Alla inlägg den 20 december 2009

Av Maria - 20 december 2009 20:29

Idag har vi spenderat en del pengar, Per har köpt sig ett par slalompjäxor och ett par carvingskidor. Jag har köpt en ny sovplats till katten eftersom han känner sig lite vilsen efter att Per börjat renovera i det rummet hans mysfåtölj stod och han vet att han inte får ligga i soffan och inte heller i våra sängar. Men jag hittade en fin på djurmagazinet som fick följa med hem. Per var på clas och köpte grejer till röris imorgon som kommer och startar golvvärmen *äntligen*. Vi var och hälsade på en arbetskompis till Per med familj för att titta på deras golv eftersom vi funderar på att lägga in ett likadant, det blev fika och surra också. När vi är där så ringer våra goa vänner *S* och vill ha fika. Så efter att vi ätit middag så ringde vi upp dem och bad dem komma till oss, vi drack glögg åt pepparkakor och lussebullar. Barnen var väldigt fikasugna vi vuxna surrade mest om allt mellan himmel och jord, mycker kök så klart  . Nu ska jag ta fram kläder inför morgondagen, sen slå in de sista paketen som ligger på vinden. Nu börjar det sannerligen att dra ihop sig, tipp tapp, tipp, tapp...........    

Av Maria - 20 december 2009 11:56

Ena sidan, den andra sidan blir det ett hörnskafferi och ett vitrinskåp. Men det var krångligt med formatet på bilderna så det blir bara den här bilden   


  

Av Maria - 20 december 2009 11:20

De här luckorna har vi valt till vårt nya kök, det blev ett sentens kök från electrolux home. Serien gård färg karamell. Den där härliga gräddfärgen på luckorna som jag bara löööve. Men vi har valt svarta bänkskivor till och på köksön blir det en riktig stenskiva, så fin!




  

Av Maria - 20 december 2009 10:56

Det var väl roligt hurra, nu blir det vinter, nu blir det vinter som vi har önskat hurra   .


Härligt ä det, barnen var ute igår på em och åkte snowracer och de är ute nu också. De har verkligen längtat, jag har ju riktiga utepojkar jag. När de var ute på em så passade jag på att göra fint ute på bron, la granris och satte belysning i en korg med granris. Bar in mer ved och julgran och sopade bort lite snö från bron. Idag är det betydligt mer snö.....


Vi hade besök igår, farfar och Vivianne kom och åt lunch med oss. Vi drack lite glögg och kaffe och surrade. Barnen fick lördagsgodis, och jag en HEL kasse med böcker från Ulla och Vivianne. Snacka om att jag kommer att frossa under julen och så byte vi julklappar. Vi hade önskat en Ljusdalsspark till Axel så den hade de med sig, den sparken är så bra eftersom den växer med barnet. Man kan höja och sänka styret eller handtaget vad det nu heter på en spark??? Mysigt hade vi iaf och pojkarna hade längtat efter farfar och Vivianne.


Innan de kom hade vi hunnit julstäda övervåningen och ta ner jullådan från vinden. Så när de for vidare fortsatte vi nere efter att vi varit ute alltså. Vi klädde granen, dammade och satte fram mer tomtar. Jag bytte gardiner i vardagsrummet, ett par jättefina som jag fått av svärmor *tack*. Idag på fm har jag städat det sista och hängt upp pepparkakorna med våra namn på.


Tittade även på teve igår i säkert fyra timmar *frossa*, men jag tittade inte bara på teve =). Nä, jag tvättade två maskiner, strök en julduk och gardinerna som jag hängde upp när det var reklam. Så igår var jag arbetsmyra för hela veckan då ingenting blev gjort    .


Idag ska jag slappa..........

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards