Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Roligt sagt av A....

Av Maria - 29 oktober 2009 21:03

xel, Per kom hem med ett fynd häromdagen! Vi har ju dragit ner husvagnen till Hassela, vi hyr en plats i andra hand och då även förstugan som stod där ingår. I helgen som var var Per och jag där själva och kollade att värmen funkade och så, vi var även på en femtioårsfest. Som var väldigt trevlig och god mat och så, förutom att jag blev alldeles för överförfriskad, vilket i och för sig kanske inte har hänt sedan den dagen jag blev 20 år men ändå väldigt onödigt!!! 


Iaf det var ett sidospår....till fyndet....en gasolkamin i en kartong var det Per hade köpt. Han kommer in med den och Axel frågar vad är det där? (han är tre år, så han frågar saker hela tiden!!), det är en gasolkamin. Varav Axel svarar ska du ha en kanin där? Då fick vi oss ett skratt, kamin och kanin det låter väldigt lika!!


Igår var vi äntligen och klippte oss Axel och jag, slutligen hade jag fått tummen ur och beställt tid i sep för att ta bort en äcklig vårta i huvudet. Jag hade nämligen bestämt mig sist jag var och klippte mig att den skulle bort innan nästa hårklipp. Axel var jätteduktig han fick en klubba och fortsätta titta på filmen medans jag klippte mig, det gick jätte bra. Gustav hade mysdag med farmor de var på bio och hade sytt ett pennfodral när han kom hem. Nu är Gustav hos moster och lillkusinerna, första gången han sover över där! Då passade jag på och snussa på goklimpen och jag fick en spontankram av Filip innan jag åkte hem, mosters hjärta smälte Flört.


Ja, nu är mitt novemberlov slut för imorgon jobbar jag. Har varit ledig tis till tors. Men har fått undan en del städning och tvätt och vi har latat oss massor.

 
 
Kristina

Kristina

29 oktober 2009 22:09

Du var jätte fin i håret glömde jag säga och axel såg så stor ut i nya korta frisyren :)

Men Gustav har väll sovit här en gång tidigare.. när han var väldigt liten... typ precis när vi flyttat hit om jag inte blandat ihop med någon annan... men har jag bestämt för mig att det var han...

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards