Alla inlägg under juli 2008

Av Maria - 5 juli 2008 20:05

märkte vi vid lunch för han ville inte äta något, tempade han jo lite feber sen har han bara legat hela dan orkar ingenting. Och nu vid läggdags var febern högre, jag är jätteorolig att han har fått borrelia. Efter som jag plockade bort en fästing på honom för lite mer än en månad sedan.


PÅ fm innan vi märkte att han var dålig var vi på tippen med lite trädgårdsavfall och sedan brädgården och köpte överliggare till altanräcket och list inne till altanrummet.


Jag har veckohandlat och gått runt sjön med Sickan. Per snickrar och målar tegelstenarna vid öppna spisen, den blir vitt nu!


Nu ska jag goggla på borrelia och sedan gå ut med Sickan....

Av Maria - 4 juli 2008 22:55

Cheesus det kan inte vara lätt att leva med mig nu, vilka humörsvängningar jag har! Skyller på hormonspiralen eller för tidig kärringsjuka!


De här dagarna med bra väder har vi passat på att plaska i poolen och springa i vattenspridaren.


Jag har nu gått segrande ur förhandlingen gällande hönsanskaffning, måste prata med grannarna först!


Idag har jag och pojkarna varit till syster och rakat den stackars hunden Macken, han ser inte klok ut! Men jag förstår syrran att det förhoppningsvis är lättare att hålla hunden ren nu när han är mer fåraktig!


Idag har Per och jag kommit fram till att vi ska ha en spalje´ under altanen efter den danska modellen med lite egen utformning. Imorgon ska vi på brädgården och så blir vi hundvakt också till lilla Sickan det ska bli kul!

Av Maria - 2 juli 2008 21:33

förhandling pågår!

Av Maria - 2 juli 2008 21:15

Igår var vi lata, vilade mest. Vi var en sväng ut til mamma och pappa för att hämta Axels sovhund och då fick vi med oss en levande hund också, gos Sickan! Mamma och pappa skulle ut och fiska så då fick Sickan följa med hem till oss. Så på kvällen gick/cyklade Gustav och jag runt sjön med Sickan, det var jätte härligt


Och i morse fick vi oss en till tur så klart, nu runt kvarteret!


Lite mer energi har jag haft idag: tvättat, dammsugit och plockat in torr tvätt! Jag bakade rabarberpaj också för Kristina, Petter och Filip kom och hälsade på och lite senare mamma, Victor och Freja. Mys pys att få rå om alla! Axel och Freja är så go med varandra de matar varandra och de leker med varandra på ett medvetet sätt. Och Filip är med på sitt hörn iakttar och undersöker, idag har han ätit löv från inglasningsdörrsskåran(nytt ord?) ute på altanen :)


Peppar, peppar pojkarna är piggare idag! Efter middagen var jag så trött på våra väggar så vi for till ica maxi skulle köpa stövlar till Gustav men det var så utplockat i storlek så det fanns inte så klart. Imorgon blir det nog en utflykt tror jag, en cykleutflykt(måste röra på fläsket). Vi köpte iaf en ny elsvisp(den gamla skar ihop igår), en liten plaskpool, en tunika till mig, strumpor till Per, nya regnbyxor till Gustav (han är en ordningssam pojke det enda som har kommit bort under skoltid är ett par tunna regnbyxor) och lite mat så klart!


Fast vi håller på och äter upp ur frysen nu, det ligger en hel del små matlådor där, perfekt till lunch och så, har även kokat blåbärssylt idag från en burk jag hittade i frysen så klart!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards