Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 1 december 2008 21:22

http://www.youtube.com/watch?v=lidWL_FZPBs


Jag prövar ser om jag hinner göra en egen adventskalender på bloggen, här är en gammal klassiker, men den är lika rolig för det :)

Av Maria - 1 december 2008 20:20

Jag vet inte vad jag håller på med nu för tiden, men alltid är det nått!


Jag är kär iaf, helt nyförälskad. I Kolur för på onsdagen red jag han igen och han är så fin, så snäll, så gosig. Det finns inte superlativ som räcker till helt enkelt.


På torsdagen var jag hängig låg hela kvällen i soffan med en sprängande huvudvärk och allmänt hängig.


Fredag morgon petade jag i mig treo och for och jobbade. Barnen blev hämtade av mormor och Per och jag åkte på respektive middagar vi var bjuda på. Jag till en jobbarkompis och Per med jaktvårdsföreningen, Per körde det tyckte jag var trevligt för han fick hämta mig och många kollegor därtill. Han hade fått låna bussen av Hasse, snällt och praktiskt!


Lördag for Per och jag till Ljusdal och mötte upp släktingar, vi blev bjuden på lunch hos Pers brorsa med familj(tacopaj, kittlar dödsskönt i kista) och efter det for vi med en hockeybuss till Gävle för att titta på Brynäs - Timrå. Lite lång resa men vi hade kul ändå, jag visste inte riktigt vem jag skulle heja på?? För normalt brukar jag heja på Brynäs, men när vi nu var på deras hemmaplan och Timrå var där så kändes det fel att heja på Brynäs. Så i lördags gjorde jag ett undantag och hejade på Timrå!?


Tillbax i Ljusdal åt vi på järnvägs (gött!) och sen hux flux försvann vårt sällskap och vi blev så snopna att vi fick väl gå hem vi med då??? Jag träffade iaf min kusin Johan där, det var år och dar sedan.


Vi hade sängplatser hos storebrorsan och vi sov gott hela natten(tack för servicen!). Jag besökte Dollar och sedan for vi på kyrkogården och tände ljus hos min farmor och farfar, mormor och morfar, Pers mormor och morfar och hos min kusin Nils. Det regnade och var väldigt mulet och så där lagomt dystert, men det känns bra i hjärtat när man varit på kyrkogården. Jag tycker om att gå dit, man sänder lite tankar och pysslar om lite vid gravarna.


Per och jag for vidare till Pers pappa och Vivianne efter en snabb lunch, så klart bestående  av snitsare med bröd. Det bara "måste" Per ha när han är i Ljusda. Där väntade en överraskning, de hade gjort en granbock till oss! Jättefin och vilken överraskning, den gick precis in i bilen för vi hade ju farmors bord därbak i kofferten också. Vi fikade och surrade en stund medans första advents ljuset brann!


Vi stannade och handlade på ica i Harmånger, det var en rolig affär! Där hade jag kunnat varit ett bra tag men de väntade ju på oss därhemma. Vi fick mat hos mamma och pappa, drack kaffe och for hem med trötta och nöjda grabbar. Ehhhh...kanske lite för trötta.....jodå båda hade feber!


Så idag har jag vabbat och svabbat kan man säga för pojkarna har varit hängiga och jag har adventsstädat, satt upp mina nya fina julgardiner och donat. Sen åkte jag på em och jobbade eftersom jag hade föräldrasamtal tre i rad. Per kom hem till lunch, hängig han med...han började med att vara hes på lördagen redan...men idag blev det mer...så imorgon jobbar jag och han vabbar......


Ja, just det igår fixade Per och jag pojkarnas adventkalendrar. Jag hade börjat med Axels tidigare i veckan, men vi slog säkert in 35 paket igår och snörade dem och hängde upp dem. Snacka om uppspelta pojkar i morse....Gustav fattade ingenting av sin present *hi, hi* det kan ju inte vara lego varje år!!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards