Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 9 januari 2010 18:35

Efter tre timmars jobb, det tog sin lilla tid. Tack Hasse för hjälpen med den och farbror Janne som också var med en sväng!


För vi hade lunchfrämmande av Janne och Amanda idag, det är alltid trevligt att få snacka med släktingarna.


Idag har grabbarna åkt skidor, för jag ville inte vara inne när de höll på med att såga ner den gamla balken. De åkte i skogen och det var mycket spår efter rådjuren där, de kan inte ha det lätt i den här kylan. Även om det är bättre idag endast -8. Otroligt vad lillebror kan han är en fena på att åka skidor!


Jag har tvättat idag, vikit tvätt som torkat och städat i skafferiet eftersom vi bestämt oss för att ta bort överskåpen ovanför diskbänken. Då får en hylla i skafferiet fungera som porslinshylla. Jag har burit upp kartongen med julsaker på vinden och tagit ner två tomma lådor som ska fyllas med köksgrejer.


Ätit upp pepparkakshuset gjorde vi efter middagen som bestod av hemmagjorda hamburgare, Per gjorde samtidigt middagen till imorgon som blir köttfärslimpa. Imorgon funderar vi på att åka skridskor borta på planen i skottsund, för isen på sjön är inte att lita på!

Av Maria - 8 januari 2010 20:23

Därför händer det inget här på bloggen. I veckan har vi hunnit med två middagar hos släkt och vänner, jag har varit på två möten om det som jag funderar på. Känner mig positivt inställd kan jag säga iaf, men funderar och undersöker vidare.


Jag har jobbat en hel del, haft problem med bilen en del. En rolig sak igår var ett missförstånd mellan mig och min mamma. Jag sa till henne att jag har ingen bil på torsdag när hon frågade men sent på onsdags kvällen kom bilen tillbaka och jag tog den till jobbet. När jag slutar för dagen tittar min mamma in och vill skjutsa hem oss, men jag har bil idag säger jag! Och påminns så klart om att det har ju inte hon fått veta, men åh andra sidan får hon skylla sig själv när hon ska hålla på och dalta med oss på det här sättet =). Sagt och gjort hon far hem och vi börjar göra oss klar för hemfärd och då startar inte bilkraken =). Får starthjälp av en arbetkamrat, far en runda så bilen får ladda batteri och på kupen somnar A. i bilen. Hoppar över den fina 2 dm kanten tappar därmed fart och kommer inte upp till garaget, backar tar om. Nej, det går inte! Backar för att ställa bilen nedanför garaget, får motorstopp och nu...BILDJÄVELN..startar inte. Kopplar på batteriladdaren, hämtar posten och bär upp en sovande 20 kilos klump för backen. Jag blir så trött att jag somnar en stund på soffan!


Per köper nytt batteri och bilen startar så glatt nu så.......


Per ja, vad gör Per. Gissa!!! Jo, rå han snickrar. Nu sätter han upp limträbalken. Tjuriga karltok, ska gå ner och kolla han nu!

Av Maria - 4 januari 2010 21:05

Ur sågspån ur väggarna för fulla muggar med en gigantisk dammsugare =). Arbetsmyra!


Jag har jobbat idag, lugnt och skönt var det. Jag till och med promenerade till jobbet *duktigt sörru*, men det kanske jag inte skulle ha gjort yr i huudet och blodsmak i munnen, måste vara något fel med kroppen nu. Funderar faktiskt på att ringa doktor Eva imorgon???


Efter jobber åkte vi ut till drakborgen så att grabbarna fick leka av sig lite, även Per tyckte att det var roligt där. Vi fikade och hade det väldigt bra! Sen skjutsade Per mig till Birsta city för att leta baddräkt och köpa te, men Lena hade rätt det finns inte en endaste bra baddräkt där! Försökte köpa jeans istället men det gick inge vidare heller. Grabbarna åkte på cramo och hyrde dammsugaren och på byggmax för isolering och sånt. Efter det blev det djuraffärn köpte lite fiskar till jobbet och en växt. Hemfärd och jag kände mig helt slut!! Snabbmiddag bestående av korv och makaroner, vidare till jobbet med fiskarna och Per följde med och byggde sin berömda hjälmförvaring till oss * tack min älskling*.


Hem igen, diskade vek lite tvätt, kvällsfika och bums med grabbarn i säng. Imorgon jobbar jag stängning, kanske åker jag spark till jobbet imorgon om det inte är för kallt. Och vi är bjudna på middag, det är alltid trevligt =)

Av Maria - 3 januari 2010 11:52

Vad vi hunnit idag, men Per har varit och skottat bort snön från altantaket och altanen också. Idag är det bara -2 ute så kändes lite bråttom med det.


Igår hade vi tårtafrämmande bestående av min syster yster med familj och lille Lukas somnade i mosters famn, gullungen. Sen på em kom min vän Sara och hennes hund Gizmo som vi brukar passa ibland och ungarna bara älskar hennes hund och Gizmo verkar älska våra ungar. Vi åt middag och sen gick vi bort och tittade på fyra veckors gamla fox terrier valpar, hur gulliga som helst. Axel ville absolut att Sara skulle lägga honom igår och så fick det bli, sen spelade Gustav, Sara och jag band Hero. Och jag rockar fett på trummor, Per hotar med att lägga ut film på you tube om jag inte lugnar ner mig =)


Idag får vi middagsgäster bestående av farmor och Uno, de har vi inte träffat sedan juldagen så det känns som länge sedan men de har legat i förkylning nu i några dagar.


Imorgon jobbar jag......vart tog alla lediga dagar vägen???? Närå, dags att återgå till vardagen för vi har totalt vänt på dygnen, kommer inte i säng förrän 24-01 och sen trött och seg på morgonen när ungarna vaknar..........VARDAGRUTINER COME BACK!

Av Maria - 2 januari 2010 11:53

Japp idag har vi skottat snö igen och jag har skottat av balkongen också. Nu är det altantaket kvar men se det får min man göra, jag gillar inte höjder!


Nu är jag ett år äldre igen, man fattar inte vart åren tar vägen. Jag hade en fin födelsedag igår med familj och släkt, tårta och paket. På kvällen tittade vi på film Kalle och chokladfabiken med Gustav och sen en film jag inte minns namnet på med Per om ett par ungdomar som lirar i ett band och de får hjälp av en äldre trummis som är morbror till en av ungdomarna, så får de skivkontrakt m.m den var rätt så kul iaf.


På nyårsaftonen var det intensivt eftersom jag inte orkade städa dagen före sprang jag omkring som en tok och städade toaletter, dammsög och torkade golv. Efter det lagade jag till sushi, ananaspaj och en svensk sushi. Per hade ansvar för varmrätten oxfilé samt badbaljan med vattenfyllning och eldning.


Vi hade ett lugnt firande som inte alls blev som vi tänkt eftersom familjen vi firade med fick en familjemedlem som sjuknade till i magsjuka, så hälften kom på middag och bad. Det gick ju bra det också, men vi saknade så klart de som inte var med! Härlig snö var det att rulla runt i var det iaf, det var lite varmt ett tag i baljan så vi öste i snö till en dels förskräckelse *he, he*. Vi badade tills det brann klart i kaminen och sen drog vi ur proppen och låg kvar tills det nästan var slut på vattnet =). Sen blev det en stunds bastning och hipp som happ var klockan 23,15 när vi kom upp från badet. Då for gästerna hem eftersom sjuklingen var vaken och ville skjuta lite raketer =). Axel somnade innan 12, han sov nog vid 22-tiden men Gustav var vaken över 12 så vi skålade i bubbliz och tittade på alla raketer 

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards