Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 31 december 2008 15:07

Och vi är lite sega, men vi har varit och handlat det sista, försökt slipat Axels skridskor men de kunde inte på sportaffärn´, pch Per handlade en flaska vin till i kväll.


Vi åkte förbi NSk för det kanske var en materialare där som kunde slipa men det var ingen där och då åkte vi förbi en isrink. Åh, jag längtar sa Axel. Vad då sa Per? Åka skridskor! sa Axel. Vilken unge 2,3 år !! Ja, han längtar lika bra att vi tar en kort tur på sjön då. Sagt och gjort och han var så klart jätteduktig, åkte med sparken. Gustav hade puck och klubba med sig! Sen lunchade vi på toast och Axel gick och vila, Gustav är hos grannpojkarna, Per ligger på soffan och tittar på dumburken och jag städar lite lätt. Köket har fått sig en avtorkning och nu håller jag på med toaletterna, sen blir det bara golven nere när det är reklampaus för jag tänkte titta på dum, ännu dummare på femman 15,30.


Per fixar middagen idag=). Gustav köpte tomtebloss på ica, han sov till halv nio imorse så han kanske orkar vara uppe till tolv!

Av Maria - 30 december 2008 20:19

Har vi handlat inför nyåret och smörgåstårte bak, herre gud man ska ju bli medelålders för fan 35 bast. Rynkor har jag börjat få iaf och åder bråck så snart är det bara att ge upp och fatta att man är en kärring!


Finns det ngt som heter 35 års kris jag tror jag har det isåfall!


Middag på max idag, men det var inge gott fortfarande inga smaklökar. Så det var bortkastade pengar, axel åt nästan inget. Det var Gustav som mumsade och åt upp all sin mat plus lite från Axel.


Det var nog inge bra att jobba igår för jag känner mig hängigare idag igen, Per äter alvedon idag så han är inge vidare heller. Tack och lov att ungarna håller sig fräscha iaf!

Av Maria - 30 december 2008 20:10

Iblan är barn bra roliga, igår morse sa Axel en rolig sak. Jag stod i badrummet efter en morgondusch, skulle åka och jobba ju! De andra var på väg upp ur storsängen efter morgonmys och de vuxna i familjen sover nakna. Per satte sig upp på sängkanten och skulle ta på sig sina kalsonger och när han reser sig upp för att dra på sig kallingarna utbrister Axel - Lillröva och lillsnoppen!


Gustav som var på väg därifrån möter min blick och han håller på att garva ihjäl sig, jag fnissar även jag och Per ler. Den där lillemannen i familjen man undrar ju vad han kommer att tala om för folk hur som helst och när som helst.


Även i somras när vi var ute och cyklade så släppte jag en liten fis och Axel ropa -mamma puppa, mamma puppa! högt ropa han också ung jä.... =) Och då naturligtvis cykla vi förbi en som promenera och Axel fortsätter att ropa: -mamma puppa, mamma puppa! Och jag hörde ju hur karl fnissa och tyckte att det var roligt!

Av Maria - 30 december 2008 11:53

Att lägga in det här klippet, iaf jag fick mig ett gott skratt.....lite sen reaktionsförmåga kan man väl kalla det kanske *fniss, fniss*


http://www.metacafe.com/fplayer/1158030/reporter_gets_taken_out_by_a_sled.swf"

Av Maria - 29 december 2008 20:28

Kände jag att livet började rikta till sig igen, jag ville också ut detta är ju ytterligare ett friskhetstecken. Så Axel och jag var ute en stund, inte så lång. Jag bar undan lite skidor och sånt och Axel vandrade runt och så ville han åka snowracer, men det gick så fort så det blev bara en gång!


Pratade en del med Sara på telefon, och Axel kallade sig "Saras älskling", han ville att hon skulle komma och sitta på golvet med han, även Gizmo fick komma =)


Axel sov inget igår och när jag skulle göra mat var han ganska arg på mig för han skulle ha tutten och gå och sova, vilket han inte fick. Vilket resulterade i att han inte åt någon middag så klart, men han badade gärna! Och fikade sedan kvällsfika iaf, somnade på 2 min.


Idag har jag jobbat stängning, det gick bra var själv med 6 barn efter 14 , så då blev vi kvar inomhus, men allt fungerade bra! Nu är jag ledig fram tills skolan börjar, skönt!

Av Maria - 28 december 2008 11:44

Jag fick KENTs samlingsalbum, som jag dock inte hunnit lyssna på ännu :(

Av Maria - 28 december 2008 11:34

Och jag har tillbringat en hel del av den soffliggandes efter att vi kom hem efter Kajevall däckade jag under i feber, känningar åt bihålorna och huvudvärk har även ont i halsen varje morgon när man vaknar. Det är så tråkigt så det är inte klokt. Det blev ingen skidåkning på hela tiden i kajevall och jag har inte ridit en endaste gång under julen, vilket Sara och jag hade planerat. Men nu går förkylningen åt rätt håll iaf, idag har jag varit på benen så pass att jag orkat packa upp sedan kajevall och kört igång tvättmaskinen.


Per och jag är ovänner, han är gööööra sur på mig för att jag säger nej till att köpa ny teve. Den här månaden ser bra ut rent pengamässigt men jag säger att nästa månad kommer det att se katastrofalt ut eftersom vi varit sjuka i omgångar hela december och vi ska åka till fjällen första veckan i februari. Så jag vill spara och han vill konsumera, nytt i våran familj. Nej! Han är slösa och drömmaren jag är spara och realisten. Tråkigt men sant! Men vi kompletterar varandra bra =)


Idag ska Per och Gustav på hockey. Axel och jag blir hemma, tvätta antar jag!


Jo, förresten jag har sagt att han kan få köpa en ny torktumlare och en ny bärbar telefon. Men se då fräste han åt mig!

Av Maria - 22 december 2008 21:06

Förkylningen har alltså tagit om igen, täppt i näsan huvudvärk och ledvärk. Suck, suck suck!


Håller på och packar men har gjort en paus nu, ska slå in lite mer julklappar också.


Gustav var till läkaren idag och allt var bara bra, så det känns väldigt skönt. Idag var det lugnt på jobbet, jag var ute med barnen och Carina var inne och städade. Efter lunchen hann vi även med att göra en klassisk toalettrulletomte.


Axel och jag var på biblioteket efter att jag hämtat honom sen vilade vi en del innan middagsmaten skulle lagas. Per hämtade Gustav och farmor utanför bion. Tack farmor för hjälpen idag, en vääldigt glad och nöjd pojke kom hem och han var så fin i håret så!


Nä, packa var det!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards