Alla inlägg under januari 2008

Av Maria - 16 januari 2008 20:21

Hela dagen känns som....nä...jag kan inte beskriva...????


imorgon jobbar jag...GAH....hjälp vart tar tiden vägen. Tur att jag ska jobba 75 % iaf. Axels sista inskolningsdag idag och den gick bra, jag lämnade honom ute på gården under fm men han var inte lika pigg på att vinka idag, Han protesterade lite. Men det är ju bara sunt och bra, men man gråter lite inne i sitt modershjärta. Gustav har varit hos mormor idag och haft mysdag, han verkar piggare, iaf orkar han veckan ut kan jag tro?


Inget svar på tentan ännu, känner mig otålig nu. Vill veta resultatet så att man kan lägga det bakom sig och lämna tillbaks böcker man lånat och så.


Dagens duktiga var att åka och slipa Gustavs skridskor och köpte nya broddar till mig, jag tog med mig jobbets(mina personliga) när jag gick på barnledighet och nu är de nästan utslitna. Och kontentan är att jag inte klarar mig utan broddar nu för tiden i vår beryktade djävulsbacke.


Snabbmiddag(soppa och varmisar) idag och sedan for hela familjen och köpte födelsedagspresent till ett kalas Gustav ska på på fredakväll. Och vi hämtade ut paket från h&m på ica.

Av Maria - 15 januari 2008 20:55

Dagarna går så otroligt fort nu och vi är så tröttapå kvällen, det är jobbigt att skola in barn. Men det går ju jättebra, men mycket tankekraft går åt till att tänka på hur ska jag få ihop det här rent praktiskt. Idag har jag lämnat Axel en stund för första gången och det gick fin fint. Sedan när Axel sov på förskolan åkte jag och hämtade Gustav. Gustav har blivit förkyld ingen feber men snorig ont i halsen och lite hängig. Han fick inte gå på innebandyn idag och han ska få vara hemma med mormor imorgon, han längtar efter Sickan!


Jag har en sån blixtrande huvudvärk, men det är nog spänningsvärk samt lite trötthet då Axel varit vaken i några nätter och även GUstav hade växtvärk natten som var.


Så jag är på väg i säng ska bara plocka fram kläder till imorgon och hänga lite tvätt. Och duscha en lång lång dusch, jag fryser!

Av Maria - 13 januari 2008 16:13

Och vi har städat klart.


Jag har letat galonisar till Axel på vinden samtidigt som jag tog ner mina skidpjäxor. Tog ner en till pyjamas också, en jacka, ett par stövlar så nu är han rustad för förskola. Har skirivt namn i massa kläder och ska nu till och packa hans väska.


Vi åkte skidor på fm, men det var inget spår draget så det blev bara ett varv. Per och Axel tog en promenad.


Pojkarna har vaknat tidigt idag, så det blir nog en tidig kväll. Och Axel har sovit oroligt samt bara en halvtimme i vagnen på fm och efter lunchen ville han inte sova.


Gustav och jag bakade en sockerkaka till em fika, gott!

Av Maria - 12 januari 2008 21:51

Har det varit ganska lugnt här hemma, jag hade låååång sovmorgon. Axel har sovit oroligt igen och Per har sovit halva natten på lekmadrassen, måste vara tänder? Inatt är det väl min tur....


Plockat bort lite jul men inte städat ännu, gått en promenad. Per har sett på hockey hemma hos Hasse så pojkarna och jag åt middag för oss själva, bolibompa och lördagdgodis. Lagt ett bud på tradera, den går ut på tisdag får vi se hur det går.


Läst i en och en halv timme i boken inte mycket kvar nu. Imorgon ska vi åka skidor, leta galonisar på vinden och adventslådan ska upp. Sen måste det väl städas lite också, suck! 

Av Maria - 11 januari 2008 18:00

Redan klockan 8 imorse, trött eftersom Axel varit vaken igen i natt. Jag vet inte om han känner av sin mamma och pappas oror inför jobbarstart och få ihop allt eller vad det är. Kan vara tänder på g också..hårda knölar på sidan.


Sedan har jag inte riktigt kommit igång med jobbartankar, hade inte mycket att bidra med idag. Men det kändes bra att vara med! Kanske inte våran mest lysande planeringsdag men ändå.....


Per har varit med Axel på andra inskolningsdagen och det hade gått så bra, han till och med kramades och pussades när han skulle gå hem :) Han kommer nog att trivas som fisken i vattnet där.


Nä ska gå ner och se bompa nu, det skulle vara spöket laban och stora maskiner. Vi ska fredagsmysa lite och jag är väldans trött efter en hel dag på jobbet mycket anspänning också tror jag!


Mycket klagomål på tentan på det öppna forumet i läs och skrivkursen. Skönt då var det inte bara jag som reagerade!

Av Maria - 10 januari 2008 20:33

Gick ju alldeles strålande precis som väntat, Axel hittade till och med en kompis att åka rutschkana med. Det var halt idag i våran djälvulsbacke och då menar jag halt a la´såpa, vände in och hämtade broddarna, i med bromsen på vagnen och så höll vi oss i livlinan för allt vad tyget höll. När brorsan och jag var små(eller tonåringar eftersom vi var 10 och 12 år när vi flyttade hit och sedan köpte Per och jag mammas och pappas hus, men det är ju en annan historia. Iaf åkte vi på den allra första vintern i huset sittandes på huk eftersom pappa inte kommit på det där med livlinan ännu. Och vi tyckte det var som helt naturligt och en skojig start på dagen, nu som 34 åring har jag lite svårt att se det ur den synvinkeln)


Efter förskolebesök en timme, stannade vi och handlade på mormors affär som GUstav säger och sedan for vi till den väntande mormorn´. Lunchade, sov ner Axel fikade och surrade en massa. Gustav var mest ute, skottade fram utelampor och trampade fram på en cykelfyrhjuling med ett slags släp till. Morfar hann vi träffa en stund då han slutade lite tidigare än vanligt, annars brukar vi mötas någonstans efter vägen på väg hem.


Ja så for vi hem då och så skulle vi upp för djävulsbacken med barnvagn och två matkassar, det var det värsta jag varit med om på länge två steg upp och ett steg bakåt, två steg upp och ett steg bakåt. Och jag vägrade sanda för jag tycker att det är Pers tur och Axel blir inte vidare glad åt att sitta i barnvagnen och titta på medans mamma springer fram och tillbaka i backen så där i middagstid. Men GUstav han skrattar när vi nästan är uppe och säger - Men det här mamma, det var det mest spännande vi gjort på länge! Ja, så kan man ju också se på saken. Själv har jag armar som en schimpans, men skam den som ger sig.


Och PER, ja Per han tar snövägen upp(alltså gräsmattan). Men varför tog du backen säger han. Grrr....kanske för att jag hade både barnvagn och två matkassar. 

Av Maria - 9 januari 2008 21:00

Idag har min lillasyster varit hos oss med goklumpen Filip, AXel är helt betagen i honom tror att han är som en docka han kan hålla :)


Vi tog en promenad och hämtade Gustav på förskoleklassen, lämnade hans schema inför veckan efter som han börjar på fritids på måndag :( Men jag tror att han ser fram emot det? Vi fikade länge(då blir maria nöjd!) och pratade om allt mellan himmel och jord.


Per kom hem efter ett naprapatbesök han går dit en gång i kvartalet och det håller hans ryggproblem borta.


Sedan slöade vi i soffan, kvällsfikade pojkarna las för natten och jag landade på lekmadrassen för bokläsning. Så skönt!


Imorgon lite sovmorgon(optimist) och sedan första dagen på Axels inskolning. Sedan styrs bilen mot mormor och morfars hus, Gustav har beställt lunch där och idag ringde han och sa vad han önskade också :) Han gillar att prata i telefon nu, har till och med lärt sig numret dit!

Av Maria - 8 januari 2008 20:49

Med den här kursen, känner på mig att jag klarat tentan. Om inte blir jag som ett enda stort frågetecken. Då kan man lägga till 15 poäng till sina studiemeriter undras vad det kan bli av det då ?? Jag var in till studievägledaren efter tentan och spekulerade lite, jag skriver mer när jag vet säkert :)


Vi firade kursavslut med en påse bullar till kvällsfikat.


Gustav har haft en synnerligen aktiv dag han har varit på simskola med förskoleklassen och haft första innebandy träningen efter juluppehållet. Han börjar bli stor min grabb idag talade han om att han ville ställa sin egna väckarklocka så att han kan kliva upp i tid själv, han kanske inte litar på sin morgontrötta mamma :)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards