Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Maria - 4 augusti 2007 21:32

Hade jag och syrran en tävling om på fredagskvällen, hon fiskade med deg och jag med mask. Hon vann stort, tre stycken fick hon upp. Vi la dem i en hink med vatten, med en stor leksakslastbil över och ändå var fiskarna borta på morgonen. Och just nu för bara ett litet tag sedan såg jag fisktjuven på ny jakt. Men serru nu fanns där ingen fisk ( Per fick ju gå ner en timme innan barnen skulle komma och försöka få upp något, han fick inget men då kom Hasse förbi och han fick upp en stor abborre), för den släppte vi tillbaka när vi skulle gå runt sjön efter middagen. Ha, ha! 

Av Maria - 4 augusti 2007 21:26

För Gustav idag och ett gäng pojkar. Gustav öppnade presenter, han såg nöjd ut. Alla gick ut och provade ett flygplan som han fick, de fikade länge.


Och när de var klar talade jag om att jag hade ett problem, nycklarna till godisskåpet är borta (jag har inget sånt skåp, men det vet ju inte dom). Så är ni bra på att lösa problem, jo det var de! Uppdrag rädda fiskdammspåsarna (fast de ville inte ha fiskdamm de ville ha skattkarta men det är en annan historia). Uppdrag ett fånga en fisk, uppdrag två kasta pil på ballonger (det tyckte de var skoj), spika i stubbe, fånga en myra, rita knorr på grisen och slutligen hinderbanan "inte nudda marken". De klarade allting galant och det uppskattade aktiviteten. Två timmar går fort när man hittar på något.

Av Maria - 4 augusti 2007 21:21

Därför har det inte blivit något skrivet, på kvällen har jag bara stupat i säng.


I torsdags minns jag inte längre vad jag gjorde, jag tror att jag städade uppe och fixade inne på Gustavs rum. Bland annat den sista garderoben som aldrig ville bli klar, nu är den klar!


Fredagen var det mer städning och sedan på em gjorde jag en kycklingsallad, syrran kom. Och äntligen min Gustav, vad jag har längtat!


På kvällen fixade jag, Gustav lite inför kalaset.


Och natten den blev lång.......för precis när Per och jag var klar med alla sysslor vaknade Axel och somnade inte om på tre timmar. Det var inte roligt, vi är ju avvanda sådana fasoner nu.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards