Alla inlägg under maj 2007

Av Maria - 31 maj 2007 21:24

Utan det var batteriet, hi, hi tur i oturen. Nya försäljningsförsök till veckan.

Av Maria - 31 maj 2007 21:13

Jag undrar om jag ska bli förkyld för jag är så trött, trött och trött. Det vore väl typiskt när man ska åka bort imorgon. Vi är nu färdigpackade och pojkarna snusar gott på kudden. Idag har Axel varit med om något traumatiskt, han har smakat fisk. hi, hi han trodde nog att jag tänkte ha ihjäl honom. Äckligt, äckligt och äckligt var hans ansiktsmin:)


Annars idag så har mormor passat Axel medans Gustav och jag var på utflykt med förskoleklassfröknarna. Allt var trevligt utom vädret, regnade mest hela tiden. Sedan gick vi hem och åt lunch med mormor och Axel.


Gustav och jag har haft ett jättegräl idag, han gick in med skorna efter att han varit ute, upp för trappen och in till sitt rum. I vår trapp ligger en heltäckningsmatta, kul, kul! Jag tände på alla cylindrar (lågt blodsocker?). Men sedan när vi lugnat ner oss lite( gustav på sitt rum och jag med potatisskalning), bad jag om ursäkt för mitt skrikande och Gustav för sitt beteende. Så då blev vi sams och jag fick en väldigt hjälpsam liten 5,5 åring som dukade bordet och så.


Imorgon bär det iväg direkt efter frukost, hoppas att det är lugnt i trafiken och att pojkarna har lust att åka bil.

Av Maria - 30 maj 2007 20:31

På hur allt går åt hel..te, det är något fel på moppen. Nu har man en seriös spekulant och då fungerar inte fordonet. Ja, man kan inte göra mer än att skratta åt eländet. De där pengarna hade suttit synnerligen bra nu till helgen. Per planerar att köpa nytt batteri på biltema imorgon så får vi se om det är det, för han hittar inget annat fel, suck!


Idag har jag handlat och hälsat på mamma, lånade ett par byxor och en tunika av henne. Vi åkte till Matfors och handlade "loppfrön" till syrran, de får fart på min mage iaf och svärmors. Så de borde funka på henne också.


Nu har Gustav tre dagar kvar på förskolan, imorgon är det utflykt med förskoleklassen och på tisdag är det utflykt igen och sen är det bara torsdagen kvar. Vilken åldersnoja jag får mitt äldsta barn slutar förskolan och ska början skolan = vuxen på allvar.


Gustav och jag funderar på att bjuda hem hans avdelning, så idag provgick vi upp för berget till hans skola. Det tog ca 30 minuter med en tio kilos klumpedump på ryggen. Vi funderar om vi ska göra som en tipsslinga och en vatten kontrollstation, så att de inte ska gå vilse i skogen. Vore nog roligt för Gustav att få visa sina kompisar - här bor jag. Tänkte vi grilla korv och äta glass, hoppas att det blir bra väder den dagen. Jag ska prata med personalen imorgon och se om de har tid och lust.


Ikväll är det grey´s som gäller, imorgon kväll ska vi packa. Vi åker efter frukost på fredag, Per såg på nyheterna att det skulle regna hela fredagen och mässan som är utomhus, blä!

Av Maria - 29 maj 2007 15:52

Var på banken idag och tömde sparbössor, det var dax om vi säger så och att vi bestämt att de pengarna skulle var nöjeskonto till Stockholmsresan vi ska göra i helgen. Ska bli roligt, bo på hotell och göra barnvänliga saker. På fredagen ska vi besöka en mässa eftersom Per "jobbar" då.


Annars idag har Gustav varit på femårs, mormor besökt oss och jag har vikt en massa tvätt.


IKväll är det tevekväll( ska låta bli nachos ikväll), mamma kom med en melon så jag kan ju hugga in på den istället.

Av Maria - 28 maj 2007 22:21

Med dålig karaktär, ikväll var det meningen att jag skulle ut och cykla. Inte milrundan det är jag för otränad för, nä den kortare rundan. Men uha det regnade ju, så istället hamnade jag i soffan åt upp restgodis från i lördags OCH  gjorde en tallrik nachos. Fy, skäms människa! Men det var gott:)


Fick förlåt mig blommor av min man idag eller det var Gustav som kom in med dom till mig. Amplar att ha ute på bron, första gången under vårt förhållande jag får förlåtmigblomor. Tror jag iaf, vad jag vet om vill säga, hi, hi. Nassi, nassi!

Av Maria - 28 maj 2007 15:40

Precis som vanligt då, städat och tvättat. Gustav ville hjälpa till och städa så han har dammtorkat, jag har tur jag som har en sån duktig liten pojke.


Axel har varit så strulig att få och sova på fm ett tag, så idag höll jag honom vaken tills han hade ätit lunch (vi åt lite tidigare än vanligt) och då gick det mycket bättre. Han har sovit 2,5 timme ute på altanen idag och det gick bra att äta fast han var lite pömsig.


BIG NEWS: Axel kryper som vanliga bebisar nu, det vill säga på alla fyra. Och han klättar och reser sig upp mot allt, jag får jaga honom som bara den. Går jag inte ner i vikt nu så vette fasen!

Av Maria - 28 maj 2007 15:32

För jag var så trött på kvällen att jag inte orkade blogga.


Per for och jobbade igår och kom inte hem förrän efter 20,00. Vi matade i Axel lunch hemma och for sedan ut till mamma och pappa som stod med husvagnen vid en sjö. Vi grillade hamburgare , åt rabarberpaj och umgicks. När Axel blev trött så gjorde jag iordning honom och mamma tog över lullningen så att Gustav och jag fick gå och fiska, Gustav hade ett napp annars var det tji för oss. Pappa fick en liten en. Soligt och fint väder!


På kvällen var jag sur på Per för att jag inte fick någon morsdagspresent, borta hela dagen på jobb och sedan ingen credit för det heller :(. Jag fick iaf två teckningar av Gustav, en från honom och en från Axel som dock Gustav hade ritat, men han ritade som han trodde att Axel skulle rita sa han. Han hade skrivit också från Gustav och från Axel :). Han är väl för gullig!

Av Maria - 26 maj 2007 22:42

Tror jag alla namnen var om jag minns rätt så här på nattkröken. Dagens dop var jättefint. De som sjöng och spelade var jätteduktiga Lagom med gäster, god mat och fina paket till lill Freja. På bilden är Freja upptagen med att iaktta sina bröder, men det var roligt att få med alla på bild. Tyvärr ingen bra närbild på Freja, kameran har inte tillräckligt bra zoom för det!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards