Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Skotta snö, skotta snö....

Av Maria - 2 januari 2010 11:53

Japp idag har vi skottat snö igen och jag har skottat av balkongen också. Nu är det altantaket kvar men se det får min man göra, jag gillar inte höjder!


Nu är jag ett år äldre igen, man fattar inte vart åren tar vägen. Jag hade en fin födelsedag igår med familj och släkt, tårta och paket. På kvällen tittade vi på film Kalle och chokladfabiken med Gustav och sen en film jag inte minns namnet på med Per om ett par ungdomar som lirar i ett band och de får hjälp av en äldre trummis som är morbror till en av ungdomarna, så får de skivkontrakt m.m den var rätt så kul iaf.


På nyårsaftonen var det intensivt eftersom jag inte orkade städa dagen före sprang jag omkring som en tok och städade toaletter, dammsög och torkade golv. Efter det lagade jag till sushi, ananaspaj och en svensk sushi. Per hade ansvar för varmrätten oxfilé samt badbaljan med vattenfyllning och eldning.


Vi hade ett lugnt firande som inte alls blev som vi tänkt eftersom familjen vi firade med fick en familjemedlem som sjuknade till i magsjuka, så hälften kom på middag och bad. Det gick ju bra det också, men vi saknade så klart de som inte var med! Härlig snö var det att rulla runt i var det iaf, det var lite varmt ett tag i baljan så vi öste i snö till en dels förskräckelse *he, he*. Vi badade tills det brann klart i kaminen och sen drog vi ur proppen och låg kvar tills det nästan var slut på vattnet =). Sen blev det en stunds bastning och hipp som happ var klockan 23,15 när vi kom upp från badet. Då for gästerna hem eftersom sjuklingen var vaken och ville skjuta lite raketer =). Axel somnade innan 12, han sov nog vid 22-tiden men Gustav var vaken över 12 så vi skålade i bubbliz och tittade på alla raketer 

 
 
Ingen bild

Maj-lis

2 januari 2010 12:18

Jamen Grattis då i efterskott då jag inte kom fram på telefonnätet på natten.
Skulle mejla dej igår men någon annan satt vid datorn mest hela dagen o som du såg ute så behövdes det skottas även hos mej, det är väl den motionen man får ägna sej åt nu tills vattengympan kör igång igen - ses då.
Kramar till er alla /Maj-Lis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards