Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Jaha, redan november....

Av Maria - 2 november 2008 11:54

Och helgen är fylld av aktiviteter. I fredags var vi bjuden på middag hos Svalbergs, vi åt tacos och hade det jättemysigt. Pratade om att åka till fjällen tillsammans och igår så bokade vi resan det ska bli jättekul, något att se fram emot!


Sara är nere i skåne och rider Kolur och han är jättebra säger Sara, lugn och mjuk. ÅÅÅ, ridnerverna dallrar på mig!!!


Igår lördag hade vi försenad födelsedags fest för mamma, bara nästan 4 månader sedan hon fyllde år. Men ibland är det krångligt att hitta en tid då alla, verkligen alla är på plats. Flera av barnen bor ju varannan vecka hos mamma eller pappa och Petter är resemontör, och ibland jobbar Mikael på en helg plus alla andra aktiviteter som kan vara typ älgjakt. Iaf hade vi skaldjursafton, med vedeldad tunnabad och Cissi hade med sig guitarr hero och Niklas hade med tevespelet så det sysselsatte oss en del. Det visade sig att jag var helt värdelös, men skratta kan man iaf göra åt det!


Mamma hade gjort massa god mat bl.a räksull, pannkaksrulle med räkstuvning, jambalaya, crabbfiskmousse, kräftor och räkor så klart, ost och kex och bröd. Vi gjord lite korv och strips till barnen, speciellt mina barn är dåliga på skaldjur.


Ja, det var en kväll med prat, skratt, god mat och skönt bad. Men känner mig lite trött idag, två kvällar i rad med prat och skratt gör en matt tydligen!


Idag är vi dessutom bjuden på middag hos farmor, snacka om lyxisar vi har inte lagat mat sedan typ onsdags eftersom barnen var hos mormor och morfar så åt vi ingen riktig middag på torsdagen. Det börjar eka lite ödsligt i vårat kylskåp också, inte laga mat - inte handlat!

 
 
Ingen bild

Jeanette

2 november 2008 19:59

Tack för igår... Kraammmm

 
Ingen bild

Maria

2 november 2008 22:24

Tack själv!

Vi hade riktigt mysigt, men jag tror att vi som badade först hade en behagligare temperatur =)

 
anki

anki

3 november 2008 08:32

jag badade sist, ja det var lite för varmt men sköntttttttt så det var inga problem fråga eldaren för han badade me sist

http://anki.bloggagratis,se

 
Ingen bild

mannen från skogen

3 november 2008 09:26

men vi blev rena .. även .. kul var de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards