Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 9 november 2008 20:46

Äh, det blir i punktform. Skyller på att jag är trött efter vattengympan =)


  • Per kliver upp tidigt, ska ut på rådjursjakt
  • Frukost med grabbarna
  • Plockar ur diskmaskinen och sätter in ny smutsdisk
  • Vi åker ut till mamma och pappa, vi har med oss lunch. Kristina, Petter och Filip kommer också.
  • Lunchar
  • Gustav och jag åker till stallet, vi kör Sindri. Det fungerade jättebra idag med!
  • Fikar farsdagstårta hos papsi och mamsi
  • Middag, älgkött och potatisgratäng
  • vattengympa, själv! Snacka om duktigt, jag är så stolt över mig själv =)
  •  Tvättat två maskiner under dagen

Per har skjutit ett rådjur idag, ooooo han är lycklig. Om han inte hade fastnat i fickan hade han skjutit ett till sa han =). Så nu kan vi käka rådjurssadel till nyår!


Imorgon skjutsar jag Axel till farmor, han har tur han!


Grattis farmor/svärmor på 61 årsdagen passar jag på att säga =)

Av Maria - 8 november 2008 20:56

Ja, sonen mår bättre men igår em var han riktigt vissen, 39,5 i temp. Hua, lillen låg och vilade i soffan på mig! Men som sagt han är bättre idag, feberfri men lite trött. Farmor har erbjudit sig att vara med Axel på måndag så att han får en dag extra och det tror jag blir bra!


I morse var jag med Sara till Sindri. Så nu har jag träffat snyggingen Kolur, jag har borstat honom också =). Han var väldigt stressad, men det är många förändringar. Det är ju första gången han är hemifrån, borta från sin vanliga flock och första gången han åkte ett fordon. Han är väldigt fin iaf, det ska bli så roligt längre fram när Sara och jag kan ta lååånga skogsturer tillsammans med grabbarna.


Men idag har vi gjort det, Saras kompis Anna kom och hjälpte oss med Sindri så idag har han dragit vagn bakom sig, han tyckte att Sara var tung men annars funkade det perfekt. Vilken häst, han tar allt med jämnmod han. Klipper med öronen och plirar så där nyfiket med ögonen under den långa luggen. Ni hör ju jag är kär!!


Tack busfaster Anette, för ditt erbjudande men jag hade tur idag och sprang på en hjälm på rea. Slank in på granngårn´ 10 minuter innan de stängde. Det är en roping, blå skulle ha kostat 459 och kostade nu 200 pix. Så jag slog till på den, köpte handskar på stadium. Jag var in på Hööks, men där hittade jag ingenting. Jag gillade inte den affären!


Nu sover även Gustav så jag ska gå ner och vara social med min man =)

Av Maria - 7 november 2008 09:57

Hade Axel, så han är inte riktigt kurant ännu, dock har natten varit lugn. Per var upp vid 5,30 och hämtade han till våran säng.  Men han somnade om ia, Gustav var jätteseg idag, det blev en väldigt snabb frukost, fil och sedan rusade vi till bussen. Gustav ville vara på fritids idag med, så vi ska hämta honom till tre.


Igår var jag ganska alert på em, dammsög och torkade hela nedervåningen, tvättade, vek och la in torr tvätt, fisk och mos till middag. Men det blev ingen promenad som jag tänkt, så det MÅSTEdet bli idag.


Kolur bor nu i norrland, allt hade fungerat bra med transporten. Och imorgon får jag se och träffa honom. Sara ville att vi skulle rida på tis eller onsdag men naturligtvis har jag kvällsmöten båda dagarna, så himla typiskt. Jag vill också rida..........och jag måste komma till skott och köpa en hjälm.


Idag ska vi inte göra mycket alls och Axel ska sova inne idag när han har feber, jag tror att jag ska planera lite julklappsinköp har även två paketkalendrar att ta itu med. Men där har jag en plan iaf. Det finns mycket coola grejer på cool stuff =)

Av Maria - 6 november 2008 13:26

Då natten varit riktigt jobbig, Axel var väldigt, väldigt nära att få ett falskt kruppanfall. Men som tur var tog hostmedicinen väldigt fort, men han har sovit oroligt hela natten. Jag hämtade honom så klart till våran säng, jag vill ha uppsikt. Han är trött idag, snorig och hostig.


Jag fick världens gallstensanfall igår, det gjorde så ont så jag fick nästan inte någon luft och tårarna sprutade. Men det var inte ett särskilt långt anfall men ack så plågsamt, vad jag fattar det som måste jag har reagerat på gurkan som jag satt och knaprade på till grey´s.


Igår var jag på ett fackmöte där vi bjöds på buffe´. Det var väldigt trevligt att få tillfälle att prata om sitt arbete, naturligtvis blev det mest om det som är jobbigt för det är ju de man behöver bearbeta och se nya lösningar på. Men som sagt jag hade väldans trevligt sällskap och maten var god, beröm till spisa hos Lisa som hade märkt upp maten så noga och det klart framgick vad som var laktosfritt, tom laktosfri mjölk till kaffet hade dukats fram +++++++++.


Tisdag kväll var jag med Sara och shoppade (eller hon shoppade) till Kolur. Det blev bla. en longerlina, grimma, sadelgjord, stigläder, tyglar, chabrak, täcken till båda killarna, reflexgrejor, hovkrats, borste...ja du hör många slantar rullade den kvällen. Jag?? jag provade en ridhjälm, men jag är så snål så jag ska jämföra lite priser. Per jobbar ju nära ett stort shoppingcenter, så han får kolla runt på granngårn´och hööks. Men hjälmen var skön iaf, så det kanske blir den iaf.


Utvecklingssamtal har vi haft med Gustav och hans lärare, allt var kanon så kul och skönt att höra. Gustav trivs ju jättebra både med skolan och sin fröken. Gustav ville gå på fritids idag för det är ju skol-if på torsdagar, så Axel och jag ska hämta honom när det är slut.


Nä, nu blir det en glutt i postlådan, slänga sopor i kärlet och sedan soffan en stund med kaffe och mcleod´s innan Axel vaknar.

Av Maria - 2 november 2008 22:24

Var det att gå på vattengympan idag tycker jag. Lena släpade dit mig, jag är mycket glad för att jag frågade Lena tidigare i höst. Hon är ett riktigt vattengympa freak =) . Efter gympan var jag väldigt trött och mör.


Per och jag har tittat på en bond film nu ikväll. Ja fikade te och skorpor!


Tack svärmor för en god middag och bus eller godis tårtan =)

Av Maria - 2 november 2008 11:54

Och helgen är fylld av aktiviteter. I fredags var vi bjuden på middag hos Svalbergs, vi åt tacos och hade det jättemysigt. Pratade om att åka till fjällen tillsammans och igår så bokade vi resan det ska bli jättekul, något att se fram emot!


Sara är nere i skåne och rider Kolur och han är jättebra säger Sara, lugn och mjuk. ÅÅÅ, ridnerverna dallrar på mig!!!


Igår lördag hade vi försenad födelsedags fest för mamma, bara nästan 4 månader sedan hon fyllde år. Men ibland är det krångligt att hitta en tid då alla, verkligen alla är på plats. Flera av barnen bor ju varannan vecka hos mamma eller pappa och Petter är resemontör, och ibland jobbar Mikael på en helg plus alla andra aktiviteter som kan vara typ älgjakt. Iaf hade vi skaldjursafton, med vedeldad tunnabad och Cissi hade med sig guitarr hero och Niklas hade med tevespelet så det sysselsatte oss en del. Det visade sig att jag var helt värdelös, men skratta kan man iaf göra åt det!


Mamma hade gjort massa god mat bl.a räksull, pannkaksrulle med räkstuvning, jambalaya, crabbfiskmousse, kräftor och räkor så klart, ost och kex och bröd. Vi gjord lite korv och strips till barnen, speciellt mina barn är dåliga på skaldjur.


Ja, det var en kväll med prat, skratt, god mat och skönt bad. Men känner mig lite trött idag, två kvällar i rad med prat och skratt gör en matt tydligen!


Idag är vi dessutom bjuden på middag hos farmor, snacka om lyxisar vi har inte lagat mat sedan typ onsdags eftersom barnen var hos mormor och morfar så åt vi ingen riktig middag på torsdagen. Det börjar eka lite ödsligt i vårat kylskåp också, inte laga mat - inte handlat!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards