Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 11 maj 2008 20:44

Gud vad härligt att träffa ungarna igen :) Jag har saknat dem fast jag haft så otroligt kul, härligt och soligt.


Sol redan på fredag em när vi kom så det solades en stund på den härliga, härliga uteplatsen. Sedan åt vi tacos och målade våra vinglas. Alla var ganska trötta så det blev inte så sent på fredagen.


Lördagen var det kanonväder vi åt frukost och plockade ihop inför vår tur på fjället i godan ro. Sedan var det en hel del strapatser att ta sig upp, snöskor hade varit det ultimata. För lite snö för att åka skidor och för mycket snö för att gå. Vid trädgränsen gav vi upp och rastade, solade, torkade våra fötter, strumpor och skor. Anna och jag travade på en bit till så vi kom upp nästan nästan på toppen, Anna knäppte några fina bilder iaf och vi spanade efter björn. Hemfärden gick i flygande fläng och vi skrattade åt Inga som hade lågskor då hon älgade på i de blötaste dyhålen :)


Em ägnades åt solning på uteplatsen.


Efter sju kom Mia äntligen och partyt kunde börja, då hade Ingas murkelsås kokat i flera timmar (super duper god). Vi(jag, Inga och Carina) hade gjort en tips lapp där man skulle besvar frågor typ: Vem är snabbast i baren Marie eller Ulrika, och deras uppdrag blev då att dricka upp en cider med sugrör så fort som möjligt. Kruxet var att de hade två ljus och en varsin tändsticksask och de fick bara dricka när deras ljus brann, många skratt blev det:)


Anna och Mia fick tävla i "vem tar mest i munnen?", det var att stoppa in så många maschmallows som möjligt. Vi fick en del roliga bilder, kan man lugnt säga. Anna vann hon fick in hela 17 stycken , men jag trodde hon skulle storkna på kuppen. Mia stannade vid 11 st, men hon råkade kasta en glimt på Anna och då började hon asflabba och godisarna började hoppa ut. Såg hur kul ut som helst!!!!

Nästa var: vem har störst lungor? Anna eller Mia. Deras uppdrag var att blåsa upp en ballong och smälla den fortast. Halv kul!


Och sista uppdraget var vem tar sig mest ton? Och då tävlade de i två lag. Och läste eller sjöng först refränger och det andra laget skulle komma på hur sången började. Och sedan några låtar med början först och det andra laget skulle sjunga refrängen. Det var en uppskattad lek som alla deltog i med liv och lust. När man vann fick man en lakrisshot, mums!


Imorgon berättar jag om vad jag fick utstå, för det blir så långt det här!

Av Maria - 7 maj 2008 22:03

min och mina kollegors tripp till fjällvärlden. Det ska bli så kul, eller vi i min grupp ska ha så kul he, he, he. De andra ska bara veta vad vi tänker utsätta dem för!!!


Idag möttes vi på stan Per och jag och barnen, snabb middag gissa vart?


Sedan besöktes en del affärer, talar inte om vilka eftersom vissa nyfikna människor säkert försöker snoka reda på vad som vankas ;)


Dyrt blev det på systemet iaf.


Sprang in på kulturmagasinet också och lånade böcker och lite annat skoj till jobbet, vi jobbar ju en del med tecken som stöd och sånt material finns inte på vårt lilla bybibliotek.


Firade gubbens (fniss) födelsedag med bulle till kaffet, tårta fick han ju i söndags!

Av Maria - 7 maj 2008 22:02

go gubben min. Tänk bara fyra år till gubbe nu. Puss på dig!

Av Maria - 5 maj 2008 21:59

Idag har jag varit hemma...igen. Axel har feber, vi vet inte om det är en tand eller nått för han har sovit dåligt i säkert en veckas tid. Så Per och jag börjar känna oss lite slitna!


I helgen har vi fejat endel. Vi har städat inne och Per har börjat snickra ute. Det blev ingen paviljong när vi började tänka lite till så insåg vi att om vi köper en paviljon så vill vi ha nya utemöbler dit samt att trädgårdsstenarna inte räckte till så vi skulle bli tvugna att köpa fler såna och hipp happ var det många tusen som började rulla. Så vi köpte ett parasoll, 3m i diameter som man vevar upp och så tar vi bort de åplattor som är nu och lägger ny jord och gräsfrö, för rabatten brevvid ska vi ändå ta bort och fylla ut och sätta gräsfrö. Så det blev den billiga snikna varianten. Allt för att lägga pengarna på sånt som behöver göras klart.


Iaf så är Axel piggar nu, men inte vi :)

Av Maria - 2 maj 2008 09:43

Vi har ju ingen iordning gjord uteplats ute på gräsmattan och vi har väldigt soligt läge, så jag håller på och tjatar till mig en sån här och så ska vi gräva iordning med stenplattor också. Per är tveksam till om taket kommer att blåsa sönder, det blåser ofta hemma hos oss det är ju inte så långt ut till havet. Men jag menar att i behöver en plats med tak för att vila från solen lite, den här paviljongen ska vara alldeles i närheten av barnens lekytor. Ja, vi får väl se vem som går segrande ur striden :)

Av Maria - 2 maj 2008 09:40

Modellen Timmy, vi är hel nöjda med den vagnen. Lätt, smidig och snygg! Vi har alltså den mörkgröna färgen på vår vagn.

Av Maria - 2 maj 2008 09:26

Gårdagen var härlig vi fick träffa farfar och Vivianne och hann med mycket både inomhus och utomhus:


  • Per städade nedervåningen
  • Per bakade socker kaka
  • Maria tvättade en hel del och vek och plockade undan färdigtorkat
  • Maria bakade pizza till middag
  • Maria klippte ner rosenbuskar och bar upp det på kasan i skogen, Axel lekte i sandlådan, leksugan och traktorhytten.
  • Maria sålde barnvagnen, så nu äger den här familjen endast en barnvagn!
  • Per och Gustav åkte på skjutbanan och reparerade en elmotor till älgen.
  • Maria och Axel leker och plaskar i badbaljan.
  • Maria gräver upp och räddar en del blommor i  en rabatt som vi ska gräva bort, planterar om dem i andra väl valda rabatter (he,he lögn!)
  • Per och jag ser äntligen film, det blev fäst vid dig. Det är samma upphovsmakare som till den där Mary, som jag tycker är så rolig. Men den här var bara lite rolig!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards