Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

köket rullar på.....

Av Maria - 24 februari 2010 20:56

Nu är en del el dragen och Per har grundat taket. Och nej jag har inte knäppt några kort ännu. I söndags var det ett helt projekt här, å stenskivan skulle bäras in. Den väger väl si så där 120 kilo, så Hasse var här och hans granne och dennes pappa. Fyra karlar stönade och pustade när detta åbäcke skulle in.


Fint dop var vi på i lördags, lille Lukas fick Hattstugan av oss och små söta bestick med Elsa Beskow motiv. Och vi fick god smörgåstårta =)


Vi for till Hassela efteråt men det blev en snabb visit för på söndagen blåste det och snöade så det vart inge skidor, åkte hem och snickrade istället. Åt pizza till middag vilket resulterade i gallanfall på kvällskröken * skyll dig själv, smarting*, smörgåstårta på lördag och pizza på söndag var något annat väntat!!! Ja just det pojkarna och jag var och badade på söndagen så att Per fick snickra i fred.


Veckan rullar på i värsta tempot, igår var jag inge pigg när jag kom hem efter jobbet. Stekte pannkakor till barnen, kraschade på soffan och sov, sov, sov. La Gustav och kraschade i säng, låg och läste när mamma ringde och berättade om sin hjärtundersökning. Sen sov jag tungt hela natten, men känner mig nog piggare idag om man räknar bort huvudvärken då!


Idag håller jag på och jobbar ikapp hushållsysslorna som skulle ha gjort igår, har diskat och tvättat och hängt två maskiner. Och nu till det roliga skura toaletterna, visst är det intressanta saker jag skriver om på min blogg!!!

 
 
Kristina

Kristina

24 februari 2010 21:50

Blev lite förvånad bara att du inte skrivit något i boken till Lukas...

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
kristina

kristina

25 februari 2010 21:50

gratis fotobok!

http://www.fujidirekt.se/asp/_campaign/icakuriren/index.asp?utm_source=Icakuriren_20090720&utm_medium=Print&utm_campaign=Gratis-Fotobok

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

26 februari 2010 23:17

Jag kom på det efter att jag slagit in boken, men jag kanske kan få skriva i boken i efterskott??

 
Kristina

Kristina

27 februari 2010 00:53

ha ha ja klart du får det, blev så himla förvånad du brukar ju alltid skriva i böckerna och jag tycker det är mysigt!

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards