Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Maria - 21 juni 2008 23:06

Blev jag helt plötsligt under em, så efter middagen for vi ut till mamma och pappa, Kristina och Petter var också där så vi fikade, fiskade och grillade korv och åt nyrökt regnbåge. Vi var vid en liten tjärn som jag inte kommer ihåg vad den hette men den låg mellan Hassela och Norrhassel ungefär?? Jag invigde min julklapp mitt nya fiskespö, det funkade super och min snälla pappa rullade upp rullen åt mig, Tack!


Ingen fisk blev det men det gör inget! Per visade Gustav hur man gör när man fiskar med kastspö och han vart jätteduktig innan kvällen var över, så nu har vi en till liten fiskare i familjen :)


Jag har varit duktig och cyklat milrundan idag :)

Av Maria - 21 juni 2008 12:58

Javisst är det det!


Igår hade vi en urmysig dag och kväll tillsammans med Lena & Anders och Anna & Per och alla barnen. Vi hade cykelutflukt ner till Juniskär för att se när midsommarstången restes, Axel och jag dansade lite med Gustav ville inte som vanligt. Vi hade picknick med oss med lite fika, bra väder var det också! Så cyklade vi hem till oss. Vi drack mojitos både barnvänliga och inte som välkomstdrink och sedan blev det traditionsenligt silltallrik med snaps. Per grillade lite längre fram på em och Anna hade gjort kladdkaka med jordgubbar glass och grädde. Sedan stoddo magen i fyra hörn!!!


Barnen fick ett uppdrag - rädda midsommarskatten - de fick  i uppdrag att engagera sina mammor och pappor för att få poäng och när de fått 12 poäng eller mer hade de klarat uppdraget. De valde ut Anna och mig till armbrytning, Pelle fick sjunga Bä,Bä vita lamm inför oss alla, Anders fick gå ut och gå med kaninen i koppel (mycket glada skratt åt det, och för en gångs skull var kaninen promenadvänlig), Lena kastade dart i bulls eye. Och sedan spelade tjejerna kubb mot smågrabbarna, gissa vem som vann? just det smågrabbarna! Sedan de fått ihop poängen fick de en enkel gåta att klura på: Skatten finns här i vår trädgård i någonting som växer och som kan bli väldigt, väldigt högt? Och alla barnen lyfte sina näsor mot skyn och spanade sedan blev det: det bränns nä, nu blev det svalare. Och till sist så hittade de en konstig verktygslåda som hängde i ett träd med ett långt rep till. Nu fick barnen arbeta med problemlösning på hög nivå och samarbeta för att få ner lådan. Jätte duktiga var de och kul hade vi!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards