Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Jaha, då var julen slut ....

Av Maria - 28 december 2008 11:34

Och jag har tillbringat en hel del av den soffliggandes efter att vi kom hem efter Kajevall däckade jag under i feber, känningar åt bihålorna och huvudvärk har även ont i halsen varje morgon när man vaknar. Det är så tråkigt så det är inte klokt. Det blev ingen skidåkning på hela tiden i kajevall och jag har inte ridit en endaste gång under julen, vilket Sara och jag hade planerat. Men nu går förkylningen åt rätt håll iaf, idag har jag varit på benen så pass att jag orkat packa upp sedan kajevall och kört igång tvättmaskinen.


Per och jag är ovänner, han är gööööra sur på mig för att jag säger nej till att köpa ny teve. Den här månaden ser bra ut rent pengamässigt men jag säger att nästa månad kommer det att se katastrofalt ut eftersom vi varit sjuka i omgångar hela december och vi ska åka till fjällen första veckan i februari. Så jag vill spara och han vill konsumera, nytt i våran familj. Nej! Han är slösa och drömmaren jag är spara och realisten. Tråkigt men sant! Men vi kompletterar varandra bra =)


Idag ska Per och Gustav på hockey. Axel och jag blir hemma, tvätta antar jag!


Jo, förresten jag har sagt att han kan få köpa en ny torktumlare och en ny bärbar telefon. Men se då fräste han åt mig!

 
 
Ingen bild

Tomten

29 december 2008 10:19

Klart grabben ska få en tv:) När inte jag kom med en, Tomten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards