Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Jobbar och sliter...

Av Maria - 17 mars 2009 21:07

Dagarna går så fort när man jobbar heltid och kvällarna är slut innan de börjat.


Per var på utvecklingssamtal med Gustav idag och det nya är att han ska läsa en kvart om dagen så idag började vi med ett stort album med Bamse efter att den vanliga läsläxan var gjord. Jag tycker att Gustav har rätt många läxor för att gi i första klass! De ha läsläxa från måndag till måndag, veckans fem ord från måndag till måndag(rättstavning) och matteläxa till fredag. Samt nu då 15 min läsning varje dag! Jag säger bara tur, tur , tur att jag har en pojke som gladeligen gör sina läxor, han tycker att det är roligt! Jag tycker att det kan var jobbigt iblnad att vara mamma och hålla reda på hans läxor, gympa, tider och kläder. Nu ska jag väl ite klaga alltför mycket för han är väldigt ordningssam själv också och jag har ju bara honom än så länge. Det kunde ju vara så att jag hade fyra skolbarn, att han hade dyslexi eller något annat handikapp. Men det blir väl så att det känns som mycket för att jag har ett aktivt jobb med mycket att hålla reda på där också.


Vi är lite shopping sugen till husvagnen tom Per pratar om att åka på ikea och handla till husvagnen, jag blev imponerad av min man idag när jag kom hem för han har involverat Gustav i planeringen och G. har skrivit handlar lista som täcken m.m m.m


Men först måste Per ta körkort, vår bil är så tung så det räcker inte med ett B, han måste ta BE. Sen tror jag väl att vi ska bo in oss lite innan vi gör om allt för mycket. Men praktiska saker måste vi handla som tallrikar, kuddar m.m


Vintercamping i Hassela kan vi glömma det var 50 husvagnar före oss i kö, men vi har upptäckt att det finns andra vintercampingar som inte ligger i Åre eller Vemdalen!


HUSVAGNSFakta:

Det är en solifer - 91. Vattenburen värme med riktig golvvärme, kassettoa, som två våningssängar bak så vi ska sova bak allihopa. ÅÅÅÅ...vi längtar!

 
 
Ingen bild

Kristina

18 mars 2009 18:06

Men hallåååå....är inget fel på STORHOGNA, sen finns en i Klövsjö och Kvarnsjö.
Tack, för senast!
Kram K

 
Lilla syster

Lilla syster

18 mars 2009 21:56

Hmm är på jakt efter lite kläder, tänkte höra med dig vad du har... Stövlar till Filip (kuoma stövlarna blir blöta nu :()stl. 23 kanske?, regnbyxor stl 86?, vårjacka 80/86?

Kul med husvagn :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

21 mars 2009 21:50

Hassela är ju bra för avståndet vi vill inte åka för långt med ganska små barn. Men inget är ju aktuellt i år, så det finns liiiite tid iaf. Tack själv för senast jag hoppas att vi gör om det någon annan gång!

 
Ingen bild

Maria

21 mars 2009 21:54

Regnbyxorna i 86 fick jag kasta de var utslitna! Ha precis köpt nya till Axel i 98. stövlar i 23 har jag inte, ett par 24 tror jag det finns! Jackan tror jag är i 92 och den har väl Axel troligen växt ur nu, det är en hm orange till färgen.

Vi längtar till premiär turen ch allra mest Gustav han pratar mycket om planer och platser för husvagnen, jätte roligt är det!

 
Kristina

Kristina

22 mars 2009 07:36

åh vad kul vi kommer alltså behöva köpa lite vårkläder till Filip ;)

jag fick tag i fodrade gummitstövlar på coop för 99:- så då köpte jag dom.

A-K har ett par reima överdragsbyxor i fint skick hon vill sälja för billig peng i stl 98(tror jag det var) om du är intresserad?

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards