Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 17 mars 2008 20:28

jag att skriva. Gamla kompisar till oss med sina barn, vi har jämngamla pojkar och de leker så fint ihop. Det var roligt att ses, vi har inte träffats sedan nyår tror jag!

Av Maria - 16 mars 2008 19:29

relativt lugn kanske beroende på att man blir lite seg om dagarna när sonen inte sover så bra om nätterna, han mår inge vidare. Jag ska inte jobba imorgon jag tror att Axel behöver sin mamma hemma nu, jo förresten jag ska på APT på kvällen.


Igår gjorde vi just ingenting, Per hade teve dag sm-final i bandy och sedan hockey på teven hemma hos Hasse. Jag höll på i 2,5  timme och försökte sova ner lillen, Gustav hann somna innan Axel sov. Axel är jättesvår mot mig när han ska sova, Per behöver typ bara lägga ner honom jag vet inte vad det är som inte fungerar mellan Axel och mig då?


Idag har jag varit på shopping med syster köpte till påskäggen pojkarnas och till min man. Jag gillar inte det där med massa godis så jag köpte en varsin leksak til dem, strumpor och även en cd-skiva till Gustav. Vi handlade lite på ica innan vi for hem jag köpte så jag kan baka bullar och pizza här i veckan.

Av Maria - 14 mars 2008 18:48

Så jag hann inte träffa min lilleson särskilt länge för han var jättetrött. 39,2 i feber, variga ögon och en skallrande hosta. Stackars min Axel!


Nu ska jag gå ner och umgås med min lite äldre son innan han går och lägger sig.


En bra dag på jobbet iaf, nu kom Per hem han fick åka och handla.


Just, jag hade gått ner bra den här veckan 1,5 kilo. Bara 4 kilo kvar nu :)

 Jag har ett BMI på 23,4

Av Maria - 13 mars 2008 20:58

Har jag varit idag trots orolig son inatt, han har inte sovit många timmar. Han sover lugnt nu men vi får väl se framåt småtimmarna. Axel har lite feber är snuvig, kan också vara fler tänder??? Han har iaf varit med min mamma idag eftersom jag hade inskolning på mitt jobb idag och kände mig tvungen att gå och jobba. Likadant imorgon svårt att få ihop allt när många personal är borta samt att skola in nya barn på ett proffessionellt sätt, jaja det är nackdelen med att jobba med människor. Men man får så otroligt mycket tillbaka också om man jobbar med människor.


Jag stängde idag iaf och ska göra det imorgon också, nu på kvällningen har jag storförbrukat el startat diskmaskin, dammsugare och tvättmaskin. Även våttorkat golven.


Gustav satte kycklingar och tuppar på plats i vårt nu fem centimeter långa påskgräs.


Tack snälla mormor och morfar för att ni ställer upp på oss och våra barn. Imorgon kommer mormor hit och morfar kommer att hämta Gustav tidigt efter sitt jobb.


Nu ska jag hänga tvätt, duscha och försöka komma i säng, Per tittar på HOCKEY!

Av Maria - 13 mars 2008 20:56
Av Maria - 12 mars 2008 22:38

Dag med jobb och förskolehämtningar och lämningar, jag gjorde pekingsoppa till middag och den slank ner bra i allas magar. Har känt mig lite hängig idag ska säkert bli förkyld igen, Axel sover oroligt nu ikväll lite täppt i näsan!

Av Maria - 11 mars 2008 21:35

Blev nog för mycket för min lilla hjärna idag, halv två började vi med det första föräldramötet. Chefen och jag och fem föräldrar pratade i en timme. Sedan klockan tre var det dax igen men nu förstärktes vi av en till kollega från den andra avdelningen, nu var det väl en tolv föräldrar. Klockan fyra var det dax för nästa grupp ca fjorton stycken och sen klockan fem ännu en grupp med föräldrar til lde nya barnen som ska börja på förskolan efter påsk, det var en liten grupp med fem föräldrar. Vi gick runt och visade runt på förskolan sedan och äntligen kl. 18.30 kunde vi larma och låsa. Trött, trött och hungrig for jag på affärn´för att köpa mjölk (jobbigt det med laktosfri mjölk det finns ju inte på macken). 18.45 klev jag innan för dörren hemma, Axel satt och kvällsfikade Gustav tittade på bolibompa. Så jag fick lägga mina pojkar idag iaf.


Nu ska Per och jag kvällsfika lite och prat lite, första gången idag tror jag.....


Tack snälla rara svärmor för att du tagit hand om alla mina pojkar idag :)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards