Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Maria - 7 juli 2008 19:49

Gustavs feber på väg ner, nu när jag la honom hade han 38,1 som kvällstemp. Hoppas hoppas att han är på bättringsväg, han har varit mycket piggare idag!


Idag var vi in till stan och hämtade hit farmor, länge sedan sist som vi fick umgås en hel dag. Oftast tar hon ju hand om mina barn (på ett super duper bra sätt) när jag är uppbokad på annat håll. Men nu har ju jag semester, förra veckan var jag barnledig eller föräldraledig eller hemma med föräldrapenning vad det nu heter?


Barnen och farmor väntade i bilen och jag sprang in och handlade en snabbis, det blev tonfisksallad till lunch *mums* och soppa till middag. Jag var så kroniskt sugen på ärtsoppa, konstigt!


Ja, middagen blev försenad för killen med traktorgrävaren kom hit och körde upp två skopor med jord utan för källaringången och drog upp jasminbusken som skymmer sikten för lekstugan. Han frågade vad vi skulle göra med den, ja ingenting vi har en annan jasminbuske. en räcker gott, den doftar ju ljuvligt och lockar till sig mycket humlor och getingar! Det tror jag är bra för trädgården. Hm, då tar jag den, den kan jag sälja! Ja, gör det du!


Per skjutsar nu hem sin mor och sedan skulle han leta reda på jordkillen och göra oss skuldfria, traktorkillen fick också betalt idag!


Idag har Per bokat campingstuga till vår semester, alla bo på lantgård var bokade. Men det blir nog bra på camping också. Gustav ser mycket fram emot lådbilslandet, han har redan planerat hur han ska beta av körningarna. Man kan säga att lådbilslandet består av tre olika områden att köra i och Gustav vill börja med lantbruksmaskinerna och sedan köra alla lastbilar med släp. Ja, sannerligen det ska bli spännande att se! Jag vet inte hur många gånger han har varit in på hemsidan och jag har fått läsa vad det står. Men det är ju gulligt också en del av själva upplevelsen att få planera och längta innan själva resan.  


http://www.nykvarn.com/ladbilslandet/

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards