Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Lördag till söndag

Av Maria - 23 november 2008 20:47

Axel chockade hela familjen med att sova till kl.9 det är första gången i hans tvåriga liv. Jag...hm...var nog inte nykter när jag vaknade, vad är jag för hemsk människa. Och jag hade inte ens tänkt dricka så mycket!!


Fruktansvärt seg hela dagen, Kristina och Filip kom och hälsade på under fm och pojkarna våra lekte och Axel slog munnen, lillpyret. Vi satt på golvet i hans rum och han tog stöd på kanten av en låda och den tippade och kom rakt på hans mun. Han slog hål, det blev som två revor och en rejäl fläskläpp. Han åt inte särskilt mycket den där dagen, ja förutom lördagsgodis då gottegrisen våran!!


Vi var till farmor på middag och Per fixade datorn, tack för god mat och efterrätt fammo!


Och idag...idag...har jag ridit på Kolur!! Och jag har redan nu på kvällen ont i ljumskarna och rumpan. Stackars häst och måsta dra runt på mig. Theresé som äger gården hästarna står på kunde hjälpa mig lite på vägen iaf, men mycket träning återstår. Jag har ridit islandshäst fyra gånger tidigare och på ridskola som liten, men det var ju år sedan jag red sist!! Kul var det. Jättekul och på onsdag ska vi göra det igen....längtar!!


Sedan passade vi på att be Theresé om hjälp med Sindris körning eftersom vi hade bestämt att vi skulle gå i nerförsbacken med vagnen på och herre jävlar *ursäkta uttrycket* vilken tur att vi gjorde det för Sindri tog och provade grejerna han. Stegrade sig och skuttade lite och vi höll i så jackan min höll på att spricka, men vi klarade det! Och Sara och jag som tänkte pröva bara hon och jag, tänk om det bara hade varit jag som skulle hålla emot *hua*. Men efter det var han lite spänd och vi forsatte hemåt och han började lugna sig och det hela slutade väldigt bra iaf.


Väl hemma åt vi middag och sedan drog vi iväg för att tanka bilen och en handling på ica maxi, vi köpte lite mat och blöjor och en grej till Axels adventskalender och mossa och ett ljus man eldar varje dag i dec. Ingen vattengympa idag heller, men kände mig alldeles för mör i kroppen efter ridningen, undra hur Inga är idag i kroppen efter sin ridning? *asg*

 
 
Ingen bild

kusin Lena

1 december 2008 11:57

Var Per på Hockey i lördags?... Brynäs-Timrå... Örjan sa att han såg honom i sportbaren på läkerolarenan! Kram

 
Ingen bild

Maria

1 december 2008 20:20

Ja, Per var på hockeyn och jag med! Men jag såg aldrig någon av er, men Per såg Örjan han med =)

 
Ingen bild

Kusin Lena

2 december 2008 19:03

aha... vilken otur att brynäs vann då du heja på Timrå denna gång.. ;-)
Örjan sprang hela tiden till baren med de andra grabbarna.... ;-) medans jag satt på våra platser...därför vi inte sågs! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 november 2010 23:17

Idag har vi farit fram som små virvelvindar, grabbarna blev invärvda i adventsstädningen och de fick städa sina rum. Gustav är ju självgående han fixade allt själv och det blev så snyggt så, och när han var klar fick han sätta upp en adventsstake. Ax...

Av Maria - 26 november 2010 21:31

Har blivit lite mycket jobb här i veckan. Jag har haft två utvecklingssamtal före eller efter arbetstid och vi har haft kvällsmöte, så den här veckan har det definitivt blivit mer än 40 timmar. Men jag är klar med mina samtal och peppar peppar jag kä...

Av Maria - 19 november 2010 21:03

Både Per och jag tyvärr....   Veckan har varit innehållsrik som vanligt Permanent av mitt hår hos frisörskan min Mulleledarträff på kvällen på vår förskola Utvecklingssamtal för Gustav Maskerad på Axels avdelning Slalomträning Fotografer...

Av Maria - 14 november 2010 19:29

Närå inte riktigt.....men iaf igår. Jag var så sugen på att göra något kul för hela familjen. Först var vi och uppvaktade farmor/svärmor som fyllt år här i veckan och då hade vi sån tur att vi fick lunch, god god soppa med bröd och tårta på det, mums...

Av Maria - 12 november 2010 20:28

Har vi idag, Per har varit ledig idag eftersom han har jobbat kväll här i veckan. Så Axel och Per har varit till frisören, Axel har fotografering på förskolan till veckan. Jag började tidigt och slutade då även tidigt, men jag har mest legat på soffa...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards