Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 4 maj 2010 13:00

Här syns det verkligen vad vi har svårt att ha grejer undanstoppat det är verktyg och saker överallt känns det som, men det är ju så här det ser ut. Snart blir det nog bättre för vi börjar se sluttampen på det här bygget nu   


        

Av Maria - 4 maj 2010 12:33

Perfekt tajmat nu när Per är i Göteborg   .


Han väckte mej vid 00,30 och hostade, plockade upp honom och gick in på badrummet öppnade badrumsfönstret. Det blev kallt ganska omgående så vi tog på oss morgonrockar, Axel var väldigt ledsen och stressad - men jag var lugn för han var inte blå runt munnen utan hostade ibland men hade väldigt pipig andning. Vi fick hämta täcket också och vira in oss i för det ville inte riktigt släppa - jag tror vi satt där i en timme och hux flux så piper han inte lika mycket.


Då bäddar vi upp oss i storsängen med massor av kuddar i huvudändan och A. halv ligger i min famn i en timme ungefär, han sover inte. Då gick vi ner och fikade lite, då var väl klockan runt halv tre, sen gick det äntligen att somna. Sista gången jag tittade på klockan var halv 4 och då var han lugn och på väg att somna om, då kunde även jag somna. Sen ringer väckar klockan halv sju och det är meningen at jag ska ringa på jobbet och tala om att jag inte kommer idag, då var jag helt dö. Samt att Axel fortfarande sov i min famn. Lyckades få iväg ett sms till en kollega utan att väcka Axel efter ett tag. Lirkade ur barnet ur min famn för Gustav ska ju till skolan, han har sovit hela nattten helt ovetandes om allt *lika bra det, det är inte värst kul att lyssna på A.*


Gustav käkade frukost och fick åka skolbuss och jag kröp ner till Axel igen och vi sov till 9,45. Så idag har man lite tungt huvud men Axel är pigg nu iaf och det är det viktigaste. Så idag har vi bara hunnit titta på en film och ätit lunch, Axel leker på sitt rum nu   

Av Maria - 2 maj 2010 14:35






Ha, ha, ha jag bara skojade men det var väl ingen som gick på den iaf =)


Hmmm...sedan i tisdags......har hänt...


onsdag:

Jobbade jag först stängning och sedan var det nästan direkt föräldrarådsmöte på det, jag min optimist trodde att jag skulle ha lite ork och sätta mig och jobba med PIMuppgiften. Men jag hade ju glömt ett papper som jag behövde hemma också, så det blev ingenting. Jag gick bara omkring och lalade plockade lite här och plockade lite där kokade kaffe och sånt. Efter mötet åkte jag och handlade fyllde på lite mjölk och så där. Sen var det bums i säng, trött som bara den!


Torsdag: Packade till barnen på morgonkvisten för de skulle ner till mormor och sova över då Per och jag skulle in på ett intressant möte i stan på kvällskvisten. Tack snälla mamma för hjälpen! När vi kom hem började Per och snickrade, men jag var trött och frusen och tog en dusch och gick och la mig med feber!!! Sov oroligt hela natten, svettades som en gris *blä*


Fredag: Tog två alvedon och en dusch på morgonen och for på jobbet * suck *, nä jag hämtade barnen först. Det var gööör lugnt på jobbet så jag tog ut lite komp på em. Vi köpte hem KINAmat och sen dammade vi av cyklarna (jag mådde bra på em, så jag vet inte vad det var för larvig feber?) och cyklade hem till Lena och Anders. Barnen hann leka lite och sen cyklade vi vidare ut till festplatsen i Juniskär, men Axel var väldigt trött så vi blev inte där så länge.


Lördag: Vi tog sovmorgon hela familjen eller iaf barnen, Per vaknade 6,15 av att det regnade och jag var pigg vid 8 (börjar bli gammal eller?). Lååång mysig frukost sen började Per och snickra och jag att tvätta =). Efter lunch cyklade Gustav till en kompis och vi andra åkte mot Birsta, Per är/var klädlös. Hem och gjorde tacopaj till middag * mums *. Efter det gick vi ut och satte upp studsmattan och barnen var görlyckliga. När barnen lagt sig började jag att städa och Per satte innetaket klart och grundmålade det. Vi flyttade om nere i köket så att matbordet står i den "färdiga delen" (ha, ha, ha nu var jag rolig) så rummet är tomt och färdigt att fräsas för golvvärme.


Söndag: Idag var Per och jag trötta men barnen pigga på morgonen =). Kokt ägg till frukost *mums*. Jag har varit på jobbet och pluggat i tre timmar så nu är jag på gång med det iaf. Målar Roger har varit här och målat taket *tack, tack Roger* och Per fräser golv. Nu ska Axel och jag på promenad så att han får åka springcykel, sen blir det köttfärslimpa till middag. Per ska packa ikväll för han ska på konferens till Göteborg i tre dagar, så jag är gräsänka mån till ons *suck* men det går nog bra! Nyttigt att längta efter varandra ibland också.........kanske......????

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards