Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Maria - 2 augusti 2008 20:47

idag för en nära kompis skull, det är hennes personliga händelser så jag skriver inte om det på min blogg.


I övrigt så är vi ganska hemkommen från en mycket bra semester därav tystaden på bloggen, min man ville ta med sin bärbara dator på semestern men jag bad honom att låta bli....


helgen den 25-27 juli for Per och jag ensamma på minisemester till norrfällsvikens camping. Åh, vi hade det så bra och så mysigt. Vi åt i stugan en middag och nere på fiskerestaurangen en kväll då spelade trubadurer och vi dansade lite också! Vi solade vid havet, spelade minigolf och promenerade en hel del på alla vackra promenadstråk både ner i hamnen och ut mot havet. En helt kanonbra camping och sån fin miljö och natur runt om.


På söndagen hämtade vi pojkarna ute hos mamma och pappa och vi fick middag där. Och vi fick äntligen träffa Jeanette, det var ju på tiden kan man tycka. Det verkar vara en go tjej Mikael har hittat!


Söndag kväll ägnades åt ompackning och på måndag fm drog vi iväg.


Måndag:

Vi lunchade vid Gävle bro och träffade Pers bror Jan och hans Marlené och hennes bror, de var på väg till färjan och en tallinresa. Vi stannade vid en modelljärnvägsutställning någonstans norr om Uppsala, Axel och jag tog en promenad och tittade på korna i närheten. Vi fortsatte resan mot campingen i Södertälje, det tog tid och hitta den så vi blev tvugna att äta middag på Max (det var ingen god mat där!). Så hittade vi campingen och blev lite besvikna, standarden var låg och det fanns inget kylskåp i det gemensamma köket och väldigt dåligt utrustade var de och vi hade tagit en enklare stuga med bara 4 bäddar och inget kök (för det var så dyra!), men Per ville ha ett annat boende så vi blev lite halvovänner Per och jag. Han hyrde då en det enda lediga vilket var en villavagn som var snuskigt dyrt men också lyxigt värre. Eget Kök och dusch och toa. Ja, ja inte hänga upp sig på småsaker tänkte jag! Jag tog pojkarna och gick ner till den mycket fina stranden iaf och Per fick åka och handla och kyla av sig lite :).


Tisdag

Drog vi då så äntligen iväg (efter att vi införskaffat en elkylbox!) till det efterlängtade LÅDBILSLANDET!!!! Åh, wow.....det var kul det. Pojkarna var i sitt esse. Vi var där i ca. 4 timmar. Axel sov också utan problem trots all lek och stoj runt omkring! På vägen mot campingen handlade vi middag, vi planerade att grilla. Vi installerade oss i stugan vi blivit erbjudna dan före(inget val fanns inget annat ledigt!), grillade och sedan ner till stranden igen och badade och åt glass (mysigt, mysigt). Pers och min bäddsoffa var ingen höjdare en tunn tunn madrass och fjädrar som skar in i fettet(aj, aj). Pojkarna hade våningssäng med tjocka sina madrasser:), de sov som kungar!


Onsdag

Tom tits - besök. Gustav var lite för liten ändå! Men han var intresserad och prövade mycket. De har sannerligen byggt ut den utställningen mycket vi orkade inte gå hela utomhus, men det var ju också 30 grader ner i den där grytan. Vi åt lunch på buffe´restaurangen där. Mycket god mat och inte så farligt dyrt, Axel åt gratis och han kostade inte heller ngt inträde.


Så började vi resan norrut igen, åt middag på en kina krog i Söderhamn, Mandarin Palace. Den godast kina mat jag ätit på länge, kände mig som en stoppad korv när jag gick ut därifrån. Alla maten kändes vällagad från grunden, vattnas i munnen när jag tänker på det nu!


Strax före 20.00 landade vi hos farfar och Vivianne äntligen Gustav har väl längtat lika mycet att åka till lådbilslandet som till farfar. De bor ju så otroligt härligt i en stuga vid en sjö med brygga, strandtomt och långgrunt vatten.


Torsdagen

Tillbringades hela dagen lång i/vid vattnet hemma hos farfar och Vivianne, Gustav lärde sig att ro gummibåt men ville inte träna på simningen! Pers bror Yngve med faster Anette kom efter lunch och lite senare även bror Jan. Trevligt att få umgås med släkten! 


PER BADADE den här dagen. Vi avslutade dagen med ett kvällsdopp.


Fredagen

Började jag med ett morgondopp, det bästa jag vet! Frukost och sen drog vi iväg in på köpingen. INhandlade blommor till gravarna, besökte kyrkogården, vidare till folkparken lekte i lekparken och spelade minigolf. Per skulle absolut ha snitsare med bröd till lunch så det blev så då! Besökte farbro Calle och Anna-Lena på sportringen. Fikade hos farfar och Vivianne packade in det sista och sen hhhhhhheeeeeeemmmmmmmmm.


ÅH, så skönt att komma hem!!!


Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards