Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 23 november 2008 20:47

Axel chockade hela familjen med att sova till kl.9 det är första gången i hans tvåriga liv. Jag...hm...var nog inte nykter när jag vaknade, vad är jag för hemsk människa. Och jag hade inte ens tänkt dricka så mycket!!


Fruktansvärt seg hela dagen, Kristina och Filip kom och hälsade på under fm och pojkarna våra lekte och Axel slog munnen, lillpyret. Vi satt på golvet i hans rum och han tog stöd på kanten av en låda och den tippade och kom rakt på hans mun. Han slog hål, det blev som två revor och en rejäl fläskläpp. Han åt inte särskilt mycket den där dagen, ja förutom lördagsgodis då gottegrisen våran!!


Vi var till farmor på middag och Per fixade datorn, tack för god mat och efterrätt fammo!


Och idag...idag...har jag ridit på Kolur!! Och jag har redan nu på kvällen ont i ljumskarna och rumpan. Stackars häst och måsta dra runt på mig. Theresé som äger gården hästarna står på kunde hjälpa mig lite på vägen iaf, men mycket träning återstår. Jag har ridit islandshäst fyra gånger tidigare och på ridskola som liten, men det var ju år sedan jag red sist!! Kul var det. Jättekul och på onsdag ska vi göra det igen....längtar!!


Sedan passade vi på att be Theresé om hjälp med Sindris körning eftersom vi hade bestämt att vi skulle gå i nerförsbacken med vagnen på och herre jävlar *ursäkta uttrycket* vilken tur att vi gjorde det för Sindri tog och provade grejerna han. Stegrade sig och skuttade lite och vi höll i så jackan min höll på att spricka, men vi klarade det! Och Sara och jag som tänkte pröva bara hon och jag, tänk om det bara hade varit jag som skulle hålla emot *hua*. Men efter det var han lite spänd och vi forsatte hemåt och han började lugna sig och det hela slutade väldigt bra iaf.


Väl hemma åt vi middag och sedan drog vi iväg för att tanka bilen och en handling på ica maxi, vi köpte lite mat och blöjor och en grej till Axels adventskalender och mossa och ett ljus man eldar varje dag i dec. Ingen vattengympa idag heller, men kände mig alldeles för mör i kroppen efter ridningen, undra hur Inga är idag i kroppen efter sin ridning? *asg*

Av Maria - 23 november 2008 20:34

Varit fullt shå här. I torsdags jobbade jag 10timmar eftersom vi hade barnprat inför utvecklingssamtalen direkt efter att jag slutat. Per skjutsade Axel ut till mormor och morfar.


För på fredagen hade jag planeringsdag och direkt efter den började vi firandet av en arbetskamrats femtioårsdag. Planeringsdagen var väl ingen höjdaredirekt hela dagen blev ett enda ekonomi snack och det är ju inget kul med det (orkar, orkar inte skriva om allt idioti - pedagogik vad är det?? barnpassning är vad förskolan handlar om nu).


Men på fredagkväll hade vi en riktig helkväll och roligt, herre gud vad vi skrattade. Vi hade skrivit en packlista till Inga om grejer hon skulle ha med och hon fick börja med att rida på en gigantisk penis som också kunde vara en mekanisk tjur om du förstår vad jag menar. Inga hade mekanikeroverall(eftersom hon hade kjol fick vi låna den), ridhjälm och ett ridspö på sig och vi garvade och garvade. 19 sekunder satt hon som längst, metoden då hon låg ner och kramade penisen fungerade bäst, men på kuppen höll hon på att flyga över kanten. Då vart vi rädd!! men hon gjorde inte det som tur var!! Sedan körde vi gokart, det var gööööra skoj helt såld vart jag. Mia stod och pekade på alla, dej körde jag om och dej och dej....men när hon kom till mej..nä, dej körde jag inte om var var du. Jag garvar och säger att jag har ju jagat dej hela tiden men jag kom aldrig om dig. Mia kom etta och jag två!!


Sedan for vi och bubblade på pigmenthuset, ångbastun var väldigt skoj och lagomt varm. Sedan blev det middag på oscar bar och matsal, det var 30+ kväll. Maten var väldigt god och jag drack cosmopolitan igen och den var lika god som förra gången. Vi luftade våra lurviga ett tag och Inga hade ett allvarligt ragg på gång (skämt åsido, men han var helt nere i henne) och hon bara drev med den stackars karln och vi skrattade. Jag hmm...var väldigt på lyset när jag kom hem, men så kan det gå! En kanonkväll iaf, är inte Inga nöjd med sitt femtioårsfirande då blir jag sur...

Av Maria - 19 november 2008 20:57

Närå så farligt är det inte, men ibland kan bli lätt gråhårig av sina barn, de har båda varit extra tjuriga och retsamma idag. Ibland är det liksom skönt när de ska gå och lägga sig =).


Idag har vi hälsat på farmor, vi har hämtat en grej som hon så snällt har fixat åt mig. Och Gustav var väldigt fikasugen jag tror att han tänkte äta farmor ur huset minsann. Och sen åt han tre portioner mat till middag.


Axel var hyffsat trött nu till kvällen, men han hade ändå svårt att somna, övertrött??


Nu dax för grey´s. Imorgon ska Per hämta på förskola och skola. Ha, ha nu ska han få känna på hur det är hämta barn och laga mat, skadeglad idag??

Av Maria - 18 november 2008 21:36

temp 37,7 hela dagen, så nu ger vi upp och jobbar imorgon. Det har varit full fart på honom nu ikväll tillsammans med Gustav! Jag har suttit halva kvällen och letat julgardiner på nätet, jag är för lat för att åka på stan! Allt jag ville ha på jotex var slut, men jag hittade fina enkla rena på halens. Så dom blev det!

Av Maria - 18 november 2008 14:00

igår bara myste, förskolan var stängd för planeringsdag. Tack för hjälpen farmor och tack för att du lagade sovoverallen =). Jag jobbade och hämtade Gustav och for sedan och klippte mig. Halvnöjd precis som vanligt då!!


På kvällen när jag skulle gå och lägga mig gick jag in till barnen precis som vanligt och Axel såg ut att sova oroligt så jag kände på han och han var varm! Feber igen och törstig var han. Så vi har varit hemma idag men då har han inte haft feber, så imorgon jobbar vi. Axel ska dessutom knäppa kort på förskolan, så det blir ju spännande. Efter att vi lämnat Gustav på skolbussen åt vi frukost och sedan tillbringade vi hela fömiddagen på sängen och bokläsning, det var mysigt helt i min smak!


Idag har jag fått brev av Amanda så jag ska ta och svara på det nu!

Av Maria - 15 november 2008 20:59

Axel feber igen då =(

Kom på em, hög feber han har ingen matlust men har druckit bra iaf. Nu sover han oroligt som han alltid gör när han har feber!!


Per och Hasse har styckat rådjuret idag, jag sov ända till 9,40 yeaha! Sedan for Per, Gustav, Hasse och Uno på bandy. Och farmor underhöll Axel och jag förberedde mat. Bakade en mintchokladkaka, skalade potatis kokade grönsaker, dukade och diskade. Har tvättat två maskiner idag och vikt och plockat in tvätt som var torr. Per hade gjort köttet klart och svärmor fick göra portersåsen. Jag gjorde förrättsmackor med skagenröra, räkor och rom. Ägg till pojkarna som inte gillar räkor.


Imorgon ska jag till stallet en sväng och förhoppningsvis på vattengympan.


Effektiv dag eller hur?? Farmor fick ett presentkort på en tidningsprenumation.


Nu ska jag umgås med min älskling!

Av Maria - 14 november 2008 20:49

Finns det något bättre än fredagar...hela helgen att se fram emot. På jobbet smider vi planer inför en stundande 50-års dag, he he he det tycker jag är roligt =)


imorgon lördag

  • sovmorgon =)
  • lediga =)
  • Per och Gustav ska på bandy
  • vi ska ha födelsedagsmiddag för farmor

Det tror jag blir en alldeles strålande dag. Hoppas att det blir stallet nått i helgen också. Sindri ska få skor på måndag så att han inte ska vara så öm i hovarna. Så snart kan vi rida, det längtar jag efter!


Idag har jag och Gustav gräddat pannkakor till middag, han hade lilla pannan och jag den stora. Han gräddade hela sin del, det trodde jag inte. Och de två sista pannkakorna blev hela och fina. Så nu har jag ont i gallan, som väntat! Pannkakor är inte bra för gallan.


Idag på jobbet fick jag ett tips av en kollega som berättade att det är bra att dricka varmt vattten, för det renar kroppen. Det ville jag testa och döm om min förvåning jag tycker att det är gott och det är lätt att dricka också. Så tack Carina, det ska bli min nya vana. Har ju hållt på en tid och försökt dra ner på kaffe drickandet och börja dricka mer te istället, men jag tycker fortfarande att kaffet är den största lyxen - en stunds vardagslyx och en god bok...mmmm...oslagbart! 


Men alltså ska min nya vardagslyx bli att dricka en stor kopp härligt rykande hett vatten ????? Ja fortsättning följer!!!

Av Maria - 13 november 2008 12:20

Herre gud vad dagarna bara försvinner, jag kommer inte ens ihåg vad vi gjorde i måndags. Ja, men just ja det var ju då Axel var med farmor.


Tisdag klippte Axel håret för andra gången i sitt liv, min lilla storpojke. Han satt duktigt hos frisören när vi mutade med rester från lördagsgodiset och vindruvor. Och jag hade kvällsmöte, efter mötet gick jag ut på en promenad (duktigt!)


Onsdag. Jobbade som vanligt. Bråkade med Gustav (som vanligt). Per och GUstav åkte och handlade och hämtade ut paketet med jultidningar. Jag dammsög och torkade golven nere. Och efter att barnen var lagda gick jag en promenad (duktigt!). Sen satt jag och kollade i kataloger efter nya julgardiner men jag hittade inga jag gillade, jag har samma julgardiner sedan Per och jag bodde i ettan så jag tycker att det kan vara tillåtet att köpa nya!!!


Nu har jag lunchrast på jobbet, ska dricka mitt te och läsa lite på bloggarna :=

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards