 fel heja Maria, heja Maria!


Vi firade med en semla till kvällsfikat. Axel fick bada länge, länge medans Gustav var på innebandy.

Av Maria - 22 januari 2008 09:11

Rådjur springa förbi ute på gården.


Axel är feberfri, var det igår kväll redan. Så imorgon jobbar vi. Idag är det meningen att man ska få reda på tentaresultatet, få se hur det blir med postgången!


Annars tar vi det lugnt idag, Gustav ska på innebandy idag oxå!

Av Maria - 21 januari 2008 11:28

vattengympa tilltalade mitt lekfulla barnasinne. Axel har varit vaken en del inatt, men något annat var väl inte att vänta. Dock är febern lägre än så länge, febern brukar ju ha en tendens at stiga på em. Men vi har avdmöte ikväll så jag ska på jobbet en sväng ikväll.


Axel sover nu och jag ska köra igång en maskin tvätt, äte lite lunch så att jag är färfigäten när A vaknar. Gustav åker skolbussen båda vägarna idag och imorgon. För A ska ha en feberfri dag innan han går tillbaks till förskolan. Nä, masch pannkaka och gör lite nytta......

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards