Alla inlägg under januari 2007

Av Maria - 31 januari 2007 21:27

Nu har han gjort det alltså rivit upp blöjpåsen, kunde väl aldrig tro att han skulle göra det. Men han hade till och med ätit på en bajsblöja, för det låg kräks på hans biabädd när vi kom ner imorse. Han kräktes även upp en använd k..dom framför min äldste son när jag stod och rörde om i gröten, vad ska man tro om denna hund! Han kan inte vara riktigt normal.Nä, nu väntar susa kudde. För jag har legat och vaktat mina pojkar i natt, känns som jag legat på aga hela natten och det med rätta för imorse när jag skulle låsa dörren satt det redan en nyckel där, disträ eller???

Av Maria - 31 januari 2007 21:14

för Gustav, först var det lilla vasaloppet på förskolan, han var jätteduktig åkte fyra varv på gården. Sen fick han medalj och då blev det madrassåkning istället, efter det var det parisare i hamburgerbröd och mer lek på en snökulle. Från början hade jag bara tänkt stanna och titta när han åkte skidor, Men Axel är bättre i sin förkylning så vi blev kvar. Strax före tolv började jag frysa, så då åkte vi hem en snabbis. Hämtade hunden och längdskidorna till lillebror den yngre, så åkte vi ut till mormor för mamma och Axel lunch. Där ville Gustav vara ute mer han ville spela bandy med mormor, Axel och jag var inne och latade oss. Vid fikat pratade vi en hel del om den kommande festen första helgen i mars, vi lyssnade på en hel del skivor också. Sedan när Niklas kom hem så åkte de lite fyrhjuling och spelade mera bandy. Han är väldigt snäll med sina syskonbarn den blivande 16- åringen(han fyller på söndag)Vi stannade på middag lax med hemgjord potatismos och fiskdressing, mums filibaba! Lilla yster ringde och talade om att hon klarat tentan och vi blev så glada för hennes skull, tänk till helgen är hon klar med allt arbete. Ja, opponeringen då och slutligen sin egen examination då hon ska stå till svars....men det är en bagis med tanke på allt arbete som ligger bakom en c-uppsats.Min man har det bra på sin kurs lät glad på rösten när jag pratade med honom, ingen hemlängtan där inte:(

Av Maria - 30 januari 2007 11:28

Han somnade i sin säng, vaknade vid ett ville ha mat och sov sedan till 5,30 hungrig igen, somnade om och sov till 7,30 då det var dags att kliva upp. Men Axel låter ordentligt förkyld nu, hes och snorig lite nästäppa.Mormor skämmer bort oss som vanligt, kom hit med bullar och skjutsade Gustav på femårs. Bjöd oss även på middag imorgon, vi önskade oss fisk!A. och jag har sovit på fm, det var skönt. Jag drömde att jag valde till gymnasiet igen, knäppt va!Fick sms från min man att han kommit fram i tid till kursen i Enköping, han kommer inte hem förrän sent på torsdagkväll, snyft.

Av Maria - 29 januari 2007 15:42

Allt går som i ultrarapid seg fart när man är trött känns det som, idag har vi tagit det lite lugnt på fm byt sänglinnen bara. Efter lunch gick vi ut, Axel somnade i vagnen, Gustav åkte snowracer och jag gav kaninen mat och hö. Sedan bar jag in ved till både vedspisen i köket och kassetten i vardagsrummet, fyllde på näver också. Jag prövade G:s sån där ståbräda, otroligt vilken dålig balans man har. Gustav klarade att stå mycket längre än mig, efter det gick vi på en promenad runt kvarteret. då upptäckte vi att det hade börjats grävas på tomten där husets eldades ner i somras (med vilje alltså), det var en stor grävmaskin där vi såg även en stor traktor som höll på att skrapa vägen. Och lyckan var total för femåringen vars favoritprogram på bolibompa är stora maskiner.Idag fick vi valblanketten till förskoleklass, tänk att jag har en sån stor unge att han ska börja förskoleklass. Imorgon ska jag mäta vägsträckan för att se om vi får skolskjuts, det ska vara minst två kilometer.Min Per skulle på barnens hus på lunchen och handla vyssan lull tassar till spjälsängen, så att vi kanske kan få sova på natten samt ha det där andra livet i sänghalmen också :). Hans trötta fru prioriterar helt klart sömn framför det andra, tråkigt men sant!

Av Maria - 28 januari 2007 14:27

Axel gillade sparklådan väldigt mycket för han somnade omgående, det var perfekt sparkföre. Det var inte sandat någonstans, och Gustav åkte skridskor på isbanan och jag skrapade den.

Av Maria - 28 januari 2007 14:18

Vår kinkiga bebis har varit riktigt ledsen i natt, han var vaken mellan 2-4 och skrek hysteriskt. Trött mamma och pappa idag, egentligen började det redan igår kväll då jag försökte truga på han bröstet för han hade ätit så dåligt. Men nej han ville inte ha, då tömde jag upp ersättning i nappflaska och det slurpade han sig i ett nafs. Det var vid sex tiden på kvällen, sedan samma visa igen vid nio då jag tyckte det var dax att äta igen, men då pumpade jag ur igen. nej,då ville han inte ens ha flaskan. Klockan 12 åt han. Så han var svår att få att sova och sedan vakande han klockan två och var jätteledsen, ingentong fungerade ville inte ha bröstet, inte flaska, inte nappen, inte vagnen, inte famnen. Men till slut somnade han alldeles utmattad i min famn. Då sov han några timmar för att sedan vakna och vara hungrig iaf.Han är forfarande kinkig, Per sa jaha nu vet vi vad vi har att vänta oss med tanke på att han ska få tjugo tänder:0) gäsp!

Av Maria - 27 januari 2007 12:13

Igår fick jag två nya böcker, jag älskar soppa. så det ska bli kul att pröva några nya recept.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards