Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

På kurs med Kay....

Av Maria - 17 mars 2010 22:27

Igår var jag på en väldigt bra föreläsning med Kay Pollak, så enkelt egentligen. Det är bara att välja: vill jag vara lycklig eller vill jag välja den andra sidan, den olyckliga. Det är väl precis som det ska vara, men jag märkte en sak som jag själv behöver jobba med och det är att jag begränsar mig från att vara lycklig och det är den känslan att man inte "får" vara för lycklig. För då kanske det händer något hemskt eller man är egoistisk för det finns så många andra människor som har det mycket arbetsamt här i världen. Då har jag valt offerrollen och undervärderar mig själv, och jag vill att mina barn ska känna och växa upp med en lycklig mamma. För det tror jag påverkar dem i deras uppväxt och kanske till och med deras självförtroende?


Nä, nu är det nattsvammel på hög nivå. Dags att krypa till kojs....


Per har kaklat i köket idag och fräst klart golvet. Nu är det nära till moment rivning av gamlaköket helt!

 
 
Kristina

Kristina

18 mars 2010 20:53

Klart det påverkar barnen om mamma är lycklig... men samtidigt behöver man inte vara lycklig hela tiden, alla har vi mindre bra dagar och bara man inte är olycklig de dagarna så tror jag ändå man har kommit långt... svårt ämne att skriva om låter som svammel ;)

Jag tycker i alla fall att du har all rätt i världen att vara LYCKLIG, du har en underbar familj, ett tak över huvudet (fint sånt åxå ;)) ett jobb du trivs med (för det mesta iaf) och verkligen är skapt för, du är min stora ledstjärna och förebild när det handlar om barn både på arbetsplan och hemma och grädden på moset så är det en väldigt bra och stöttande stora syster :)

Du är omtyckt och har ett stort hjärta med stor sympati för andra människor tacka gudarna att du har rätt att vara lycklig över den du är och det du har. Skit samhälle vi lever i att man inte ska få tycka att man förtjänar lycka när vi har det så himla bra!

stor kram från lillasyster

Ps: leve byggkaoset här händer det åxå grejer ;) Ds

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

19 mars 2010 22:36

Älskade lilla syster, jag är alldeles tok rörd. Gråter en stilla tår!

Jag känner mig oftast lycklig det är inte riktigt det jag menar, utan känslan av att man inte kan tillåta sig att vara "för " lycklig. Att jag tror att om jag är "för" lycklig kommer det att hända något hemskt runt hörnet, men jag ska jobba på den saken för grejen är väl att det kommer inte att hända något hemskt för att lilla jag känner mig nöjd med livet.

Det är väl den gamla välkända jantelagen, du ska inte tro......

 
Sara

Sara

19 mars 2010 23:12

Det är så dumt det där, för jag tror inte du är ensam om att tänka så "är jag för lycklig så kommer det snart en vändning..". Sjukt att man ska tänka så, för det är jue knappast pga av ens tanke som dåliga saker händer! Men jag förstår dig, för du är absolut inte ensam om att tänka den tanken.
Hoppas helgen blir bra så ses vi på måndag! :-)
Kram!
ps. Visst ställde vi in kvällsmötet på måndag eller hur blev det?

http://krysset.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

21 mars 2010 20:15

Jo jag vet att du är lycklig därför jag försökte betona LYCKLIG men stora bokstäver, när man är riktigt lycklig måste man få vara det åxå, jag tror man ALDRIG kan bli FÖR lycklig så man ska straffas för det... ha ha jag kan verkligen inte förklara... må aldrig gudarna straffa oss för att vi är lyckliga, straffa oss när vi är skadeglada och elaka men inte när vi är lyckliga, lyckliga människor tror jag dessutom inte är elaka...

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards