Alla inlägg den 18 december 2009

Av Maria - 18 december 2009 21:12

Känner mig inte riktigt kurant men vet inte vad det är jag har mest ara lite rethosta och snuva. Det är så skönt att det är fredag så det är inte klokt!


Igår var det en häftig dag...fick reda på att jag fått betyget VG på min inlämnade litteraurreflektion...jag blev så tok glad för det. Var upp en sväng på gamla jobbet och hämtade tillbaks grejer efter svärmor och sedan vidare till henne, vi fikade och surrade. Sedan åkte jag och grabbarna till bommen och handlade vantar till mig och huvor att ha under slalomhjälmarna till pojkarna på sportaffärn´, tofflor till Axel på skoaffärn´ och sedan ica. Hem hämtade skidorna och lagade en snabb middag bestående av burksoppa *yeaho*, för Gustav hade ju sin första träning i slalombacken och han var riktigt pirrig. Men allt hade funkat bra! Axel var grymt avundsjuk men det var ju minus 13 grader och vi hade varit uppe tidigt så han får hänga med en annan gång.


Axel sa en rolig sak i torsdags för då hade hans fröknar planering och jag och en av mina kollegor var ute med alla våra barn och de största barnen på A. avdelning. Då vi kom in frågade han sina fröknar -är ni tillbaka nu?- Ja, vi har haft planering i personalrummet svarar en fröken. -Jaha, har ni ätit kakor svarade A. med en nonchalant ton. Gud vad vi garvade! Ja, se barn de vet allt de.


Ikväll var jag och handlade och när jag kom hem mötte A. mig i dörren precis som han stått och väntat på mig. Var är Gustav ? frågar jag uppe svarar a. var är pappa då? Snickrar så klart. Och precis så är det han bara snickrar nu, igår kom han hem med kyl och frys och diskmaskin. Så det är världens byggkaos här mitt i julstöket, kul. Limträbalk och reglar ute på altanen och dammet lägger sig så fint. Men imorrn´ska granen in sörru, vad han än säger! 28 januari kommer köket har vi fått veta idag, oj, oj, oj mycket jobb blir det.


Och kallt har vi det också för vi har ingen värme i vardagsrummet, vi la in golvvärme men har inte riktigt haft pengarna att köpa de sista grejerna eftersom vi köpt en massa slalomutrustning och hasselaplatsen och sånt i höst. Men idag var Per och köpte det sista så röris ska hit på måndag och koppla ihop det sista. Det har ju funkat bra eftersom vi har braskamins insatsen där och efter två brasor är det behagligt varmt, men nu när det är minus 15 ute så räcker det inte riktigt till. Så idag har det eldats både i insatsen och vespisen. Nu tv som jag inte har kollat på under hela veckan, tidigt lär det bli ikväll som man somnar för jag är helt slut!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards