Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Maria - 12 februari 2010 21:03

Det här inte.......


Axel fick falsk krupp natten mot måndag, sjuktransport in till akuten blev det då. Väldigt, väldigt otäckt var det att sitta vid sidan av och inte veta vad man ska göra riktigt för att det ska hjälpa. Men han blev betydligt bättre av att bara komma ut i friska luften. Inte mycket sömn blev det den natten!


På måndags kvällen precis innan vi skulle lägga oss Per och jag började han igen, och då hade han fått feber under mån em. Vi ringde till mamma och frågade om hon kunde komma för vi kan inte hålla på och åka taxi hur många gånger som helst. Hon kom så klart, men det släppte på Axel efter att jag vädrat honom. Jag fick sovmorgon på morgonen eftersom mamma var här *tusen tack, det var behövligt* På tisdags em började febern stiga och han vart riktigt hängig, och så har veckan fortskridit. Han har till och med kräkts när febern stigit så kraftigt, han har varit duktig på att dricka men vill inget äta. Så nerverna sitter ju utan på kroppen på en, och man vaknar sjutti elva gångwer varje natt och kolar till honom. Idag var han feberfri hela fm, men fram på kvällningen 38,7. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska tro???? Han är ordentligt genomförkyld med snuva, halsont, ledvärk och skrällhosta...jag skulle inte vilja vara i hans skor...fast egentligen vill jag det, jag tar gärna över hans förkylning om han kan bli frisk NU!


Annars har jag bara varit lite duktig under veckan för A. har suttit som ett plåster på mig. Jag har ringt lite telefonsamtal, grejat med kläder som ska upp på vinden. Så nu är det mycket fint i Gustavs garderob, borde ta och städa i lite andra hörn också. Mycket papper som skulle behöva rensas, kommer tid kommer råd! 


Och Uno ligger på sjukhus så nu är man orolig för honom också, ont åt bröstet!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards