Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 8 februari 2008 21:17

Idag fast att Axel slog rekord och sov till åtta imorse, eller kanske just därför.


Jobbat, handlat, bakat pizza och tvättat så kan man väl sammanfatta dagen.


Idag skrattade vi gott på jobbet då jag ringde till travrestaurangen istället för Gustavs fritids på min lunch och en kollega skrev på sin tidrapport som även ska signeras med initialer lika som de tidigare som alla skrev typ: MB, MN, MH då fortsatte hon och skrev MH fastän hon skulle skriva KW. Det blev kul vi var nog fredagströtta redan då!

Av Maria - 8 februari 2008 21:14

Lilla Freja 1 år idag, kanske kanske åker Gustav och jag på hennes kalas imorgon. Man har ju bara ett års kalas en gång i  sitt liv.

Av Maria - 7 februari 2008 21:17

en generation i taget, idag har mormor varit här. MEn vi ser ljuset i tunneln, pojkarna har varit pigga idag och inte riktigt lika skitnödiga :).


Men tyvärr missar vi Frejas kalas eftersom det inte har gått 48 timmar till på lördag, det är vi inte så glada för men vi har inte heller lust att sprida smitta :(


Så imorgon ringer jag Ullis och ska ringa en fd arbetskamrat och beställa smörgåstårta och för att göra en lång historia kort: Det är inte jag som ska ha den! Så lite telefonuppdrag imorgon.....mormor kommer imorgon också...men jag jobbar en bättre tid, idag har jag jobbat 11-17 och imorgon 9-14.30.....och imorgon är det FREDAG...jippi....sovmorgon lördag är det jag mest ser fram emot :)

Av Maria - 6 februari 2008 20:04

Hur länge kan man vara magsjuk egentligen??? Pojkarna är fortfarande inte bra och nu har de smittat farmor också :(


Dagens roligare är iaf att jag fick tillbaks tentan idag så att jag fick se mina fel.


Dagens roligaste är att vi har blivit bjudna på fest, det är min kusin som fyller 30 år. Vi ska fundera på det, men både Per och jag tycker det skulle vara kul att gå. Det är ju inte ofta det blir fest för småbarnsföräldrar!


Kan även rapportera två roligheter från jobbet:


Igår hörde jag barnen leka och tydligen skulle en av dem vara griskulting, men flickan sa: Men då kan ju du vara grisknulltingen då?


Jag var tvungen att dyka in i torkskåpet och sedan när jag skulle berätta för en kollega vad jag hört så kunde jag inte säga kulting....pröva själv!


Och idag var en pojke rolig då han tveksamt kommenterade en kollega som - Det är en konstig sorts Kristina här idag. (Hon busade med barnen med en peruk på huvudet!)

Av Maria - 5 februari 2008 20:46

Iaf varit där, när det blir långt mellan gångerna så är det som man är på besök. Men det rättade till sig under dagen och hux flux skulle jag åka och hämta pojkarna hos farmor.


Ikväll hade vi ett bra APT, det är trevligt när diskussionerna flyter på i rätt riktning och problemen blir utmaningar....


Nu ska jag gå och tvätta, duscha och krypa i kojs. Pojkarna är väl så där inte kuranta ännu!


Och Per mår dåligt nu, jätteont i magen. Jag har erbjudit mig att hämta vitpeppar till han och värma vetekudden men han ville inget av det. Så nu är sjukskötersketiden slut.....otacksamma karlslok :)

Av Maria - 4 februari 2008 20:48

För då händer det iaf oväntade saker. Dagen idag blev inte som det var tänkt, Gustav kunde inte somna igår och sprang ideligen och kissade. Vid tolv sov han fortfarande inte och då slog det mig att han hade klagat på ont i ryggen tidigare under dagen. Per fick ringa sjukvårdsupplysningen, jo det lätt ju som urinvägsinfektion. Ge han alvedon så att han får sova och ring vc imorgon. Sagt och gjort han somnade och sov till halv åtta, kan fick kissa i en burk och vi fick läkartid 10,15. Nej, allt såg bra ut inga orenheter, men de skulle skicka på odling för säkerhets skull.


Jag tror att Gustav har gjort B på toaletten 7-8 gånger idag så nu har jag handlat hem annat att dricka eftersom han inte vill ha blåbärssoppa mer, det blev cola och Festis och tranbärsjuice. Axel verkar bra iaf han har ätit bra idag.


Men jag har inte som planerat jobbat idag, vi gör nya försök imorgon då ska jag skjutsa in barnen till farmor i stan. Har ett viktigt möte på jobbet imorgon så det skulle kännas bra om jag kunde komma på det, sen har vi apt på kvällen också så jag slår till med en rejäl arbetsdag när jag ändå håller på.


Har varit duktig idag och ringt telefonsamtalen jag skulle ha avverkat i fredags iaf.


Tack snälla farmor för att du är världens bästa farmor.


Axel försöker säga farmor nu det låter som något mitt emellan pappa och mamma. Andra ord han säger är(förutom mamma och pappa) KAKA, soppa(nyponsoppa), tutte(nappen), Gustav, Festis, macka, jacka och katta. Det är inte rent så klart utan på hans egna sätt. Men vi förstår honom när han säger dessa ord :)

Av Maria - 3 februari 2008 21:01

Och pojkarna är inte bättre, Axel började morgonen med att skita ner sig totalt(det var efter morgon vällingen). In i duschen med han bara!


Sedan var vi faktiskt ut en sväng på gården och luftade oss, tittade till kaninen eftersom det var så kallt. Han fick mera hö och en ny pinne att gnaga på. Sedan åt vi lunch och det är ju inte så inspirerande med två magsjuka pojkar, men Gustav åt hyffsat. Per hade åkt på jobbet och kört ut en nyservad maskin. Axel sov på altanen och jag gjorde mig iordning för att åka och gratta min lillebror.


Vi fick god smörgåstårta och det var riktigt roligt att vara där utan egna barn så att man kan ägna sig åt andras. Freja hade blivit så stor, tänk att hon blir ett år här i veckan. Till helgen är det kalas för henne. Handlade innan jag for hem.


Packade vattengympa väskan, åt middag med min familj och iväg igen. Axel protesterade högljutt när jag åkte igen.


Ny ledare på gympan, så det gick hyffsat. Förhoppningsvis är Axel bättre nu eftersom han inte gjort kalas i blöjan någe´mer idag, Gustav är inte bättre och bägge två är hungriga nu också. Det måste ju iof vara ett friskhetstecken. Sedan for jag in till stan och hämtade farmor som ska vara med barnen imorgon, hon är snäll hon! Varje arbetsdag är guld värd - längtar inte efter februarimånadslön :(. Det blir en tuff månad.


Ska planera lite och sedan se wallander filmen, så där lite i efterhand......

Av Maria - 2 februari 2008 14:09

fortsätter att florera här hemma, igår var jag riktigt hängig. Men det blev inget resultat om du förstår vad jag menar! Pojkarna fortsätter som sagt att vara dåliga. Idag har jag gjort ett ryck och dammsugit och torkat golv i hela huset och den kära tvättmaskinen snurrar på.


Per är och lagar gamvolvon för vilken helg i ordningen har jag tappat bort, det är iaf något värde i avgaserna som inte är bra och han har typ bytt det mesta.


Inga telefonsamtal blev gjorde igår när jag var hängig, får ta tag i det på måndag.......

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards