Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Maria - 17 januari 2010 20:29

Duktig nu, kom precis hem efter en timmes promenad tillsammans med Lena. Egentligen var jag helt trött och slut, men jag kände att jag bara måste vända detta energilösa liv. Så nu känns det bra   


Helgen har flygit fram i ett rasande tempo, imorgon skulle jag behöva vara ledig! Igår var det hockey och middag med pubrunda på stan tillsammans med Pers morbror Calle och hans Anna-Lena, Pers brorsa Janne bangade så istället kom hans mellanson Mathias (18 år). Hockyn var riktigt bra, Timrå vann vilket inte har inträffat någon gång tidigare när jag varit på Timrå match. Vi käkade middag på 1891, där är det god mat för en rimlig peng. Mycket prat och skratt! Sedan blev det Irish pub med irish coffee (för de andra alltså inte jag), där började Per att bli lagom dryg och tröttsam, vilket vi alla tyckte utom han. När vi kom ut därifrån skulle vi gå på Bishop men där var det 23 års gräns så det var tji, då ville vi åka hem men bussen hade bra precis gått. Så då gick vi upp på Dublin istället, där var det knök fullt. Tack farmor och Uno för barnvakten!


I toakön hände en rolig grej, vi var tre tjejer i kö till en toa då kom en kille och frågade om man inte kunde låsa dörren till pissoaren eftersom han gillade att vifta runt sa han. Nä, det går inte att låsa! Jaså då kanske du är en sån som skriver dit namn i snön också när du pissar. Ja, just det sån är jag, svarade han. My name is Earl sa en tjej och sen räcker det inte riktigt till och det blir my name is Ear......vi garvade järnet och killen blev sur och gick därifrån...då garvade vi ännu mer!


Ja, så for vi hem och åt räkor, ägg och rostat bröd. Sen spelade vi lite Band Hero och Calle var en naturtalang...roligt var det...förutom min överförfriskade dryga man...som inte var särskilt snäll i mun mot mig heller. Så idag är jag ganska kylig ska jag lugnt erkänna.


Idag har vi hälsat på mamma och pappa. Men även Kristina, Pettter och pojkarna. Lukas skrattade åt sin roliga moster idag ett härligt go skratt =). Jag köpte ägg och ost. Pojkarna åkte skidor, Gustav många varv Axel bara lite. Men vi åkte lite spark A. och jag. Det är så roligt att åka spark, jaså har jag sagt det förut???? 

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards