Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Maria - 10 januari 2009 23:01

Åh, så mysigt det var och jag red lite i paddocken också. Kolur var pigg och töltade på ganska friskt, jag går väl långsamt framåt speciellt i balansen. Prövade mina nya ridstövlar eller rättare sagt arbetsskor och de var varma och funkade bra skavde ingenstans (tack älskling för dem).


Per for iväg för att ha lite skoj med jobbet (spela ishockey, basta och titta på hockey) och pojkarna och jag gick ner på isen och åkte lite skridskor, grannpojkarna var också med och deras pappa! Grabbarna fikade här och lekte en del med Axel, jag förberedde middagen och bädda sängar eftersom vi har övernattningsgäster ikväll Pers brorsa Jan och kusin Amanda (till barnen alltså). Tur för Per för då ordnade han skjuts hem med Jan, men han är inte hemma än.


Vi har tittat på körslaget och sedan sappat runt lite finns ju egentligen inget man vill se. Axel höll jag på att lägga när gästerna kom och Gustav fick vara uppe lite längre än vanligt, så han har terroriserat Janne hela kvällen. Kastat kuddar på han, buffat på han, skrattat och fnittrat allt för att få igång sin farbror på lite bus.....suck!


Har fortfarande inte fått besked om något datum för att börja på nya jobbet, torsdag em började jag tala om för en del kollegor att jag skulle byta förskola. Det är ju skitjobbigt man känner sig som värsta svikaren, allra värst är det att tala om för de man jobbat längst med...som Carina...hon talade jag om det för på fredag fm och mer eller mindre kastade ur mig det...det var så jobbigt var bara hårsmån från att börja grina.... men hon fick mig att börja grina ändå nämligen idag när hon skickade ett gulligt sms och önskade mig lycka till. Det är uppslitande det här...man är ju nästan mer med sina kollegor på arbetet än med sin livskamrat....om allt fungerar bra blir man verkligen superkompisar, som ställer upp på varann i vått och torrt.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards