Alla inlägg den 9 april 2007

Av Maria - 9 april 2007 20:28

Vi bjöd på lunch, det var länge sedan vi sågs. Allt var bra med dem men de hade hemlängtan, de bor ju så underbart fint nere vid en sjö. De saknade tystnaden.När de for hemåt så packade vi ihop oss och for till min mamma och pappa på påskmiddag, vi kom ganska tidigt så Axel sov ute i vagen i två timmar och vi andra solade oss på altanen. Runt tre kom min syster och Petter, syrran och jag gick in för att plasta några djurbilder till mulle. Och mata lille Axel. Så kom då äntligen brorsan med familj så att vi fick se hur lilla, lilla Freja har växt. Det var länge sedan jag träffade Ulricas pojkar också, det var roligt att se dom.Så åt vi middag, förätt pain riche med olika röror. Det var tonfiskröra, skinkröra och räkröra. Huvudrätten var kycklingfile´ med jasminris och currysås. Och till efterrätt två olika sorters tårta, mamma hade gjort en gräddtårta och jag en prinssess. Mamma hade tänkt att pojkarna skulle göra kycklingar i marsipan, men icke de ville hellre vara ute och köra och åka fyrhjuling med brorsorna och morfar/farfar. På mammas tårta gjorde syrran och jag små gula kycklingar med orange näbb och ögon, mamma rullade små ägg. Till min tårta gjorde jag en stor djävulskyckling med snopp. Gissa om pojkarna skrattade gott åt det! Observera att snoppen inte var min ide´utan min mammas så hon fick göra den också:)Pojkarna fick kvällsfika och isäng och jag tog hunden och gick en promenad runt sjön, det var lite halt och isigt. Dröjer ett tag innan man kan gå där med barnvagn igen.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards