Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Maria - 6 februari 2009 20:43

Det är tungt att gå på jobbet och jobba sista dagen. Eller som jag sa till en mamma, vad som gör det så jobbigt att sluta när man jobbar med människor. Är ju att det är relationer som avslutas, bandet klipps av till människor man bryr sig om, tycker om och umgås, utvecklas med. Och det är ju aldrig roligt, tungt, tungt jag blir tårögd nu när jag tänker på det. Jag älskar mina egna söner men det finns också plats i mitt hjärta för andra/andras barn som jag tycker så jättemycket om. Det känns som jag sviker dem genom att liksom byta ut dem mot andra barn jag själv valt att arbeta med.........


Och mina kollegor, vissa av dem har jag arbetat med i snart nio år. Det är länge det och det känns fasen så tungt, man delar ju en del både glädje och sorg, tunga dagar och lätta dagar. Jag kommer att sakna dem undra om mina kollegor har någon slags chans att nå deras nivå???


MEN jag får väl skylla mig själv jag har själv valt detta, att göra ett break. Jag vill hitta tillbaks till nyfikna Maria, Maria som tänker ut aktiviteter och tillfällen att utveckla barn så som jag vill ha det! Jag hoppas så att det blir på det viset.


TOtalt bortskämd är jag: av Carolina fick jag ett halsband, av Carina en fin ängel och en vit sten med texten "Jag saknar dig" + ett kort med ett brev, Av alla kollegor tulpanbukett (otroligt vacker) och av ett barn fick jag mer tulpaner (jag som älskar tulpaner). Alla är så snälla och jag är så dum.......

Av Maria - 6 februari 2009 20:23

Tillsammans med familjen Svalberg, vi hade det kanon. Åre björnen, barnens paradis. Vi bodde mitt i backen och hela familjen har åkt slalom till och med lill Axel. Han fick pröva Jolines gamla, "slalom slalom åka han", säger Axel och pekar på Anders som var så snäll och hjälpte oss. Gustav gick i skidskola och åker som att han inte gjort annat i hela sitt liv, lite orolig är jag för att han är alldeles för intresserade av att hoppa och åka i skogen, tycker jag. Mamma hjärtat bultar nervöst!! Han var till och med med i en slalomtävling, jag bara gapar jag för min äldsta son har tidigare bara tittat på vid nyheter. Men när barnen åkte fackeltåg ner för en pist en em då valde Gustav att inte ha någon fackla i handen, så han känner iaf sina begränsningar.


Idag har han varit och köpt sig ett par slalom skidor för sina besparingar ( egentligen sparade han till ett nintendo wii ). De var på rea, han betalade 1000 kronor och de hade kostat 1600. De är jättefina och han är så stolt!


Och jag är stolt, super stolt över min modiga son.


Det enda negativa med resan var väl att jag gjorde illa stortån redan på söndag kväll, en köksstol(aj). Sov nästan inget mellan sön och mån, tån bultade så ini hel....te. På måndagen fick jag nästan inte ner foten i mjuka skor, så på em hade jag ledsnat och gjorde hål i nageln så att lodet där under rann ut. Skönt blev det! Tisdag åkte jag slalom och onsdag åkte jag längd. Härligt, härligt


Annars såg väl kortveckan ut ungefär så här:

  • Söndag, ankomst Åre. Jättefin lägenhet. Packar in oss och äter middag. Åker snowracer och madrass på kvällen
  • Måndag, skidskola för barnen. Gustav är eld och lågor han åker slalom från det liftarna öppnar tills det stänger. 
  • Tisdag, skidskola för barnen. Axel åker skidor på rullbandsliften. Em åker jag slalom med Gustav, Lena, Joline. Anders och Anton åker över till Åre för att åka stolslift. Fackeltåg för barnen med korvgrillning!
  • Onsdag, skidskola för barnen. Skidtävling för barnen och vi fikar i backen med varmchoklad, kex och frukt. Efter lunch åker jag längd med Anton och Joline (Gustavs ena skidbindning hade frusit ihop och han åker slalom istället), jag hejar på GERT FYLKING i skidspåret =). På kvällen går vi på restaurang och äter täljstensgrillad älg och barnen äter barnens buffé (jätte mysigt hade vi, men dyrt blev det!)
  • Torsdag, skidskola för barnen. Per åker snowracer med Axel och vi andra städar ur lägenheten. Hemresan gick jättefort och super bra.

Både på upp och ner resan stannade vi och åt lunch på värdshuset i Krokom, supergod mat. Klart prisvärd!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards