Alla inlägg under juni 2007

Av Maria - 27 juni 2007 09:13

Bil igen, det gick snabbt det. Men så är det väl när man på ett ungefär vet vad man vill ha. Såg en annons på careta på blocket på måndag kväll med ett okej pris, och på tisdag morgon for Per dit och tittade såg okej ut! Reserverade den, ringde till mig som var på väg ut till havet med mamma och kusin Jonas. Ringde syrran, vi hade ju bjudit henne på middag. HOn är snäll hon följde med ut till careta och passade barnen så att Per och jag kunde provköra, köpte bilen och åt sedan på ikea. Ikea har förvånadsvärt god mat i restaurangen måste jag säga!


Såg morden i midsommer igår kväll, måste cykla ikväll!

Av Maria - 25 juni 2007 22:31

Forden är såld och har nu flyttat till Umeå. Per körde den halvvägs till Ö-vik då och tog bussen hem, den var ju ändå relativt nytankad. Så det var bussbiljetten hem som kostade, Pojkarna och jag har varit hos min mamma och pappa hela em och kvällen. Vi fick middag, träffa släktingar och tvätta gammel volvon. Så nu känns den lite fräschare! Axel har nog haft ont i  magen ikväll, för han somnade strax efter tio.  

Av Maria - 24 juni 2007 22:19

Jag frågade om min vinst eumopeden om jag skulle behålla den eller inte. 23 personer har röstat och de flesta tyckte att jag skulle behålla den(78,3%), men jag har trotsat dessa personers vilja och redan sålt den. 8,7 höll med mig, sälj skiten! Och 13 % var tveksamma.


Ja, ja den är nu såld och altangolvet är på plats!

Av Maria - 24 juni 2007 22:11

till ikea och handlat jalusier till altanen, vi har varit och tittat på en bil idag och på middag hos fammen. Volvoägaren var inte prutvänlig så det blir inget. Farmor hade gjort god middag som alltid och vi fikade sedan på altanen deras, mysigt var det! Gustav skulle minsann inte äta något, men visst gjorde han det till slut.


Ikväll har de varit fullt pådrag efter våran gata, två brandbilar, en ambulans och en polisbil i 180 knyck. vi har kollat media men inget står så vi får väl veta i tidningen imorgon.


Per har monterat barnsadeln på min cykel ikväll, de var snällt tycker jag. Tack älskling!


Kvällen har tillbringats framför datorn och leta bil, apropå det så startar jag en ny omröstning. Vad ska vi köpa för bil, vi funderar på en fyrhjulsdriven pga av den ökända mördarbacken.

Av Maria - 23 juni 2007 22:00

Har vi haf......jävla en tangent har slua fungera. Får se om ni kan lisa u vilken...om man trycker tillräckligt hårt går det.


Det har vari en del sedan jag skrev sist. På staden besök, farmor har vi hälsat på(i torsdags) och firat midsommar med kompisar. Allt har vari bra, vi blev så solbrända igår. Idag har vi latat oss och inte gjort så mycket, ätit en god middag på altanen.


nassi, nassi!

Av Maria - 19 juni 2007 20:32

jag tror mitt huvud ska sprängas, morgonpigga pojkar imorse. Båda var uppe till 6,30. Det var bara att pallra sig upp det, jag vilade på lekmadrassen i Axels rum. Efter lunch promenerade jag och Gustav cyklade till femårs för att hämta hans pärm med bilder, vilket jobb personalen lägger ner. Väldigt roligt, vi tittade tillsammans när vi kom hem. När Gustav flyttade från småbarnsavdelningen till stora avd. så fick han en cd skiva med bilder och den tittar han ofta på. Idag har det ringt en kille från Umeå på bilen, oh, han ville ha den på stört. Men man börjar bli luttrad, vi får väl se!


Per har jobbat över idag och nu är han på skjutbanan då älgen bara lunkar på i maklig takt. Du vet den där älgen som åker över banan som skyttarna över upp sig på inför älgjakten, motorn brann upp för ett tag sedan och någon har satt i en för svag motor. Hoppas att han kommer hem snart, för jag har rivit ner gardinerna i köket och jag vill putsa de fönstren innan klockan blir sent och man inte orkar!! Gustav har alltså inte somnat ännu, han är lite fjantig han vill inte vara själv på övervåningen. Nu har han två lösa tänder, han tänker visst bli tandlös på allvar!

Av Maria - 18 juni 2007 21:28

Surolog. Vet inte om det stämmer, men kul var det!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards