Alla inlägg den 21 januari 2007

Av Maria - 21 januari 2007 15:15

det verkar som min yngste ska börja bli morgonpigg, han var alert redan klockan 7 idag. Suck! Gustav och jag prövade att åka skidor på sjön i snövädret idag, men det gick inge´ bra. Först hade jag problem med g:s ena bindning, det hade blivit isigt i skåran, och sen visade det sig att det var alldeles blöt under snön på isen. Så snön fastnade under skidorna på både mig och sonen, det blev väldigt tungt och jobbigt. Vi som skulle åka över och kolla om bävern var hemma.Gav kaninen mat och hämtade in lite mera ved innan jag gick in.När vi åt lunch kom så äntligen den efterlängtade farfar och sambon. Vi tittade lite på utförsåkningen och då lekte Gustav uppe på rummet med farfars sambo, det tycker Gustav är mysigt. Sedan fikade vi lite kaffe, te och chokladkaka (som jag bakat lite tidigare på fm, jag kunde ju ha bjudit på snickerskaka, men farfars sambo är nötallergiker) och glass. Efter det måsta vi gå upp på övervåningen och spana på vårt nya sovrum.Läste något intressant i tidningen idag, "en professor menar att småbystade kvinnor är bättre på matematik än storbystade. Hur ska man tolka det? Hon menar också att dagens arbetsmarkand tvingar kvinnor att bli som män, de ska välja karriären framför familjen. Och att det är samma kvinnofälla som att tvinga kvinnor att vara hemma vid spisen när barnen är små". Hur ska man någonsin komma till rätta med detta problemet, Vi måste ju arbeta för att få mat på bordet och vi ska ta hand om de barn vi sätter till världen på bästa sätt. Jag tycker att varje familj måste få göra på sitt sätt, jag tror inte på sån där peng som de borgliga gick till val på. Det är ju iaf bara de rika människorna som kan nyttja den, det är för lite pengar för en arbetarfamilj att leva på.Men det är lite sjukt nu för tiden att barnen ska ha så mycket, det ska vara resor hit och dit och fritidsaktiviteter, senaste prylarna osv. osv. Man sätter sig själv i ett ekorrhjul för sakerna ska ju betalas också och hur ska de betalas jo, genom mer arbete. Jag vill ge mina barn TID, tid att leva här och nu. En mamma och pappa som orkar vara just mamma och pappa. Och då måste man välja bort vissa materiella saker.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards