Direktlänk till inlägg 27 november 2010

EEEEEEEEffektiv dag.....

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Axel fick jag hjälpa mot slutet och han fick en stjärna i fönstret. Per hade i uppdrag att sätta upp den fina hissgardinen från jotex men texten God jul på många olika språk samt att åka och handla. Jag hann städa klart övervåningen innan det var dags att knata över till grannarna för lite glögg. Gud vad de hade ordnat det mysigt, lite mer än hälften av alla grannar var där. Och det bjöds på årets blossa glögg, lakritsglögg, chili/mandaringlögg, chokladglögg, wiskeyglögg..jag har säkert glömt någon..jag smakade alla utom chokladglöggen och jag gillade chili/mandarin bäst. Sen var det massa tilltugg som varma dadlar med baconrut *mums*, varm chamembert (hmmm jag vet inte hur det stavas), kex och pepparkakor, två eller tre olika sorters mögelostar, nå runda bollar som inte jag smakade. Ja, det var säkert mer men jag åt inte så mycket, ost och laktosintolerans funkar inte så bra. Väldigt trevligt hade vi iaf och Wilja och Axel funkar så bra ihop.


Sen kom vi hem fixade en snabb middag och sen fortsatte jag och Gustav att städa, min skrutt dammade nedervåningen och dammsög hallen och sen fick han plocka fram stjärnor och stakar till nedervåningen. När han städade så satt jag vid symaskinen och svor, jag sydde några raksömmar på mina nya silvergardiner i köket och gardinerna till vardagsrummet men det räcker det för att bli på dåligt humör. Gustav gjorde iordning ljusen i adventstaken man tänder varje söndag med mossa samt datumljuset. Så nu har vi jul här i vårt hus!


När Gustav lagt sig så städade jag av alla golv nere och sen satte Per och jag mig för att slå in 48 paket till grabbarnas paketkalender, det tog en timme! Imorgon ska vi knyta fast alla paket.


Så nu är jag helt slut och ska gå och sova min skönhets sömn, det lära behövas =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Av Maria - 11 november 2010 22:19


Idag Jobbat lagat stuvade makaroner med korv Duschat och lagt barnen Bytt sängkläder i barnens sängar Vikt, tvättat och hängt ny tvätt KUL, väldigt Kul....tur att det är fredag imorgon så kanske något kul händer. Såg att det var träning i ...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards