Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Maria - 22 juli 2007 19:51

Idag har jag gått lös på en av jasminbuskarna som har blivit alldeles förvildad. Det var rätt jobbigt, sen åt vi lunch och efter lunchen satte Gustav och jag oss på cyklarna för att cykla ut till mormor och morfar. Dit är det rätt långt att cykla men min tjuriga snart sexåring är helt övertygad om att det "är ju inga problem att cykla ut dit", så vi packade vatten, saft, två bananer och två chokladbollar i en ryggsäck och började. Första fikapausen blev vid gravkullarna och nästa fotbollsplanen efter hästhagarna och då deklarerade min son att nu orkade han inte cykla mer. Så vi ringde efter Per och han hämtade Gustav och cykeln, jag fortsatte. Oh, jesus vad slut jag var när jag kom fram fem minuter före sagda middagstid.


Gott med tacos och efterrätt (tack mamma), vi satt bra länge och pratade om ditten och datten med brorsan, sambo och syrran. Snosade och gosade på lillFreja, och Axel var puss sugen som vanligt. Axel pussar bara på sin mamma och sin kusin Freja:). Jag tror han tycker hon är göööra söt och det är hon också.


Veckans uppgift blir beställa klipptid till Gustav, anmäla oss till bröllopet vi är bjudna på och köpa nya regnkläder till Gustav. Och fixa den sista lådan med bark och tidningspapper. Det är väl typ vad man hinner på en vecka!


På fredag åker Per och jag till Åre på en jakt- och friluftslivsmässa

http://www.faviken.com/ , vi ska vara barnlediga, sova i tält och ha kvalitetstid heter det väl hi, hi!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards