Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Maria - 10 maj 2009 21:41

Blir i punkt form för jag är så in i helsinki trött


  • Torsdag och fredag var jag i STKH med mitt jobb, vi gjorde studiebesök på en förskola och besökte Tom tit på fredagen. På torsdagkväll var majoriteten på PRIMADONNOR på Hamburgerbörs. Väldigt kul hade, god mat och gott vin blev det. Showen var kanon och sedan dansade vi lite, en liten stund för vi var rätt möra. Vi bodde på hotell Amaranten, där var det ganska tjusigt men sängarna var väldigt hårda. Kände mig som en åldring som behövde vändas en gång i timmen =). Tågresan hem var vi så trötta så, så det blev mest fnitter och skratt hela resan våra medpassagerare måste bara hata oss!
  • När jag kom hem på fredagen roade sig Per med att det i hallen stod en kartong med en plattteve, jag blev så in i helv.....arg så jag blev alldeles stum för om jag skulle öppna munnen skulle jag skrika och skrika och inte kunna sluta blev jag rädd för. SUR, sur och surare blev jag. Gör fika och Per slantar efter som en annan hundvalp. Och jag kläcker ur mig ett vasst "Jag trodde att vi pratade igenom stora inköp innan de gjordes" mellan ihoppressade tänder. Då kan den jäv...inte hålla sig längre. "Men lilla gumman det är ju bara en kartong". LIlla gumman mig hit och lilla gumman mig dit. Ska jag skratta nu eller?
  • Lördag cyklade jag och grabbarna på biblioteket och affär´n. Per var på skjutbanan. Jag bakade bullar och Gustav ringde efter Anton, de leker så bra de där två! På kvällningen gick vi runt sjön och lekte i lekparken. Teve på kvällen!
  • Söndag skjutsar vi Per till skjutbanan så att vi får bilen. Åker och hälsar på Sara och min älsklingshäst Kolur, måste ju se hur han har det! Vi fikar och sedan åker vi hem. Påtar lite i trädgården och sedan vilar vi på studsmattan, vi har kommit på att det går alldeles utmärkt att vila på studsmattan hela familjen istället för i hammocken där det blir lite trångt=). Axel och jag veckohandlar medans Per gör middag och sen far jag på vatten gympan och nu är jag ganska så slut.
  • Denna vecka blir intensiv gruvar mig lite, mycket jobb. Tre utvecklingssamtal. Förskolans dag på torsdag med sedvanlig fixarkväll, tvärtomdagen på tisdag. Och Gustav ska ha elevens val tis-tors med matsäck varje dag. Tur att det är kortvecka nästa vecka..jag längtar dit!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards